Wanneer positiebroeken bij nr. 2?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nina Sanders, 4 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stakato

Stakato Niet meer actief

Mijn buik groeide deze zwangerschap niet echt veel harder dan bij nummer 1. Ik ben rond 13 weken positiebroeken gaan dragen. Ten eerste was ik bang dat iemand mij zou betrappen op een positiebroek terwijl ik mijn zwangerschap nog niet bekend hand gemaakt. Ten tweede wist ik van de eerste zwangerschap dat ik positiekleding op een gegeven moment helemaal zat was, dus heb ik het dragen dit keer zo lang mogelijk uitgesteld m.

2. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    9 weken bij de tweede.. Tenminste als ik een skinny jeans aan wilde! Nog wat langer kunnen rekken met de broeken waar elastiek in zit

3. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik had er dan wel 2 maar ik gok met 6 weken zoiets.

4. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Hier vanaf een week of 7 al positiebroeken aan, gewone broeken g ijngen erg knellen door mn darmenbuikje, voelde me een plofkip:roflmao:

5. AmyW

AmyW Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.327
    867
    113
    Ik met 16/17 weken geloof ik. Heb toen ook ineens een onwijze groeispurt gehad!

6. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Bij de 1e vanaf 8 weken en bij deze nog eerder al :roflmao:
    Die darmenbuik zat enorm in de weg en deed gewoon zeer eind van de dag.

Overigens vind ik persoonlijk positiebroeken heerlijk comfortabel zitten ;) dus vond t niet zo erg om ze weer aan te trekken :D

7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Heb ik ook. S ochtend valt het mee (bij de eerste had ik nu nog echt een hele platte buik, nu gewoon plat maar wel ‘gevuld’ met organen) maar einde dag lijk ik wel 5 maanden zwanger. Niet normaal. Net gewogen, er is met ruim 7 weken ruim 1 kg bij. Valt mee dus (dit verloopt wel ong gelijk als met eerste zw geloof ik, toen met ik met 37 wk 7 kg aangekomen maar daarna niet meer gewogen).

BabyFG vindt dit leuk.
  8. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.129
    5.047
    113
    Vrouw
    Ik had ze al heel vroeg aan bij nr 2. Was een stuk sneller opgeblazen dan bij nr 1. En met een truitje erover zag toch niemand dat ik al positiebroeken aan had.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  9. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Bij 2e met moeite met mijn ruimste broeken en elastiekjes en ruimvallende tuniekjes weten te rekken tot 9 wkn en toen moest ik toch echt positiekleding aan. Wat een verademing :thumup:... Maar wel erg 'zichtbaar' dus ik heb het wereldkundig gemaakt met 10 wkn, na de eerste goede (termijn)echo.

Bij 3e moest het met 5 wkn al, buik ontplofte op NOD :roflmao:... Daar kon geen elastiekje tegenop... Het was dus ook erg zichtbaar, maar ach... ik kreeg met 5 wkn ook HG, dus zo ongeveer iedereen wist het toch al.

10. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Precies dit wilde ik je adviseren, fijn zittende broeken aan en strakjes gewoon een mooie stijlvolle positiebroek shoppen!

11. Allerliefste1

Allerliefste1 Bekend lid

12 jul 2016
    533
    590
    93
    Ik droeg bij mijn tweede zwangerschap vanaf ongeveer 7 weken zwangerschapsbroeken. Daarover dan extra lange shirts, omdat ik niet wilde dat collega’s bijvoorbeeld al zagen dat ik zwanger was.

12. Crankyberry

13 feb 2019
    62
    25
    8
    Vrouw
    ik ben er maandag aan gegaan. dus met 14 weken.
    ik had nog 1 broek die paste en mn buik groeit snel (bij de eerste trouwens ook)

13. Crankyberry

13 feb 2019
    62
    25
    8
    Vrouw
    dit ook inderdaad. Ik haatte die broeken. En ik dacht ik ga bevallen en lekker weer normale broeken aandoen, wat viel dat tegen want ik heb ze toch nog een tijdje moeten dragen.

Nu ik ze weer heb gekocht zit het wel wat fijner bij de buik natuurlijk maar ik weet precies weer wat ik er zo aan heb gehaat.

14. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.343
    8.344
    113
    Amsterdam
    Ik nu nog niet gewone broeken zitten goed. Bij de eerste pas met 26 weken eerste positie dingen aangedaan. Denk nu wel vroeger want toen dacht ahhhh had ik het maar eerder gedaan. Ben zelf maar slechts 158 dus let ook behoorlijk op dat ik niet veel aan ga komen hopelijk ney zoals vorige keer ook max 12 kg.

15. Nvd

Nvd Bekend lid

15 mrt 2019
    650
    543
    93
    Vrouw
    Hier vorige week al over op elastiek broeken. Heb een buik van mezelf en daaronder een darmenbuik zorgde ervoor dat knopen echt pijn doen. Dus met 6 weken bij kindje 1 wel naar andere broeken. Qua gewicht was ik een kilo afgevallen en die zit er nu weer aan. Dus eigenlijk 0. Maar toch zitten die broeken vreselijk.

Geen speciale positiekleding dus maar gewoon broeken met goed elastiek al denk ik dat die makkelijk tot in de 20 weken mee gaan rekken

16. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Maar als je een positie broek draagt, dan ziet toch niemand dat je zwanger bent want er zit toch een top over?

Ik droeg ze bij mn zoon met een week of 10. Bij dochter met een week of 8, het deed anders gewoon pijn.

17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Op zich niet nee, maar vaak begint de elastische band al heel laag. Je moet dus echt een lange top aan

18. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.126
    17.139
    113
    Beide zwangerschappen met 8 weken.

Deel Deze Pagina