Auw, aambeien en doet zo'n pijn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ShallY, 27 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Gistermiddag is er een aambei op komen zetten en ben 's avonds nog naar de hap geweest om lidocaine vaselinecreme. Helaas helt die crème nog niet en heb ik veel pijn, kan er niet eens door slapen.
    Tijdens het douchen 's avonds ben ik bijna flauw gevallen door de pijn.

Sinds ik op bed lig ben ik van alles aan het proberen. Maandverbandje die nog in de vriezer ligt, om straks in m'n onderbroek te doen, ik heb al een ijspack in een washandje gewikkeld en ertegen aan gelegd. En nu weet ik het niet meer.

Iemand nog tips en zal dit snel over gaan?
    En wat doet de huisarts als ik er naar toe zal gaan?

2. Sakura123

Sakura123 Actief lid

16 dec 2014
    353
    0
    16
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Appelstroop in een zakje invriezen, dat blijft lekker koel maar toch kneedbaar. Verder niet echt tips :(

3. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik vrees dat het toch een doktersbezoekje wordt straks, verdrag. Ik moet eigenlijk werken, wekker staat om half 6 maar ik zou Niet weten hoe ik dat overleef als ik amper kan zitten of lopen. (Werk op kdv en sta alleen met 7 kinderen).

4. Sakura123

Sakura123 Actief lid

16 dec 2014
    353
    0
    16
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Je zou eventueel curanol zalf en tabletten kunnen proberen. Daar hoor ik veel goeds over. Kun je volgens mij gewoon bij de drogist halen.

5. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Heb je een neusspray in huis? (Xylometazoline, geen zoutoplossing)
    Die kun je erop sprayen en dan slinkt de aambei. Dat verlicht gauw de pijn wat! (Klinkt gek maar werkt echt!)

6. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Kan dat geen kwaad ientje? Heb ik niet maar ga ik straks wel halen als de winkels open zijn.
    Gisteravond die crème dan opgehaald bij de hap maar tot nu toe werkt hij nog niet echt. Vannacht nog een keer de hap gebeld want wist niet waar ik het zoeken mst. Toen zei de assistente dat ik ook inwendig die crème moest inbrengen. Heb ik gedaan met resultaat, een half uur kunnen slapen omdat ik geen pijn had, en toen begon het weer.

Mag je curanol er ook nog bij gebruiken of niet?

7. taartje

taartje Bekend lid

6 mei 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    Ik denk dat je echt even naar de huisarts moet gaan meid,
    Het klinkt mij als een getromboseerde aanbei, ik heb het zelf namelijk ook gehad en herken de helse pijn,
    De huisarts heeft hem bij mij open gesneden en de bloedprop eruitgeknepen!! Wat een opluchting erna!
    Daarna gesmeerd met lidocainezalf en toen was de pijn snel minder,
    Sterkte, ik weet hoeveel pijn het doet!

8. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Krijg je dan een verdoving voordat ze die gaan open snijden?
    Daar zie ik erg tegenop. Bang dat ik ga flauwvallen door de pijn.

9. TheDoctor

TheDoctor Niet meer actief

Ga even naar de huisarts.

Als die je niet kan helpen. Bestel curanol pilletjes en zalf, dat werkte bij mij wel. Ik had ook ergens gelezen dat het kan helpen om er Luuf op te smeren voor baby's, dat werkte bij mij ook. Ik zou niet aan de slag gaan met deze middelen voordat je er even naar hebt laten kijken. Sterkte!

10. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    De pijn is inmiddels welnee doen. Ik heb net een paar uur geslapen en zitten en lopen gaat wat beter.
    Ik wacht even op een reactie van m'n vriend of hij vanmiddag mee kan naar de huisarts en dan bel ik naar de dokter.

11. EsssieS

EsssieS Actief lid

1 mei 2014
    403
    0
    16
    Beroepsmilitair
    Alkmaar
    Ook ik heb sinds anderhalve week aambeien. Inwendig en uitwendig :(
    Bij de apotheek heb ik curanol zalf gehaald en tabletten. Het is speciaal voor zwangere vrouwen. Het gaat er niet van weg maar het verzacht wel enigszins.
    Na het douchen spuit ik eerst met otrivin en probeer de aambeien zo goed enzo kwaad naar binnen te masseren/duwen (sorry voor de details). Zo slinken ze eerst een beetje. Na een kwartiertje masseer ik ze met curanol zalf. Ontzettend pijnlijk maar daarna gaat het wel.
    Wil niet wetenhoe het er na het persen van de bevalling uit ziet :(
    Hopelijk trekt het daarna weg. Sterkte hoor!

12. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Oeh en je moet bijna bevallen. Ik heb echt met je te doen. Sterkte!
    Ik heb een afspraak gemaakt bij de huisarts, wil toch dat ernaar gekeken wordt.

13. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    En hoe kan ik het daar een bwetje schoon krijgen? Schoonspoelen maar meer toch ook niet?

14. EsssieS

EsssieS Actief lid

1 mei 2014
    403
    0
    16
    Beroepsmilitair
    Alkmaar
    Ik heb van die aambeien doekjes van dr Swaab.

15. EsssieS

EsssieS Actief lid

1 mei 2014
    403
    0
    16
    Beroepsmilitair
    Alkmaar
    Ik heb van die aambeien doekjes van dr Swaab.

16. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ben net bij de huisarts geweest.het is een getromboseerde aambei maar hij wordt niet opengesneden omdat ik zwanger ben en hij liever dan geen verdoving geeft. Het ergste was wel geweest dacht hij. Nou ben benieuwd.

17. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Het lijkt een beetje ga gaan bloeden. Dan mag je die zalf zeker niet gebruiken?

18. TheDoctor

TheDoctor Niet meer actief

Ik weet niet, maar dat heb ik wel gewoon gedaan.

19. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik had nog even gebeld. Als het maar een beetje bloedde mocht ik de zalf nog gebruiken nief als het hevig ging bloeden. En nu bloed het toch wel veel. Hopelijk zorgt dat voor verlichting.

20. Mellebel

Mellebel Bekend lid

20 jan 2013
    536
    6
    18
    Ik zweer bij curanol (pillen én de zalf) ik had het precies zoals jij zegt. De ha kon er niet in snijden ivm de zwangerschap en infectiegevaar etc. Ik zou dat zeker in huis halen want na de bevalling had ik ze ook en dit hielp mij erg goed

Deel Deze Pagina