stom ik weet het...

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by senso, Dec 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. senso

senso VIP lid

Oct 31, 2010
    5,341
    0
    36
    Goedemorgen meiden,

Ik ben 9 weken en een paar dagen zwanger en heb donderdag mijn eerste echo..

Vanmorgen heb ik iets stoms gedaan, ik had namelijk nog een zwangerschapstest van sensitest en heb deze om 9.30 uur gedaan. (niet eerste urine, die was 2 uur eerder werd nl. wakker omdat ik naar de wc moest) nu is het teststreepje van de test een stuk lichter dan de laatste test die ik gedaan heb (3 weken geleden)

Ik weet dat het stom is om te testen maar nu ben ik toch eigenlijk best wel onzeker.. Wie heeft dit ook gehad? en klopt het dat het HCG hormoon nu al weer aan het afnemen is?

Ik hoop dat jullie me wat gerust kunnen stellen..

LIefs,
    Senso

2. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Ik ben zelf nog nooit zwanger geweest,
    maar dat het dom is kan ik eigenlijk wel bevestigen:D hahaha

Ik zou je maar niet te druk maken. Dat de streep lichter is kan ook komen omdat het niet je eerste urine is. Sommige testen zelfs in de avond juist donkerder!!
    Ik zou rustig de echo afwachten. Hoe moeilijk dat ook is..
    in ieder geval van harte gefeliciteerd met je zwangerschap..!!

3. senso

senso VIP lid

Oct 31, 2010
    5,341
    0
    36
    hahaha nou ja bedankt!

4. kiddie

kiddie Niet meer actief

Dat heb ik ook gedaan.. Niks doms aan toch?? Ik geloof dat mijne wel positief was. Maar moeders voor moeders is toch ook tot 9-12 weken ofzo? Zal wel kloppen dan dat je HCG afneemt.

5. Pascale75

Pascale75 Actief lid

Jun 15, 2009
    330
    0
    0
    Vanaf augustus 2010 fulltime mama
    Flevoland
    Oh oh lieve dame, wat maak jij jezelf, wellicht, hartstikke onzeker. Je lijkt mij wel hihi.
    In de aller eerste weken van een zwangerschap kan een lichtere test wijzen op een dreigende mk, KAN dus, hoeft zeker niet.
    Zolang jij geen bloed verliest, en al je kwaaltjes nog hebt is er nog geen reden om je zorgen te maken.
    Hoe voel je je? Nog steeds goed zwanger? Luister naar je gevoel, die heeft het meestal goed!
    En niet meer testen! Wacht gewoon donderdag af. Ik ben er vrij zeker van dat je een prachtige echo krijgt.
    Waarom heb je getest? Voor de lol? Om te kijken hoe die er nu uit zou zien of omdat je twijfels had?
    Liefs, pascale

6. senso

senso VIP lid

Oct 31, 2010
    5,341
    0
    36
    Ja erg he.. baal ook erg van me zelf.

Ben nog steeds misselijk en algeheel niet lekker maar vind donderdag gewoon super eng ben bang dat er geen kloppend hartje is.. en het slaat nergens op geen bloed, geen krampen niets..

Ene moment ben ik super positief en heeeel blij andere moment kan ik gewoon niet geloven dat het goed kan gaan omdat het zo vaak mis gaat bij iedereen... en geloof ik gewoon niet dat ik zwanger ben (zo snel na het stoppen met de pil) ik teste eigenlijk omdat het allemaal zo onwerkelijk is en ik 2 strepen gewoon erg leuk vind :)

nog 2 nachtjes.. mogen gelukkig al om 9.00 uur donderdag

7. Pascale75

Pascale75 Actief lid

Jun 15, 2009
    330
    0
    0
    Flevoland
    Ik ben ook 1 van de dames waarbij het 3x is mis gegaan maar ik wist het alle 3 de keren al voordat ik het echt verloor. Mijn gevoel gaf telkens aan 'het zit niet goed'.
    En tijdens mijn 4e zwangerschap, die wel goed ging, kon ik het ook niet geloven. Voor iedere echo was ik bloednerveus. Zelfs tm de laatste week. Stom stom stom!! Ik heb bijna niet genoten van mijn zwangerschap omdat ik mezelf, duidelijk dus onnodig!, helemaal onzeker heb gemaakt.
    Dus mijn advies; probeer te genieten! Laat de testen links liggen en donderdag vol goede moed naar de echo. Ik duim voor je maar volgens mij krijg je een prachtig knipperend hartje te zien hoor!

