Wanneer piemel wassen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door marl0es, 17 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trots mam

Trots mam Lid

26 dec 2012
    88
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van bijna 2 die gaat dagelijks in bad en ik was hem met een washandje maar zit nooit aan zijn voorhuid. Zoals hier al een aantal keer is aangegeven is het beter om het voorhuidje met rust te laten. Pukkeltjes en een rood voorhuidje kan duiden op een infectie. Ik zou zeggen even langs de huisarts en met een creme is dit zo weer weg. Voor de toekomst zou ik verder even van zijn voorhuid afblijven. Als je bij de huisarts bent kun je meteen even vragen wat wel en niet mag (moet) rond dat gebied.
    Succes bij de huisarts en hopelijk gaat het snel beter.

2. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik wist dit dus nog niet over een jongetje... Nu is het hier nog niet aan de orde maar zal het nu nooit meer vergeten.

Dat je bij een meisje niet tussen de schaamlippen mag schoonmaken heb ik nog nooit van gehoord? Zou ook niet weten wat daar vast zou moeten zitten... En ik denk gelijk, waarom heeft het cb mij hier nog noooooit iets over gezegd?

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Mijn partner had last van een zogeheten Spaanse kraag. Google maar even. Erg pijnlijk en gênant. Ouders/verzorgers moeten gewoon van de piemels afblijven totdat ze oud genoeg zijn om het zelf te doen. Dat voorkomt echt een hele hoop narigheid op latere leeftijd. Als ik er aan terug denk hoeveel last het mijn vriend heeft bezorgd... De arme schat. Je weet niet in hoeverre het pijn kan doen, dat bepaalt je kind zelf wel.

Ik vind het echt heel erg slecht dat het CB hier niks over heeft gezegd. De kraamzorg net zo. Eigenlijk hoort iedereen dat te zeggen en niet klakkeloos van een ander uit te gaan. Zowel de huisarts, als de papa in kwestie (indien aanwezig), als het CB, als de verloskundige, als de kraamzorg horen het te zeggen, VIND IK.

En wat meisjes betreft net zo goed; niks 'erin' stoppen. Ook niet met zeep gaan klooien daaronder. Piemels en vagina's zijn zelfreinigend. Zoals men vroeger met wattenstaafjes in de gehoorgang gingen -> niet doen, ook dat is niet nodig. Alleen met het puntje van de handdoek of met je vinger; verder/dieper hoeft niet. Gewoon lekker in een badje of onder de douche en zachtjes afpoetsen met een hydrofiel washandje. Gentle :p Anders pak je bij jezelf ook maar een keer de staalborstel :D !

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hahahah staalborstel jeetje :D

Nee dat snap ik ook dat je niks erin mag stoppen enz... Maar zoals ik het nu lees mag je bijna niet aan de vagina van een meisje komen.... Je zal toch moeten schoonmaken tussen de schaamlipjes?

Hier moet ik natuurlijk binnenkort weer naar het cb en ben eens benieuwd of ze hierover iets gaan zeggen van zijn piemeltje...

Maar hoe zou papa dit moeten weten eigenlijk? Jij schrijft dat een papa je dit moet vertellen?

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent

Ik bedoel meer dat je bij meisjes ook heel voorzichtig daar moet zijn, vaak zit er wat wit spul die moet je zoveel mogelijk laten zitten. Dus alleen het hoognodige weg halen..

6. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Als de pukkeltjes er nog steeds zijn, even langs de dokter hoor.
    En een piemeltje mag je gewoon wassen,maar aan t voorhuidje hoef je niets te doen

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja oké....dan doen we uiteindelijk gewoon hetzelfde hahaha. Nou ja ze zijn nu oud genoeg om zelf te wassen;)

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Nou ja, mijn partner wist het wel. Ik wist het zelf ook wel, en het is me ook vaker verteld, maar wanneer je als vrouw zijnde dit niet weet - dan zal de papa het toch wel weten?

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nou net erover gepraat en hij gaf aan dat het idd best wel even duurt voordat je het voorhuidje terug kan trekken...

Dus hij wist het idd:D

10. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ja het leek mij al sterk dat hij zijn 'eigen' gebruiksaanwijzing niet weet :D Haha.

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hahahaah ja :D is waar:p gelukkig kent ie m :D

Deel Deze Pagina