Baby 3,5 mnd slaapt ineens amper

Discussie in 'Verzorging' gestart door samantha111, 5 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samantha111

27 feb 2012
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn kleine man (3,5 mnd) heeft altijd goed geslapen, sliep ook al door (4/5u, met bv), hoefte ik nooit in te bakeren. Maar nu sinds een week kan hij zich omdraaien en draait hij heel het bed door. Hij word er steeds wakker van omdat zn armen of benen helemaal door de tralies hangen van zn bedje of omdat hij zn hoofd steeds stoot. Hij heeft nu ook een rooie plek op zn hoofd, zo zielig!als ik hem laat huilen huilt hij echt uren. Troosten helpt niet.
    Even voeden en weer in bed leggen helpt ook niet.

Normaal moest hij altijd even huilen voordat hij in slaap viel en dat ging altijd goed, maar nu houd hij zich dus helemaal wakker omdat hij het ledikantje van alle hoeken ziet.

Kan ik hem t beste nu inbakeren? Want volgens cb moet je het na 4-6 mnd weer afbouwen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

2. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Als je zoontje kan draaien zou ik zeker niet gaan inbakeren! Dat is gevaarlijk. Bovendien zou ik daar met 3,5 maand sowieso niet meer aan beginnen.

Slaapt hij in een slaapzakje? Dat zou ik in ieder geval wel gaan doen. Dekens/lakens uit bed! Met een slaapzakje ligt hij dan toch lekker warm en het bewegen wordt wel wat moeilijker. Uiteindelijk kunnen ze met een slaapzak aan toch weer alle kanten op maar dat hoort er toch bij. Niet beginnen aan vast leggen o.i.d. Als ze eenmaal goed alle kanten op kunnen wordt het vanzelf minder interessant en gaat het slapen ook weer beter. Mijn dochter was een paar maanden geleden ook erg onrustig en draaien etc. Inmiddels ligt ze iedere nacht keurig onder haar dekentje en blijft ze daar ook lekker liggen.

Wat je eventueel kunt doen is je kleintje in een campingbedje leggen. Dan doet 'ie zichzelf in ieder geval minder pijn.

3. samantha111

27 feb 2012
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb em nu in een slaapzakje gedaan en daar nog een dekentje overheen die ik vastzet.
    Dan kan hij niet zoveel meer bewegen en dan slaapt hij ook beter!:D
    En hij slaapt lekker op zn buik :)

4. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Super! :D

Let er alleen op dat als je zoontje echt erg gaat draaien en zo dat je het deketje weg haalt omdat 'ie anders met zijn hoofdje er onder zou kunnen komen.

Deel Deze Pagina