je eigen inschattingsvermogen met werkelijkheid.

Discussion in 'Zwangerschap' started by Hope87, Apr 29, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

groter dan gedacht of kleiner?

1. ik verwachte klein maar werkelijk was groter

2. ik verwachte klein maar werkelijkheid klopte

3. ik verwachte groot maar werkelijkheid was klein

4. ik verwachte groot maar de baby was ook groot

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Hope87

Hope87 Bekend lid

Apr 7, 2012
    910
    2
    16
    Schatte je je buikbaby groter in dan dat hij/zij werkelijk was?

Bij onze eerste had ik verwacht dat zij best klein en ielig zou zijn.
    Dat bleek ook zo te zijn

Maar nu bij deze zw schap verwacht ik toch echt wel een flink kind;)

Hoe zat het bij jullie? Klopte jullie voorgevoel?

En in de zin van klein en groot bedoel ik meer als je kindje kleiner en of dunner was en groot als je kindje wat groter is en wat zwaarder biivoorbeeld

2. Vanillajaguar

Nov 23, 2011
    41
    0
    0
    bij de eerste klopte het gevoel wel..
    of dat bij de 2e ook het geval is, weten we als het goed is ergens in mei :D. maar mijn gevoel zegt dat het een flink kindje gaat worden.

3. eltigra

eltigra Actief lid

Jun 22, 2012
    263
    0
    0
    Wachten tot meneertje besluit om geboren te worden
    s Hertogenbosch
    Nee, ik moest onder toezicht van de gynaecoloog omdat m'n zoontje achterlag in groei, ze waren bang dat ie de 2500gr niet zou halen met 40weken. Bleek bij de bevalling 3350 gram te zijn en das best goed.

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Ik verwachte ook een grote baby aangezien ik ben ingeleid met 41.2 weken en een enorme buik had!
    Mijn zoon werd geboren met 38.5 weken en was even zwaar,vandaag dat ik dacht dat ze groter zou zijn. (Daar was ik bang voor)

Zoon: 3190kg en 48cm
    Dochter: 3290 en 48cm

5. Cream86

Cream86 Bekend lid

Feb 12, 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Ik had verwacht dat ze best klein zou zijn. Ik ben klein van stuk en was dat ook bij mijn geboorte en mijn man is ook echt niet groot, maar was wel langer bij zijn geboorte.
    Uiteindelijk bevallen met 41+4 van een meisje van 49cm en 4030gr, dus redelijk flink :)

6. Emlilo

Emlilo Bekend lid

Apr 27, 2014
    694
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had verwacht dat mijn zoontje groot was, had een énorme buik. Op 39.4 weken en hij woog 4315gram/53cm .. mijn schattingen klopten dus! Gelukkig maar dat ik te vroeg bevallen ben want anders..:D:$

Ik denk dat het bij een tweede dikwijls moeilijker is om in te schattingen, omdat je buik bij een tweede (bijna) altijd groter is!

7. Hope87

Hope87 Bekend lid

Apr 7, 2012
    910
    2
    16
    leuk te lezen! :) bedankt voor jullie reactie

8. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Bij de eerste verwachtte ik geen heel groot kindje maar ook niet echt klein. Hij was 3330 gram en 50 cm, dus mooi maatje :)
    De tweede verwachtte ik wel iets groter maar toen hij geboren werd leek hij in eerste instantie kleiner dan z'n broer. Vk had em ook iets kleiner geschat een week voor de geboorte. Toch was hij 51 cm en 3650 gram.. Vk heeft em zelfs 2 keer gewogen om te kijken of het wel klopte :D

9. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Ik mis een aantal opties in je poll, namelijk alle opties waarbij je gemiddeld kreeg of verwachtte ;). Ik verwachtte groot door mn grote buik en de meting van de vk, maar kreeg een mooi gemiddeld kindje.

10. suuz09

suuz09 Bekend lid

Jan 14, 2009
    712
    272
    63
    Bij de eerste werd een klein kindje voorspeld, maar ik vond hem nog groot met zijn 3080 gram en 52 cm.
    Bij de tweede werd een wat groter kindje voorspeld, maar die vond ik bij geboorte erg klein met zijn 2700 gram en 46 cm.

Groetjes Suzanne

11. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.

Nou haha ze zeiden vorige keer dat ik n grote knul zou krijgen
    En liep 4.6 week voor op groei en ben ingeleid met 38.1
    Ivm grootte. Hij woog 3760! Flink
    Voor t termijn .

Zusje volgt de lijn van broer al aardig. Zal ook flink zijn al denk ik zelf dat ze wat kleiner zal worden is m'n gevoel.

12. Emlilo

Emlilo Bekend lid

Apr 27, 2014
    694
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind het soms raar om te lezen hoe verschillend alles kan zijn. Bij mij werd er nooit over inleiden gesproken terwijl hij op 39.4weken 4315gram woog! Jij bent dan ingeleid op 38.1 weken omdat hij te groot werd en vergeleken met mijn zoontje viel het gewicht bij jouw kindje goed mee.

Zo zie je maar dat elke gynaecoloog, vroedvrouw anders redeneert;)

13. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

Sep 29, 2013
    1,043
    0
    0
    Hier werd een kindje geschat van nog geen 5 pond.
    Zoontje was 8 pond!
    Dus had een klein kindje verwacht terwijl die best flink was :)

Share This Page