Dat mens is gek geworden...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sandhya, 29 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandhya

Sandhya Bekend lid

14 aug 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    Loop er al een tijd mee rond maar moet het echt even kwijt en vraag mij af wat jullie zouden zeggen..

mn schoonmoeder..(zie ik daar al lachende gezichten ;) ) ten eerste is er een soort van taalbarriere, ik spreek alleen nl en zij ook wel maar vertikt het gewoon :rolleyes:

goed..ik krijg altijd alles op mn bordje als manlief even weg is of er even niet bij is..ze was hier laatst en onze kleine was bij mn ouders aan het slapen, voor het eerst, dus lekker een dag samen gepland, staan ze ineens voor de deur..manlief was nog even bezig dus zat ik daar met mn schoonmoeder en haar schoonmoeder (die haar schoondohcter ook een heks vind haha!!) was ze eerst boos omdat we geen koffie in huis hadden (wij drinken het niet, hebben wel af en toe capp. in huis van die zakjes maar thats it), dat we brood in de vriezer hadden en niet vers dus ze wilde blijkbaar eten, ze kwam nota bene net van huis!, en dat ik het in de vriezer had was wel uit ten boze! dat we niets fatsoenlijks te drinken hadden..hadden we heus wel alleen niet wat ze wilde hebben (euuh heb ik een winkel ofzo..) wij doen boodschappen wanneer het uitkomt en gaan geen dingen in huis halen als we zelf 2 dagen weggaan. Nou ze was niet te spreken over het feit dat haar kleinkind er niet was en anders was ze niet gekomen! (voor die tijd kwam ze echt bijna nooit en nu komt ze alleen voor haar kleinkind) dan denk ik echt bij mijzelf..hallo je hebt ook nog een zoon, die kun je dan even aandacht geven maar goed het beklag ging verder...er zijn wat rituelen die bij het geloof horen en wij hebben dit niet gedaan en een gedeelte gewoon met zn drietjes (gaat immers om het idee) nou daar krege ik mij toch de wind van voren over..mijn eigen ouders zeggen daar niet eens wat van en dan komt mevrouw MIJ vertellen dat ik het allemaal verkeerd doe en ik het haar allemaal onthou..toen vertelde ik ook nog doodleuk dat bepaalde dingen ook niet bij mij zijn gedaan had je haar kop moeten zien..ik zei dat mn vader dat niet nodig vond en dat hij er zelf een goed gevoel bij ha dop die manier.

goed..toen kwam het nog..we moesten ons kind deze week komen brengen om te slapen anders werd ze boos..want ze gaan bina op vakantie en dan moest ze hem missen..toen heb ik vanuit de keuken geroepen dat ze zelf de keuze heeft gemaakt om weg te gaan en dat hij niet komt..punt is..ze past ook op haar andere kleinkinderen, die nu langzaam naar een andere oppas gaan omdat ze het niet goed doet en alles zo per se op haar eigen manier doet..ik heb een boekje wat ik geef aan mn ouders en daar staat mn kleine zn schema in (hij heeft echt rust en regelmaat nodig) en qua eten en slapen enzo..dat hebebn we al een paar keer op een luchtige manie rproberen te vertellen maar ze zegt onzin onzin onzin..haar andere kleinkinderen..bijvoorbeeld, er is er een keer een van 2 jaar van de trap geflikkerd van boven naar beneden..van dat geluid krijg ik nog kippenvel want wij waren toevallig op bezoek en ik was boven bezig..ik wist niet eens dat het kind boven was..ze belt geen dokter, kind zag bleek en gaf geen kik..de moeder wist dit niet eens tot ik mij een keer vesprak..onze kleine wilt ze alleen maar te eten geven als hij 1 x een kik geeft en alleen mar vasthouden (twrijl hij lekker zelf wilt spelen) en alleen maar kusje loopt te geven ze likt m onderhand af..maakt hem wakker als hij slaapt (hier is al een keer een fikse woordenwisseling over geweest) en za hem gewoon tussen haar en haar man in laten slapen wat ik zoooo gevaarlijk vind...wel tegen manlief gezegd en die moest er wel om lachen omdat dat soort dingen altijd gebeuren als hij er niet is (duuh) en we deden maar net alsof het niet gebeurd was en hij zei ook toen zn moeder nog een keer zei dat de kleine moest komen anders werd madam boos dat hij een boekje heeft waar dingen in staan nou begon het daar weer mee...