8. senso

senso VIP lid

Oct 31, 2010
    5,341
    0
    36
    heel erg bedankt Pascal.. ik hoop dat je snel zwanger bent van je 2e wondertje

9. Pascale75

Pascale75 Actief lid

Jun 15, 2009
    330
    0
    0
    Flevoland
    Dank je senso! Ik hoop het ook. Maar zo'n onzekere muts als ik ben, ben ik nu weer bang dat ik misschien al te oud ben, erg he?
    We zijn nu een maand of 5 bezig en daar word ik weer onzeker van.
    Maar goed, volgende week nieuwe kansen. En 35 hoeft hopelijk nog echt niet te oud te zijn hihi.

10. senso

senso VIP lid

Oct 31, 2010
    5,341
    0
    36
    en zo heeft iedere vrouw zwanger of die zwanger probeert te worden zijn eigen onzekerheden... ik ga er niet vanuit dat 35 te oud is hoor! en ik ga zeker voor je duimen :)

11. Klaske1986

Jul 4, 2009
    84
    1
    0
    huismama
    @Senso, Meid maak je niet gek, dat deed ik ook bij mijn beide zoons en echt zo geniet je er niet van.. Maar ik snap het wel heel goed hoor. Die kleine zit vast en zeker heel goed bij mama..

@Pascale, Waarom ben je te oud! Doe niet zo mal ;), mijn moeder was net zo oud dat ze mij kreeg niks aan het handje, ik ben er ook hihi...

Kus

12. chantal1606

chantal1606 Actief lid

Jun 25, 2010
    403
    15
    18
    NULL
    NULL
    Ha Senso,

Wil je even een hart onder de riem steken. Met mijn 2e zwangerschap heb ik hetzelfde gedaan bij ruim 8 weken omdat ik een echo zou krijgen.
    Dat plusje was ook vager dan de test van een week daarvoor.
    En heb een prima echo (en zwangerschap)gehad!

13. senso

senso VIP lid

Oct 31, 2010
    5,341
    0
    36
    Hartstikke bedankt voor jullie reacties! ik laat me maar niet gek maken (ga echt heel erg mijn best doen) ik hoop dat het na de echo allemaal wat echter aan voelt, dan stap ik op mijn roze wolk en vlieg ik de wereld over! :)

14. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed zo! zo wille wij het horen!!

15. kiddie

kiddie Niet meer actief

Mijn schoonmoeder heeft 12 kinderen en bij de jongste was ze 45. kan best hoor, qua vruchtbaarheid. Mn oma trouwens 47 herinner ik me.

16. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ow meid zooooooo herkenbaar. Ik heb het ook gedaan met 7 of 8 weken (weet t niet meer precies) en de teststreep was lichter. Mijn hart raakte al lichtelijk in paniek, dag later heb ik voor mn eigen geruststelling nog een testje gedaan en deze was weer knalpositief. Het kan zijn dat het HCG-gehalte minder was omdat het ook niet je eerste urine was en omdat er ook maar 2 uur tussen zat.
    Maak je niet druk, die echo zal vast en zeker in orde zijn!

Liefs,
    DD

17. Janna

Janna Fanatiek lid

Zoals anderen al zeiden kan het komen doordat je urine gewoon iets minder geconcentreerd was.

Het kan ook nog met iets anders te maken hebben. In het begin van de zwangerschap maakt het embryo hcg. Na ongeveer 10 weken stopt het embryo daarmee en neemt de placenta de hcg-productie over. De concentratie hcg in je bloed daalt dan een heel stuk. (Vandaar dat je alleen in het begin van je zwangerschap urine kunt geven aan moeders voor moeders.) Je hebt kans dat jij nu in die periode zit waar de concentratie hcg sowieso daalt.

Maak je niet druk: het gaat vast allemaal goed! Nog even geduld en dan jezelf lekker gerust laten stellen door de vk. :)

18. mama079

mama079 Fanatiek lid

Apr 30, 2010
    1,065
    30
    48
    Dit verhaal klopt als een bus. Heb ook ergens gelezen dat het dan heel normaal is dat je teststreep dan wat lichter wordt!

19. Pascale75

Pascale75 Actief lid

Jun 15, 2009
    330
    0
    0
    Flevoland
    Hoi Senso,
    Hoe is je echo gegaan vandaag?

20. senso

senso VIP lid

Oct 31, 2010
    5,341
    0
    36
    Lief dat je aan me hebt gedacht.. bloednerveus, senso-man en ik amper geslapen... maar we hebben een prachtige echo gehad. VOlgens meting 9+4 zwanger maar ze houd 9+2 aan. Heel mooi knipperend hartje gezien, pffff wat was ik opgelucht zeg..

Foto's staan op mijn profiel

Liefs
    Senso

Share This Page