Hoi meiden, Onze kleine man is nu 9,5 maand en 9,5 kilo. Op dit moment zit hij in de Maxicosi in de auto. Nu het volgende. Met zijn hoofdje zit hij ong 2 cm verwijderd onder de bovenrand van de Maxicosi. Ik weet dat hij dan nu nog niet over moet naar een andere stoel, maar zit beetje met dilemma. Volgens de mevrouw in de prenatal moeten kindjes tot aan 15 maanden achterwaarts vervoerd worden en dit vind ik ook het veiligst. Alleen weet ik nu al dat we voor die tijd een andere autostoel moeten hebben, omdat ZL dan te lang is voor de Maxicosi. Bij de prenatal hebben we gekeken naar een stoel groep 1 die voorwaarts en achterwaarts vervoerd kon worden in de auto. Ze hadden heel weinig keus, namelijk één stoel en deze moest dan in een zogenaamde two-way-fix. Deze moet apart gekocht worden en dan is het totaalbedrag best hoog. Geloof tussen 500/600 euro. Nu willen we dit best betalen als het niet anders is, maar ik ben benieuwd of er nog andere stoeltjes zijn die dit kunnen. Kennen/hebben jullie zo'n autostoel. Zo ja, welke en wil je mij vertellen hoeveel het kost en waar ik het kan kopen?
Ik heb een britax romer. Deze kan zowel vooruit als achteruit. Staat met isofix vast wat in de stoel zelf zit. Deze stoel kan ik nu al gebruiken vanwege de standen die erop zitten. Zowel liggend als zittend. Koste wel tegen de 500 euro aan maar de stoel groeit mee. Heb de stoel bij de babydump gehaald. Stoel gepast in de auto maar ook hoe de kleine man er in zat.
Je kan eens kijken naar onderstaande stoeltjes; Concord reverse (beste koop + beste uit de test consumentenbond okt 15) Concord reverse plus Römer Max-fix II Cybex sirona Cybex sirona m2 i-size Dat zijn 5 stoeltjes die achterwaarts (en evt voorwaarts) gaan en nu al te gebruiken zijn tot circa 18 kg. Deze hadden een goede score vanuit de consumentenbond, je kan zelf ook bij anwb kijken. Consumentenbond geeft prijzen aan tussen de 370 en 530. Bedenk wel dat je nu echt nog niet aan een ander stoeltje hoeft te denken. Je kindje groeit nu minder hard dan de eerste maanden en dan hoef je enkel nog naar de groei van kruis tot hoofd te kijken en niet de gehele groei.
Dank je! Nee, nu komt er ook nog geen ander stoeltje hoor. Maar ik was benieuwd naar de ervaringen van andere mama's Er zijn zoveel soorten op het internet. Ik word er een beetje tureluurs van. @marisje tot hoeveel kilo kan je die stoel gebruiken?
Ik heb de gewone max way. Kan alleen achterwaarts maar is heel lang te gebruiken en kost "maar" 250 euro..
De norm van 15 maanden is pas vanaf 2018 waarschijnlijk. Dus je hoeft niets duurders te kopen. Als hij met een jaar eruit gegroeid is kan hij voorwaarts. En die stoelen zijn een stuk goedkoper. Desalniettemin is het natuurlijk nu ook beter om tot 15 maanden achterwaarts te vervoeren, dit ivm sterkte nekje. Maar het is nu niet verplicht. Misschien is marktplaats een optie?
Ik kijk niet zozeer wanneer het verplicht is maar ik vind het zelf een fijner idee dat ZL tot 15 maand achterwaarts vervoerd wordt. Komt omdat ik zelf een keer een klap heb gehad en sindsdien nekproblemen heb. Dus ben ik extra voorzichtig met een babynekje. liever heb ik een nieuwe stoel ivm veiligheid. Bij een ander weet ik nooit wat ermee is gebeurd. Misschien onzin maar is een gevoel 😊
Ik vind het ook apart dat de stoeltjes die langer achterwaarts vervoeren zoveel duurder zijn. Bijna 8 jaar geleden kocht ik als 2e stoeltje (na de maxicosi cabrio) een Maxicosi Axiss en die was toen best aan de prijs maar als ik nu de opvolger (die dus achterwaarts vervoerd) moet aanschaffen kost deze 449 euro. Dat vind ik best wel een belachelijk bedrag voor een autostoel. (maar goed we doen het toch maar)
Axkid Minikid, geen isofix, gewoon gordelbevestiging. Alleen achterwaarts, gaat mee tot 25kg. Peuter van 3,5 zat er nog prima in.