ok ik hou maar op..kan nog uren door gaan...dit is een van de eerste keren dat ik tegen haar in ben gegaan..het is mijn huis mijn kind en mijn vent en mij hoef je de les niet le lezen..ben er ook een tijd heel ziek van geweest hoe er tegen mij werd gedaan maar dat wil ik niet meer..ik denk dan bij mijzelf je wilt toch ook niet dat je eigen dochter zo behandeld wordt (dit is nog niets)
    klein voorbeeld, ik lag met weiniog kleren aan na de geboorte van mn zoon in bed, komt ze binnen bijna op mn hoofd staan mn opouders ergens achterin de kamer..trekt ze de deken weg zonder wat te zeggen en wil zn hem oppakken, daar stak manlief meteen een stokje voor en heeft zn moeder naar de andere kant van de kamer gebonjourd..wat een raar wijf..
    dit zijn nog de aardige dingen..

maar wat zouden jullie nou doen hiermee?

sorry voor het lange verhaal maar het zit me erg hoog..ben het zoo zat dat eeuwige mij vertellen wat ik moet doen..en alles wat een beetje nederlands aandoet (voor mn gevoel) is niet goed..zoals een kinderstoel vond ze straf :confused:

2. Samama

Samama Niet meer actief

Ik zou vragen van welke planeet zij afkomt, en dat het er tegenwoordig heel anders aan toegaat dan vroeger. Ik zou zeggen dat jullie een bepaald schema hebben waar de kleine aan gewend is, en wat aangehouden moet worden en dat als zij vindt dat dat niet nodig is, ze de kleine ook niet te logeren/spelen krijgt. Tenslotte is het jullie kind en jullie bepalen wat er met hem gebeurt.

3. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ik zou zo'n mens echt niet bij mijn kind willen hebben! dit is gewoon gevaarlijk! ok, er is een verschil tussen vroeger en nu, maar gevaarlijk en niet nadenken is toch echt wat anders.
    ze mag haar kleinkind best wel zien, maar alleen als ik er ook bij ben, echt niet alleen. niet voor niets gaan de andere kindjes waar ze oppast al ergens anders naartoe.
    krijg er gewoon een naar gevoel bij.

4. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    ja ben ook erg simpel in dit soort dingen. mijn kind blijft nooit en te nimmer alleen bijjou. jij bepaald toch zelf of je jouw kind te logeren geeft. snap dat je wegens cultuur verschil misschien je schoonmoeder niet grof kan benaderen. en dat jouw man dat ook niet goed kan,
    maar er zijn grenzen. overigens ik hou niet van mijn kind uit logeren geven, dus dat gebeurd gewoon niet. ze zijn nog zo klein, je doet je kind er geen plezier mee. iedereen moet dat voor zich bepalen, maar als jij het niet wilt, dan niet..
    en laat haar maar kletsen over geen drinken in huis etc etc... ene oor in andere oor uit...

maar jij moet je kind beschermen en als er straks wat gebeurd omdat zij niet oplet, dan vergeef jij het jezelf nooit

5. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    dat van dat eten en drinken wat nooit goed is herken ik wel; mijn schoonouders hadden ook zo'n periode. Het ging toen ook niet echt goed met ze. Heel irritant, want je kunt het nooit goed doen.
    Ik zou proberen de kleine ergernissen die niet over je kindje gaan te laten/negeren en een beetje proberen mee te veren/buigen. Daarnaast alls wat je kind betreft heel duidelijk in zijn (dit wil ik wel en dat niet). Barst de bom, dan barst ie maar... Niets aan te doen; misschien leert ze er wat van.

6. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik zou vragen als ze de volgende keer komt aan je man of die even weg wil gaan en dat je hem dan belt als ze opnieuw begint dan kan hij het zelf ook horen.

Dat mens is echt gek,dit moet je niet pikken!

7. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik zou goed en duidelijk mijn grenzen aangeven aan je schoonmoeder. Jij en je man bepalen wat goed is voor jullie zoon en niemand anders. Geen opa's en oma's, zussen, tantes, nichtjes of CB verpleegkundigen. Niemand. Zij heeft jullie manier van opvoeden te respecteren. Dit kun je haar vriendelijk doch duidelijk aangeven. Je hoeft daarvoor niet boos ter worden of te vloeken, schiet je niets mee op.
    Je man kan je hier ook bij helpen, het is immers zijn moeder. Het is wel fijn als je duidelijk bent, want ongemerkt kan het voor je man ook een hoop spanning leveren (hij zit immers tussen 2 heel belangrijke vrouwen in zijn leven in).

