Hallo. Ik ben ongeveer 6 weken zwanger vandaag, 18 april is de eerste afspraak bij de verloskundige. Onze familie (die nog niets weten) organiseren 1 keer per jaar een dag dat er iets word gedaan met de hele familie. Nu willen ze een champignonkwekerij bezoeken. Mijn vraag is dus of dit mag tijden de zwangerschap? X
Waarom zou dat niet mogen? Kan je beter vragen.. Haha je eet ook gewoon champions toch? Een kwekerij is niet meer dan zandbakken met champions die geplukt moeten worden
Nee, tijdens je zwangerschap moet je voor de veiligheid negen maanden binnenblijven. Natuurlijk mag dat! Veel plezier!
Nou je loopt tussen schimmels, champignons rauw eten is ook gevaarlijk. Ik kon er niets over vinden dus vandaar mijn vraag..
Hier gewoon rauwe champions gegeten hoor. Heerlijk... Het zijn geen bos champions dus denk dat je het in een kwekerij anders moet zien
Hoe kom je erbij dat je champignons niet rauw zou mogen eten? Dit is echt goed bedoeld advies: relax! Je bent alleen maar zwanger. Het meeste mag en kun je gewoon blijven doen en eten. Als je je overal druk om maakt worden het een lange negen maanden.
Dan ben ik ook benieuwd hoe jij daar hij komt . Want dat kan gewoon. Kijk bv. maar naar de informatie van het Voedingscentrum.
En juist het VC zegt dat dit niet mag hè. Niet alleen voor zwangeren overigens. De adviezen m.b.t zwangeren worden alleen gegeven specifiek gericht op zwangerschap, dus dan is het wel logisch dat ze niet ieder algemeen advies daar neerzetten. Maar ja, het VC zou het VC niet zijn als ze hun adviezen om de zoveel tijd aanpassen, dus wie weet mag het nu wel gewoon weer...
https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/koken-en-bewaren/mag-ik-champignons-rauw-eten-.aspx