Zoontje reageert heftig op vaccinatie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Antje88, 10 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antje88

Antje88 Bekend lid

8 mei 2013
    859
    13
    18
    Goedenavond,

Vanmiddag heeft mijn zoontje, 7 weken oud, voor het eerst zijn vaccinatie gehad.
    Toen de prik gezet werd moest hij ff huilen, maar was wel troostbaar.

Echter, 4 uurtjes later begon hij al wat meer te huilen en mijn borst leek ook niet echt te helpen. Uiteindelijk was hij weer stil en heeft hij 1,5 uur geslapen. Daarna was hij echt compleet overstuur! Ontroostbaar! Hij liep rood aan en stikte er zowat in omdat hij zo moest huilen. Ook tijdens de borstvoeding was hij steeds aan het huilen. Zo zielig. Ik herken dit helemaal niet van mijn andere zoon en ben eigenlijk best wel een beetje geschrokken. Ik ben normaal niet zo van de zetpillen geven, maar dat heb ik nu wel gedaan. Dat lijkt te helpen, want na een half uurtje kon er alweer een lachje vanaf en ging de borstvoeding ook weer goed.

Herkennen jullie dit? En wat hebben jullie toen gedaan? Hij heeft verder geen koorts. Moet ik hem voor de nacht weer een zetpil geven of moet ik gewoon aankijken hoe hij zich voelt?

Alvast bedankt voor jullie reacties

2. Roty

Roty Actief lid

22 apr 2015
    449
    74
    28
    Ik zou hem inderdaad een zetpil geven. Ik herken het zelf niet zo'n reactie, maar hij voelt zich waarschijnlijk gewoon echt niet fit. Een zetpil kan net even de scherpe randjes eraf halen.

3. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723
    113
    Mijn zoontje was ook echt niet lekker van die eerste prik. Hij was aan het huilen of viel oververmoeid in slaap op de arm. Echt een hoopje ellende. Een zetpil hielp goed.
    Ik heb zelfs (ja ontaarde moeder ;)) bij de tweede prik een preventieve zetpil gegeven. 'Mocht' niet van het cb, maar ik ging toch echt niet wachten tot hij zich weer zo ellendig voelde, en dat gebeurde ook niet. Hij sliep bij de tweede prik hooguit iets langer. Dus ik ben blij dat ik dat gedaan heb.

4. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Ja heel herkenbaar, ik heb hier toch ook een vraag daarover gesteld!

Geef het bij de volgende inenting aan, dan masseren ze vantevoren beter de prikplek. Hier had ze het weer maar ik heb toen veel eerder een zetpil gegeven.
    Laatste keer ging volgens mij wel goed.

Naar hè!

5. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Mijn zoontje had het ook de eerste keer terwijl hij geen verhoging had. Ik dacht misschien spierpijn. Ik had de plek waar de spuit was gezet ook helemaal niet gemasseerd. Tweede keer wel gedaan en daarna ook en toen heeft ie er geen kaart meer van gehad.

6. TiToTam

TiToTam Bekend lid

8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Sneu zeg! Hier niet herkenbaar, wel van horen zeggen. Wel goed om bij een zetpil de temperatuur extra in de gaten te houden, lijfje kan aan de slag gaan met die ziektekiemen d.m.v. koorts en een zetpil onderdrukt koorts. Op het moment dat die pil uitgewerkt is, kan de temperatuur ineens flink stijgen. Ik zou er voor de nacht dus wat voorzichtig mee zijn.

7. Antje88

Antje88 Bekend lid

8 mei 2013
    859
    13
    18
    Thanks voor de reacties! Ik temperatuur hem straks voor zn laatste voeding nog ff en dan geef ik hem gewoon weer ff een zetpilletje als hij last heeft en geen koorts

Masseren had ik idd wel ff kunnen doen. Ben ik vergeten!

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Heel herkenbaar van mijn jongste, met paracetamol haar erdoorheen geholpen! Sterkte!