Mijn schoonmoeder is ook buitenlands. Haar land van herkomst is erg katholiek. Het begint al met het feit dat ik niet katholiek ben. Verder: wij zijn niet getrouwd, hebben Yelena niet laten dopen en zullen haar ook niet op een katholieke school doen. In de cultuur van mijn schoonmoeder is dat wel heel gebruikelijk en zij voelt zich nu ten opzichte van haar eigen moeder (en familie?) falen omdat haar zoon het niet zo doet volgens de gebruikelijke weg. Zij doet wel normaal tegen ons en laat ons in onze waarden, maar ziet het 't liefst ook anders. Ze kan behoorlijk manipulatief en drammerig zijn. Ik voel aan dat ik in veel opzichten niet goeds genoeg ben voor haar en haar zoon. Echter in het dagelijks leven heeft zij het er niet over en doet ze aardig (via mijn vriend krijg ik dit soort zaken allemaal te horen). Ik denk dat zij mij niets zegt, omdat ik duidelijk naar haar ben en me niks aantrek van haar gedram.
    Dat klinkt als een voor de hand liggende tip, maar die wil ik je toch echt meegeven. Trek het je niet aan. Leg de nadruk op dingen die zij wel samen met haar kleinkind en jullie kan doen en probeer het conflict te mijden door gewoon telkens aan te geven als je het ergens niet mee eens bent. En ondertussen: zwangerschapspagina is een prima plek om je hart te luchten, want das ook belangrijk! En praat erover met je man. Hij zal er ook wel spanning door hebben. Althans, ik merk dit aan mijn eigen vriend.

8. Sandhya

Sandhya Bekend lid

14 aug 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    zo herken denk ik 90 % van jou verhaal hier...hello zussie :p ik praat er idd ook thuis over en hij is van alles p de hoogte en weet dat het heel erg moeilijk is voor mij, hij moet het ook altijd voor mij opnemen, erg zielig vind ik dat. zien ouders dan niet wat ze hun eigen kind aandoen..dank jullie wel voor de reacties ben ik echt heel blij mee

9. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Nou daar zeg je inderdaad wat, sommige ouders zien dat volgens mij niet. Merk ook wel aan mijn vriend dat hij in bepaalde opzichten tekort is gekomen thuis. Hij kan het heel goed vinden met mijn moeder; zij is dan ook heel anders dan zijn eigen moeder. Zij is helemaal niet drammerig en manipulatief. Ik denk dat hij daarom nu steeds meer inziet wat hij van zijn eigen moeder niet heeft gehad. En dat soort zaken kunnen voor een kind in zijn of haar latere leven echt wel gevolgen hebben.

Nou succes met die van jou, misschien moeten we die schoonmoeders maar eens aan elkaar voorstellen. Kunnen ze een praatgroep starten over onuitstaanbare schoondochters ;)

10. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik zou denk ik koken van binnen maar heeeel koel van buiten overkomen. Gewoon zeggen dat zij respect wilde voor haar manier van opvoeden en dat je dat ook voor jullie manier van opvoeden verwacht. Overigens zou ik haar niet eens de kans geven om het een keertje te proberen. Het is een kind niet een speelpop. Gek mens... Mijn vriendin heeft precies hetzelfde met haar schoonmoeder en die heeft inmiddels ook gewoon een koele manier van benaderen opgezocht. Zodra je schoonmoeder iets zegt gewoon aangeven dat je haar mening prima vindt maar dat je er niets mee doet. Ze zal even raar staan te kijken maar na een keer of 5 is het wel duidelijk.

Heel veel succes met je schoonloeder!

11. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ja... ze is gek geworden!

12. Dushi

Dushi Niet meer actief

Jij bent de moeder en doet waar jij je goed bij voelt.
    Van binnen weet je wat je moet doen, vertrouw op dat instinct.
    Verder is niets belangrijk. Je hebt een man en als die jou steunt heb je alles wat je maar nodig hebt.

Gelukkig zijn met je gezinnetje moet eerste prioriteit zijn. Je leven is te kort om je te irriteren aan wie dan ook!!

13. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Oh my god! ik ga er gewoon geen woord aan vuil maken....

Deel Deze Pagina