Te vroeg getest?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door NaturalDream, 3 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NaturalDream

NaturalDream Niet meer actief

Hallo allemaal,

Ik heb mij aangemeld op dit forum omdat ik met wat vragen zit..

De afgelopen tijd heb ik last van, naar mijn idee, zwangerschapssymptomen.
    Ik ben bijvoorbeeld vaak misselijk en moet ook overgeven.
    Nou heb ik een test gedaan, en verscheen er een licht lijntje. Omdat deze test voor mij niet betrouwbaar voelde, heb ik vandaag weer een test gedaan. Deze was negatief.
    Veder heb ik nog last van pijn in mijn baarmoeder, een opgezette en rommelende buik, en nog wat verschijnselen.

Nou is mijn vraag, zou het zo kunnen zijn dat ik zwanger ben maar te vroeg heb getest? Want, als je last hebt tijdens de zwangerschap van misselijkheid, wanneer treed dit symptoom dan op? Aan het begin van de zwangerschap, of juist wat later?
    Zou je dus moeten kunnen testen als je deze symptomen hebt?

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje helpen..

Groetjes NaturalDream

2. cleopatra15

cleopatra15 Actief lid

2 nov 2011
    297
    0
    0
    amsterdam
    het zou kunnen ja, er zijn ook testen die positief testen als je het niet bent....

het ligt er ook aan of je anticonceptie gebruikt of gebruikt hebt...

Weet je wanneer je ongesteld moet of had moeten worden?
    de meeste testen kun je doen op de 1e dag dat je ongesteld had moeten worden, maar er zijn ook genog vrouwen die nar 14 a 20 dagen overtijd te zijn pas positief testen...

Dus het is nogal wisselend volgens mij

3. NaturalDream

NaturalDream Niet meer actief

Ik ben nog niet zo'n lange tijd geleden gestopt met het slikken van de pil. Ik verwacht mijn menstruatie over ongeveer 1 a 2 weken.
    Dus waarschijnlijk inderdaad te vroeg getest en nog even wachten..

4. cleopatra15

cleopatra15 Actief lid

2 nov 2011
    297
    0
    0
    amsterdam
    het kan zijn dat je een onregelmatige cyclus hebt na het stoppen met de pil. Bij een gemiddelde cyclus van 28 dagen ( 1e dag = eerste dag menstuatie) valt de eisprong (ovulatie- het moment dat je zwanger kan worden)tussen de 10 en 16 dagen na de 1e dag van de ongesteldheid... dan zit er nog ongeveer 2 weken tussen tot je weer ongesteld moet worden. Als ik jou zo hoor kun je eigenlijk nog geen zwangerschapsklachten hebben... want je hebt of je eisprong net gehad of moet hem nog krijgen... de meeste vrouwen krijgen pas klachten nadat hun eitje ingenesteld is in de baarmoeder en volgens mij is dit minimaal 1 week na de eisprong maar dit weet ik niet zeker...

Ik zou echt nog 2 weken wachten met testen als ik jou was, en het klinkt voor mij alsof je je eisprong kan hebben gevoeld en niet zo zeer dat je zwanger bent...

5. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik sluit me bij cleopatra aan...

Trouwens, de eerste maandan na het stoppen met de pil kun je elke maand opnieuw heel sterke zwangerschapsverschijnselen krijgen na je eisprong. Zelfs na het ontpillen kunnen die symptomen blijven, aangezien deze toch hetzelfde zijn als de symptomen voor een naderende ongi...

Gewoon nog ff 2 weekjes wachten.

Deel Deze Pagina