okee, ik zit met het volgende.. ik vraag wat raak hier maar ik wil me graag toch een beetje meer aan een vast ritme gaan houduen met slapen ik doe ze nu vaak in de ochtend rond 11 uur naar bed en dan slaapt ze 2 uurtjes maximaal en is ze op tot in de avond 8 a 9 uur en dan slaapt ze pas weer... maar nu wil ik iets anders proberen.. het lieft wil ik haar na haar boterham naar bed doen maar houd ze niet vol want ze valt wel eens in slaap tijdens haar boterham... iemand nog iedeen? want als ze in de ochtens slaap wat ik nud oet word ze rond 6 uur moe en als ze dan gaat slapen gaat ze pas rond 11 uur naar bed eerder wil ze dan niet dus dat is geen optie... beetje lastig maar hoop dat ze een lekker ritme gaat krijgen dus mijn vraag... hoeveel en wanneer slapen jullie kleintjes van ongeveer dezelfde leeftijd? bedankt alvast
lars is meestal rond 9 uur wakker, tussen 12 en 1 ergens broodje en dan naar bed. dan slaapt ie ong 2 uur en hij gaat rond 19.30 weer naar bed. valt dan gelijk in slaap, maar als het eens later is is het ook geen probleem, dan houd ie dat gewoon vol. vind ik wel grappig
ze is hier smorgens om half zes wakker slaapt dat rond half negen negen uur een half uurtje tot drie kwartier en dan na haar boterham zeg maar dat ze dan rone een uur of 1 half 2 slaapt en dan slaapt ze anderhalf uur.. ogeveer en ze krijgt om 7 uur haar pyjama papje en slaapt dan door tot ander dags. en iets later werkt hier jammelijk niet want dan is ze chaggie en moe dat ik haar niet in slaap krijg dus ik hou me wel aan mijn schema...
Hier vanaf het eerste jaar het volgende slaapritme: Op rond ongeveer half 8 (op het moment 6.30, hoop dat dit tijdelijk is), gaan slapen rond 12.00-12.30. Wakker rond 14.30 (ook dit is op het moment wat korter) Ze gaat dan rond 19.00 weer naar bed. Wat je misschien kunt proberen is om de boterham wat vroeger te geven en dit tijdstip elke dag wat te verlengen, of afleiding te zoeken zodat ze wel wakker blijft. Zo kan ze er langzaam aan wennen. Hier gaat het prima! (op een kleine inzinking op het moment na dan).
Klinkt als een overgangsfase van 2 naar 1 slaapje op een dag. Hebben wij ook een periode gehad. We probeerden hem toen tussen 11 en 12 uur toch wakker te houden en hem na zn boterham naar bed te brengen. Nu zit hij in een goed slaapritme en slaapt hij ongeveer van 12.30-14.30. Om 19.00 uur gaat hij weer naar bed.