Wanneer peuterbed

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Imona, 27 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Ben het voorlopig nog niet van plan eigenlijk. Ze is afgelopen zaterdag 2 geworden maar ik denk dat ze misschien nog wel een half jaar tot een jaar in haar ledikant zal slapen.

We hebben een éénpersoonsbed nog van haar broer in huis dus we kunnen zo overgaan maar ze ligt nog heerlijk in haar ledikant dus zie nog geen reden om over te gaan.

2. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Met ruim anderhalf de zijkant van het ledikant eruit en een paar maanden later een peuterbed. Ik wilde het ledikant doorschuiven en dat niet allemaal vlak voor de bevalling. Gaat prima.

3. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Deze hebben wij ook.

4. cherubin

cherubin Bekend lid

8 sep 2014
    555
    368
    63
    NULL
    NULL
    Hier met 2 jaar en 3 maanden omdat we het ledikantje door wilden schuiven naar de baby en wilden dat ze nog tijd had om te kunnen wennen. Ongeveer gelijktijdig ging ze op het kdv over naar de peutergroep en daar sliep ze toen ook in een open bedje.
    Ze heeft een meegroeibed van de Ikea, heeft een paar maanden op de kleinste stand gestaan maar sinds een paar weken staat hij op de middelste stand omdat ze graag met een kussen wilde slapen en dat wel erg krap werd in een bedje van 1,40m :roflmao:

Bang voor uit bed vallen ben ik overigens niet, ze kruipt het liefst dwars in bed tegen het hoofdeind aan :cool:

5. AvdY

AvdY Niet meer actief

Wij hebben het laatst geprobeerd (dochter wordt bijna 2), maar het was niet zo'n succes:roflmao:
    Ze vind het heel interessant, en met middagslaapje wil ze ook nog wel gaan liggen, maar ze is er steeds zo uit. Ook nog even geprobeerd met tegen de muur zetten, zodat ze er niet uit kan, en als ze slaapt hem dan weer los zetten, maar dan rolt ze vervolgens midden in de nacht met een harde knal op de grond (wij klaarwakker en komen aanrennen, zij lekker doorslapen :D)
    We wachten hier dus nog maar even. De tweede laat toch nog even op zich wachten :oops:

6. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.770
    2.185
    113
    Mijn meisje was 2,5 toen ze over ging naar een peuterbed. Ik heb er zo eentje met een hekje aan de bovenkant voor de geborgenheid en zodat haar knuffels er niet uit vallen. Mijn dochter klom en klimt niet uit haar bed overigens, het was meer omdat ze echt haar ledikantje ontgroeide.

7. Djoess

Djoess Bekend lid

14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Mijn dochter wilde met bijna twee niet meer in ‘dat babybed’. Eerst nog de zijkant erafgehaald (ikea ledikantje) zodat het meer op een ‘echt’ bed leek. Vier maanden later ledikantje weggegeven aan een kennis en voor mini een peuterbed gekocht.

Volgende week gaat ze in een stapelbed omdat zij en de nieuwe baby in april allebei bij mij op de kamer slapen <3

Deel Deze Pagina