Mijn dochter heeft tijdens de bevalling gepoept. Toen mijn vliezen braken was het vruchtwater nog helder. Op een gegeven moment dipte haar hartslag, toen moest ik ook anders gaan liggen. Misschien heeft ze toen gepoept. Ze is erg misselijk geweest na de geboorte.
Niet zo paniekerig hoor. Hier een bevalling van 72 uur gehad op 42 weken zwangerschap. En dochtertje had ook in het vruchtwater gepoept. De vk zei dat dat juist een uitzondering zou zijn geweest als ze dat niet had gedaan op dat termijn. Worden er hooguit wat misselijk van. Ons meisje heeft de volgende ochtend en middag 3 x gepuugd en dat was het.
Hier ook meconiumhoudend vruchtwater, maar het is niet correct dat ze er "hoogstens wat misselijk door worden"... Zoals je op de vorige pagina leest is er van iemand haar neefje overleden door het inademen van het meconium. En ook bij ons is er een nichtje gereanimeerd na de keizersnee doordat ze meconium in haar longen had gekregen. Het is niet voor niets een medische indicatie! Voor alleen misselijk hoef je niet in het ziekenhuis te bevallen.
Ik ben ook niet paniekerig hoor maar mjjn bevalbad staat hier thuis al klaar en ik ben als de dood voor ziekenhuizen dus ik wil niets liever dan thuis bevallen... zodra ze gepoept heeft in het vruchtwater mag dat niet meer, dus vandaar mijn vraag