Vroeg positief testen, kans op meerling?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Bo20, Apr 30, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

Jun 8, 2006
    2,696
    0
    0
    HR
    Hi meiden,

Gewoon even benieuwd hoor: ik testte op 6 of 7 DPO al licht positief (belachelijk vroeg natuurlijk) en daarna liep het echt heel snel op! Nu vroegen mijn vriend ik me af, of dit te maken heeft met bijv. een kans op een meerling? Maak je dan meer HcG aan of heeft dit er niks mee te maken?

2. Sarah82x

Sarah82x Actief lid

Mar 2, 2014
    310
    0
    16
    Hallo!!

Had je een regelmatige cyclus? Want het kan ook zijn dat je al langer zwanger bent maar wel een bloeding hebt gehad?

Ik weet niet of een test sneller positief uitslaat bij een meerling maar een vriendin van mij heeft onlangs een tweeling gekregen en zij gaf wel aan dat ze al een voorgevoel had omdat de test wel héél snel positief uitsloeg!

3. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Nee, zo vroeg positief testen is nog geen teken van een meerling krijgen. Meerlingen produceren slechts zelden vanaf het zelfde moment HCG. Hier zit meestal een paar dagen tussen. Dus de kans dat deze HCG komt door een meerling is heel erg klein, waarschijnlijker is het dat je gewoon een snelle groeiert hebt :). Wanneer je HCG buitengewoon snel oploopt kan dit wel een teken van een meerling zijn. Dit betekent dus dat je al binnen een paar dagen van zwanger 1-2 naar zwanger 3+ gaat bijvoorbeeld. Het maakt dan niet uit wanneer je voor het eerst positief testen. Maar je kunt ook gewoon een meerling hebben en er niets van merken in termen van hoeveelheid HCG.

Ik heb ooit op 12 dpo al 3+ op mn zwangerschapstest gehad (op 10 dpo was teststreep zelfde kleur als controle) en dat bleek ook geen meerling. Omdat ik toen iui heb gehad ben ik 100% zeker van de timing.

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Je was in ronde 1 zwanger dus echt spreken van 6-7 dpo positief testen kun je dan niet.

5. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

Aug 15, 2012
    1,533
    0
    0
    Dat je zo vroeg positief hebt getest, zegt niks over het feit of je een een of meerling krijgt.
    Ik ben nu zwanger van een tweeling, en testte pas positief op mijn NOD. Al die andere dagen ervoor was hij gewoon steeds negatief, dus NEE, vroeg positief testen zegt niks over het wel of niet krijgen van een meerling.

6. eltigra

eltigra Actief lid

Jun 22, 2012
    263
    0
    0
    Wachten tot meneertje besluit om geboren te worden
    s Hertogenbosch
    Nee ik testte 6 dpo positief en t is er maar 1tje :)

7. lautje

lautje Bekend lid

Mar 30, 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas zegt dat niets. Alleen als het heel snel oploopt is de kans groter maar dan nog wil dat niet altijd wat zeggen.
    Je weet het vaak pas bij je echo.

8. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik testte ook 4 dagen voor mijn menstruatie al dik positief en het is er maar eentje :)

9. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

Sep 30, 2013
    2,234
    0
    0
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Hier ook iemand met snel oplopende hcg uitslagen, maar altijd maar 1 kindje. Zorgde wel voor hevige misselijkheid trouwens, dus snel een hoog oplopend hcg is niet altijd fijn ;) Pas bij een echo kun je zien of het er 1 of 2 zijn.

10. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

Jun 8, 2006
    2,696
    0
    0
    HR
    Dank jullie wel! Het maakt ook helemaal niet uit hoor, we waren gewoon even benieuwd! 16 mei mogen we voor de echo en dan is het aller aller belangrijkste natuurlijk dat het in eerste instantie helemaal goed zit! :)

11. Nyn

Nyn Fanatiek lid

Jan 14, 2013
    1,008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Eh, nou... Hier kan ik uit ervaring zeggen dat ik wel eerder en duidelijker testte bij een tweeling. Maar dit vergelijk ik dus met de andere zwangerschappen. Ik heb al die dagen en rondes nooit zo bijgehouden. Ik wist wanneer ik ongesteld moest worden en vanaf dat moment gaan testen. Bij de eenlingen een heel vaag streepje en pas een paar dagen later knallen. Bij deze tweeling had ik eerder een vermoeden door de eerdere ervaringen en testte ik bijna een week te vroeg behoorlijk duidelijk. En nog was de echo een schok:D

Share This Page