Wanneer politie bellen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nuts, 4 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    kan me dat eerlijk gezegt niet voorstellen, geloof dat dan ook niet helemaal vind dat ts zich nu aan het schoon praten is. sorry ts.

2. Nuts

Nuts Lid

31 okt 2013
    27
    0
    0
    Nederland
    De papieren heb ik zelf niet eens aangevraagd meiden! Dat had die vrouw gedaan en gewoon laten opsturen naar mij!

3. Nuts

Nuts Lid

31 okt 2013
    27
    0
    0
    Nederland
    Komt door eventuele huurachterstand bijv.(ik vind die kosten ook belachelijk hoor)

Ik heb mijn papieren dus niet ingeleverd, wilde niks overhaast doen.
    Dus 100% rond was het niet eens. Het is een risico en die risico hebben die vrouwen genomen. Niet mijn pakkie-an, zou je denken.

Toch maar even nachecken iig.

4. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik zou haar een waarschuwing geven dat je bij de volgende keer de politie belt en een straatverbod aanvraagt.
    Wel ook echt doen.

Is wellicht lullig dat je je terugtrekt, maar haar manier van doen bevalt mij al helemaal niet. Laat je nooit ergens toe dwingen door mensen met een grote bek.
    Je hebt altijd het recht om je terug te trekken!

5. carebear

carebear Niet meer actief

Via de woningbouw ruilen is BEIDE partijen aanvraag indienen.
    Dus ts ik geloof je niet dat de andere partij het heeft laten toesturen.
    Aanvraag ingediend is administratiekosten.
    Dit geval 55 euro.
    Ná aanvraag komt beoordeling pas.
    Ts jij was te laat met afzeggen.
    Andere partij ging ervan uit dat jullie gingen ruilen.
    Hier ben jij te ver in gegaan dus begrijp dat andere partij de aanvraag ingediend heeft.
    Bedreigingen heb je zwart op wit.
    Dáár zou ik wél aangifte over doen.
    Deel de gemaakte kosten.
    Haar overhaasten en jouw te late afzeggen is gedeelde kosten.

6. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik had haar die 55 euro betaald, wat een ellende en gedoe zeg. Nou dan betaal ik liever, kan ik ook verder en hoef ik er ook geen energie meer in te steken;)

7. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik zou niet eens betalen als ik jou was, ik zou er niet eens een seconde over piekeren. Het zou logisch zijn dat je gezamenlijk die papieren tekent en alles samen inlevert, maar deze domme kip heeft alles op eigen houtje gedaan en wil jou ervoor op laten draaien.
    Ik zou dat mens ook doodzwijgen met haar domme geblaat en gedreig. Je hebt het al uitgelegd, meer kan je ook niet doen.

Als ze aan je deur staat, niet opendoen en gelijk de politie bellen. Ze wordt vanzelf afgevoerd.
    Als ze dan weer aan je deur staat, dan gewoon wéér bellen.
    Vaak vraagt de politie of je aangifte wilt doen zodat ze haar vast kunnen houden. Die kans zou ik echt niet aan me voorbij laten gaan.

8. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Poeh, wat een ellendige situatie! Ik heb helemaal geen ervaring met dit soort dingen, maar bedreigingen lijken me super eng en ik zou nogmaals bij de politie aangeven wat er gaande is.
    Denk overigens wel dat misschien een sms-je niet zo handig was? Je hebt het over best wel iets ingrijpends, woning ruilen, verhuizen. Mensen houden daar rekening mee, misschien lopen ze te hard van stapel, maar het is wel iets wat je bezig houdt. Ik zou dan echt geprobeerd hebben om ze te bellen en het telefonisch uit te leggen dan via een sms-je zeggen: het gaat niet door... Volgens mij je goed recht om af te zeggen hoor, maar de manier waarop zou ik anders gedaan hebben.
    Succes hiermee, ik hoop voor je dat ze kalmeert en dat het met een sisser afloopt!

9. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Dreigen e.d. kan natuurlijk ECHT niet, en dat is ook absoluut niet goed te praten!

Maar ik zou ook woest zijn. Je hebt dan toch verwachtingen en kijkt er al helemaal naar uit, droomt heerlijk weg.. En opeens, pieppiep, een smsje. Dat het toch maar niet doorgaat maar dat men de kosten wel terug wil betalen. En het dan ook nog zien als gunst omdat het niet verplicht is..

Ehhhh ja, je hebt me net uit m'n dromen gerukt met notabene een smsje, maar wat fantastisch dat ik m'n 55 euro terug krijg uit goede wil! Stop ze in een donker holletje, grrr.. (Dat zou ik overigens niet sturen, alleen denken :p)

Volgende keer heeeeeeel goed nadenken voor je ergens aan begint..

10. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Dit dus vandaar iemand kan jou geen papieren laten toesturen door een stichting omdat hun dat willen

11. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

hahaha dat zou ik ook denken.

TS lijkt me eerlijk gezegd heel vreemd dat de stichting de tegen partij geld laat betalen terwijl ze weten dat het niet door gaat.

vind het ook raar dat zij voor jou de papieren kunnen aanvragen.

maar als ik het goed begrijp heb jij dus nooit hun de indruk gegeven dat je akkoord ging en graag wilde ruilen?

12. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    hier ben ik het mee eens.
    het verhaal van ts klopt niet.
    zowiezo word er pas betaald op het moment dat de woningruil rond is bij een woningbouwvereniging en vaak moeten papieren gezamelijk worden getekend.

die andere persoon kan geen formulieren voor ts aanvragen er is geen enkele stichting die dat toestaat
    ook kan ts niet worden geinformeerd over een eventuele betalingsachterstand van de andere huurder want dat is prive info.

ik denk dat het allemaal wel rond was en dat ts te laat bedacht heeft toch niet te willen verhuizen. anders zit je er niet zo ver in.

is geen reden voor bedreigingen uiteraard, maar ja aangezien de rest van het verhaal ook een beetje rommeld en niet helemaal klopt vraag ik me af wat er waar is van de reactie van de andere persoon...........

Deel Deze Pagina