Heb gekeken naar de test van de anwb. De Britax Romer dual fix leek me wel handig, maar de test van 2014 geeft maar twee sterren... het zicht van het kind is weinig. De concord reverse (plus) is erg zwaar volgens de test en ook weinig zicht, maar verder wel heel Goes qua veiligheid. Pff ik word helemaal tureluurs van al die stoeltjes. Even voor mezelf op een rijtje: stoel moet achter- en voorwaarts vervoerd kunnen worden. Ligstand voor het slapen. Niet teveel ruimte in beslag nemen voor in de auto. Iemand tips?
Wij hebben wel de twoway pearl. Maar we hadden ook al de pebble op de two way fix. Dus hoefden nu alleen nog maar de pearl te kopen. Juist om deze reden hebben wij toen direct voor de twowayfix gekozen, omdat de vervolgstoel er achterwaarts op kan.
Maar voordat zijn romp 2 cm is gegroeid ben je toch wel even verder? Onze tweede (gewoon gemiddeld) dochter heeft er ook tot 15 maanden in gezeten en de jongste gaat er nog veel langer in zitten denk ik. (ze weegt nog maar 7.6 kg en heeft nog ruim 5cm over aan de bovenkant, maar zij zit op de onderlijn) Wij hebben trouwens een gewone Pebble en voor daarna de Pearl
Ik begreep toen bij de Prenatal dat je die two way pearl niet heel lang achterwaarts kon gebruiken ivm ruimte voor de beentjes en dat je hem met 15 maanden al om moest draaien; hooguit een maand of 2 winst dan.
Wij hebben een cybex sirona. Kan voor en achterwaarts heeft een ligstand en past prima in onze niet zo grote auto's we hebben een aygo en een hyundai i10. Wel redelijk prijzig maar ik vind het een fijne stoel. O en hij draait zijwaarts dus makkelijk je kindje erin en eruit halen
Wij zijn met 10 maand overgegaan naar de pearl. 12 kilo en 78 cm. Hij is nu 13 maand en heeft voorlopig nog genoeg ruimte voor z'n benen. Ik zie wel hoe lang hij genoeg ruimte heeft, anders gaat hij gewoon voorwaarts, is ook prima. Ik ga er vanuit dat hij in ieder geval de komende twee maand zeker nog wel past. En alles wat langer is, is mooi meegenomen.
Geasspriet de britax kan tot 18 kg. Het is de dualfix. Vind zicht voor de kleine beperkt is wel meevallen. Maar is natuurlijk wat jij zelf wilt en fijn vind en vooral waar je je kleintje het beste in vind zitten
Bedankt meiden! Ga ik eens kijken naar de britax en de cybex serona. Nu nog niet, want de kleine kan nog wel ecen in de Maxicosi. Enige nadeel vind ik dat er geen ligstand is in de Maxicosi.
Het wordt ook afgeraden om een stoeltje 2ehands te kopen omdat je idd niet weet wat er mee gebeurd is. Een verkoper kan natuurlijk gewoon zeggen dat er niks mee gebeurd is terwijl ze een ongeluk hebben gehad met het stoeltje.
Ik heb de joie anchor, deze kan vanaf 9 maanden en zowel achterwaarts als voorwaarts gebruikt worden. Ik heb hem voor mijn oudste gekocht en mijn jongste zit nu in de joie gemm (autostoel 0) Ik ben heel tevreden, een fijne stoel, betaalbaar en achterwaarts te gebruiken