9. Antje88

Antje88 Bekend lid

8 mei 2013
    859
    13
    18
    Dit is dus ook precies de reden waarom ik niet zo van de zetpillen ben. Daarom houd ik zn temperatuur idd ook goed in de gaten. Als hij koorts heeft en hij heeft geen last, geef ik hem geen zetpil. Bij zo'n stijging ineens kan er een koortsstuip ontstaan en dat wil ik dus voorkomen.

10. TiToTam

TiToTam Bekend lid

8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Precies :) Verstandig om dan even te kijken en in de gaten te houden. Hopelijk heeft ie er gauw geen last meer van!

11. Antje88

Antje88 Bekend lid

8 mei 2013
    859
    13
    18
    Net zn laatste voeding voor de nacht gegeven en niks aan de hand gelukkig. Heb hem daarom ook geen zetpil gegeven. Hopelijk was het eenmalig!!

12. loirinha

loirinha Bekend lid

12 feb 2015
    504
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oojeee dan ben ik helemaal ontaard 🙈
    Ik geef na de prikjes altijd voor ze savonds naar bed gaan preventief een zetpilletje, K&G raad het zelfs aan.

13. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Mijn zoontje ja bij de eerste dktp nergens last van en bij de 2e keer werd hij wel ziek. Kan per keer verschillen toch?

14. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Bij mijn dochter kwam dit door de pijn in haar benen.
    Dus ik zou ook een zetpil geven.
    Paracetamol is niet enkel een koortsremmer heh, maar ook een pijnstiller. En als je kleine zoveel pijn heeft dan zou het toch echt geven.

15. Antje88

Antje88 Bekend lid

8 mei 2013
    859
    13
    18
    Dan maar een ontaarde moeder 😜 Je bent de eventuele vervelende bijwerkingen dan voor.

Het is gelukkig eenmalig geweest. Ik denk inderdaad dat het de pijn in zn beentjes is geweest, want koorts heeft hij niet gehad.

16. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Kan makkelijk hoor! Fijn dat het nu over is.
    Dochter huilde zo onwijs zielig na haar eerste vaccinaties. Inderdaad nadat ze een slaapje had gedaan. Toen werden haar beentjes waarschijnlijk stijf.

Het is btw niet voor om te zeuren hoor, maar bij het CB adviseren ze om vooraf geen pcm te geven, omdat dit de werking van het vaccin tegen kan gaan. Ik heb dan ook nooit paracetamol vooraf gegeven, maar gelukkig had ze de tweede, derde etc. een heel stuk minder last! Een beetje verhoging, maar that's it.

Maar een vriendin van mij gaf dan weer wel vooraf pcm, omdat haar dochter eerder een koortsstuip heeft gehad.

17. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier ook een koortsstuip, en wij geven daarom juist geen pcm. Haar koortsstuip begon een uur voor ze weer pcm mocht, dus met 'doorgeven' hadden we dat niet kunnen voorkomen. Als ze koorts heeft, is het altijd vrij hoog, met pcm kan het na uitwerking dus omhoog knallen.

18. Antje88

Antje88 Bekend lid

8 mei 2013
    859
    13
    18
    Ik heb zelf nog nooit van te voren een pcm gegeven. Wist trouwens ook niet dat het dan de werking tegen kan gaan. Bij alleen koorts geef ik het ook niet, maar dat was nu niet het geval. Hij had duidelijk ergens behoorlijk last van en dan is de keuze snel gemaakt 😊

19. Nuf

Nuf Actief lid

6 jan 2015
    395
    1
    0
    mijn zoontje reageerde ook altijd heftig maar dan ook 3 a 4 dagen lang krijsen en ontroostbaar.. vaak wel dag of 2 3 koorts maar ondanks zetpillen bleef hij ontroostbaar krijsen ook bij de andere prikjes. iemand vertelde me laatst dat het bij hem wss hersenhuilen was...

20. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hersenhuilen zou zogenaamd epilepsie, allergien en allerlei andere enge dingen veroorzaken; echt níet bewezen hoor. Een term van de anti-vaccinatie-mensen...

Deel Deze Pagina