De bevalling van Alyssa..

Discussie in 'De bevalling' gestart door eliesja, 22 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    De bewuste zaterdag 10 juni, we hadden 2 feestjes... 1 feestje omdat ons neefje jarig was en s´avonds een tuinfeest omdat de buurman jarig was geweest. Wij hadden al zoiets als het maar niet op deze dag gebeurt!!hihi
    Tuinfeest was leuk en gezellig, ben zelf om half 12 s´avonds al gaan liggen, was natuurlijk moe en mijn man is nog gebleven en heeft aardig wat gedronken. Hij kwam uiteindelijk om half 4 ook maar naar bed en zei nog tegen me, schat nu moet het maar niet gebeuren hoor, want ben beetje dronken! Nee hoor lieverd ga maar slapen.
    Rond half 5 voelde ik ineens weer wat lopen tussen mijn billen en er lag dus weer een plasje water op bed, had ik al es eerder gehad. Ben er maar uit gegaan, ook omdat mijn man flink lag te snurken! Ik naar beneden en ineens drup drup drup, op de keukenvloer, ik een teiltje eronder gehouden en ja hoor, was water met beetje bloed erdoorheen. Dus ik denk whaaaa, mijn vruchtwater.. ik mijn man wakker gemaakt, schat, mijn vliezen zijn gebroken, hij eerst heel suf en ineens, shit neeee..
    was wel grappig moment.
    Wij de vk gebelt, die zou rond 7 uur richting hier komen. Had in die tijd al wel een beetje ongipijn. Vk aangekomen, bekende verhaal, kan nog wel even duren, niet binnen 24 uur bevallen is naar het ziekenhuis.
    Later belde ze nog op om te zeggen dat we s´maandags om 10 uur afspraak hadden in het ziekenhuis. Ikke balen, wilde helemaal niet in het ziekenhuis bevallen.. dus dan maar hopen dat het doorzet.
    Ik had wel zo om de 10 min. weeen, maar deze deden niet echt pijn. Zijn s´morgens gewoon nog op visite geweest.. nog steeds weeen om de 10 min. en ineens s´middags was het weg, voelde niks meer. Dacht nee he, als het komt dan ook maar nu, maar helaas...maar na een uurtje begonnen de weeen toch weer te komen, weer om 10 minuten...
    Was inmiddels al avond en rond 20.00 uur weer ineens anderhalf uur niks, werd er nu toch wel gek van, wij vk weer gebeld of dit normaal was, ja was normaal..shit dacht ik, wil echt niet in ziekenhuis bevallen..
    en na die anderhalf uur begonnen ze weer die weeen en dit keer om de 5 minuten. Ze waren nog heel goed te doen, gewoon net of ik ongesteld moest worden.
    We zijn om 12 uur maar naar bed gegaan om toch nog maar proberen te slapen, wat overigens niet echt lukte..
    Rond 2 uur werd ik toch wel goed wakker, want ik kreeg nu toch wel wat meer weeen... had ze even bijgehouden en ze waren nu al om de twee minuten, ik mijn man om 3 uur wakker gemaakt, schat, heb ze nu toch wel om de 2 minuten, kan je ff bijhouden hoe lang ze duren.. was gemiddeld 45 seconden en om 3.19 hebben we de vk gebelt en die was er rond 3.45. De weeen waren nog steeds goed te doen. Dus zij gevoeld hoeveel centimeter ik had en ik kwam al op 5 cm. En ze voelde ook dat het vlies nog niet was gebroken, dus die heeft ze ook gebroken en ja toen kwamen de echte weeen pas, pfff, was ff vergeten hoe pijnlijk die zijn..whaa.
    Na 3 heftige weeen ging ze weer kijken hoeveel cm ik had en ik zat al op 7 cm. Toen had ik na nog eens 3 weeen het gevoel dat het hoofdje al kwam, mocht op mijn rug gaan liggen en ik bleek al 10 cm te hebben, dus mocht zachtjes meepersen.. wat een verlichting is dat dan..
    Na 3 keer meepersen is toen onze dochter Alyssa geboren..
    ben niet ingescheurt of geknipt, alleen klein schaafwondje..

Dus al met al weer een super bevalling, lekker vlot weer.
    Heb wel last van na-weeen gehad, de vk zegt dat dat komt door een snelle bevalling..

Dus mijn echte weeen begonnen pas na het breken van de vliezen, denk rond 4 uur en Alyssa is geboren om 5.10...hoe bedoel je snel!!

2. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    jeetje...wauwwwwwwwww!!!!! super!!!

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Wauw wat een bevalling!! Supersnel! En wat fijn dat je alleen een schaafwondje had!

4. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Superbevalling!

5. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Woooow hoop dat ik het je na mag doen!!! :D

6. Chrisje

Chrisje Fanatiek lid

23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Zo wil ik het ook wel hoor.

7. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Wow, goed zeg. Kan ik me ergens inschrijven voor zo'n bevalling!!

8. deborah

deborah Actief lid

2 dec 2005
    348
    0
    0
    klinkt als een voorbeeld bevallig, ik hoop dat ik het ook zo mag doen.

9. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Zo te horen heb je een superbevalling achter de rug.

10. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Het was idd een byzondere en vlugge bevalling..

11. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Super bevalling zeg. Geniet maar lekker van jullie dochtertje!

Deel Deze Pagina