Wanneer plannen keizersnee?

Discussie in 'De bevalling' gestart door sanne12345, 18 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanne12345

7 jun 2006
    14
    0
    0
    Ik ben nu 37 weken en 3 dagen zwanger. Het kindje ligt in stuit. Ik weet het nu zeker: het wordt een keizersnede én geen stuitbevalling.
    Wanneer plannen ze een keizersnede?
    Enne.....blijft het kindje dan bij mij in het ziekenhuis of gaat het met vader mee naar huis, omdat ik geen borstvoeding ga geven?

Ik vergeet nog te vragen....wanneer het kindje zich eerder aan zou kondigen dan de geplande datum (die nog geprikt moet worden) hoe dan?

Ik neem aan dat ik dan alsnog een spoedkeizersnee krijg? Ik zie een stuitbevalling echt niet zitten.

Wie helpt me met het beantwoorden van mijn vragen?

2. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Wanneer heb je je volgende bezoek aan de gyn?? Je zult dan waarschijnlijk meteen een datum gaan prikken nl.

Waarschijnlijk zullen ze je dan ergens volgende week dan gaan helpen.. want ze willen het liefst dat je een geplande KS krijgt en geen spoed. Is voor hunzelf makkelijker in te plannen.
    Het kindje blijft overigens net zolang in het ziekenhuis als jij. Ookal geef je flesvoeding.

Mocht je kindje zich eerder aandienen dan de geplande datum, dan krijg je idd een spoedkeizersnede.. je moet dan wel op tijd aan de bel trekken!!

3. sanne12345

7 jun 2006
    14
    0
    0
    Ik heb a.s. vrijdag afspraak bij de gyn. staan, maar dan ben ik reeds 38 weken zwanger, lijkt me een beetje laat om dan nog een datum te plannen? Morgen maar belllen naar het ziekenhuis?!!

4. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Op zich is dat op tijd.. kan best zijn dat je dan a.s vrijdag een datum prikt en volgende week al een geplande keizersnede krijgt. Als het maar voor de uitgerekende datum is, is het goed.

Maar je kan natuurlijk ook even je Gyn bellen..Dan weet je wat meer over hoe de procedure nu verder gaat!

Hou je ons op de hoogte.. ben zeer benieuwt!

5. sanne12345

7 jun 2006
    14
    0
    0
    Ik heb de secretaresse van de gyn. aan de lijn gehad.
    Ik heb de afspraak van a.s. vrijdag kunnen verzetten naar a.s. woensdag, scheelt toch weer 2 dagen.
    Dan zullen we inderdaad vast een datum gaan prikken, raar idee hoor!!!

Zijn er nog specifieke zaken waar ik aan moet denken?

6. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Nee geloof niet dat er echt specifieke dingen zijn. Je Gyn. zal je alles uitleggen hoe de keizersnede zal gaan, en hoelang je daarna moet blijven. (hangt van je herstel af)

Spannend!! Morgen dus al de afspraak...!!! Veel succes!!

7. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Na een keizersnede blijf je minimaal 3 dagen in het ziekenhuis. De kleine zal gewoon bij jou op de kamer komen, mits alles goed is.
    Suc6 morgen bij de gyn.

8. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Even een kleine aanvulling...

Een spoedkeizersnede wordt alleen gedaan als er directe nood voor moeder of kind is, wanneer je een keizersnede krijgt nadat spontaan de bevalling is begonnen (weeen of vliezenbreken) heet dat geen spoedkeizersnede. Er wordt dan eigenlijk alleen van de planning afgeweken. Ze zullen gelukkig niet zeggen: mevrouw, het is nu vrijdagavond, maandag bent u de eerste ;)

Groet van Kiki

Deel Deze Pagina