ovulatie test. ik snap er niks van...

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Actinidia, Jan 29, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Actinidia

Actinidia Lid

Jan 2, 2016
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben nu voor het eest ovulatie test gaan gebruiken ( van de action)
    Wij zijn al bij ronde 16 en er is al wel uitgekomen dat mn man slecht zaad heeft maar voor dat ik naar de gyn ga wilde ik ze is proberen.

Volgens de bijsluiter moest ik beginnen op dag 12
    Nu 3 dagen getest. Dag 1 super super licht, maar de dagen daarna werden ze alleenaar lichter/bijna niet te zien....

Ik doe het om het zelfde tijdstip met de zelfde hoeveelheid (naja hoe weinig heid) gedronken te hebben.

Weet iemand wat dat betekend? Ik wordt elke maand gewoon ongesteld mijn temperatuur schommeld maar is wel nog steeds laag dus die geeft ook geen eitje aan ook al is het met schommelde temperaturen sowieso lastig te bepalen.

Ik begrijp het niet.

2. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Je hebt altijd het hormoon in je lichaam, dus daarom kun je tijdens de hele cyclus streepjes zien. Op het moment van de piek krijg je ineens heel veel van dat hormoon waardoor de streepjes donker worden. Er is dus niets aan de hand, gewoon door blijven testen. De testen zijn pas positief als de streepjes net zo donker, of zelfs donkerder dan de controlestreep zijn.

3. LJJ

LJJ Fanatiek lid

Nov 20, 2015
    2,376
    1,350
    113
    NULL
    NULL
    Niet bij iedereen loopt de kleur van de teststreep op tot een piek. Hij kan ook ineens vanuit het niets knallen.
    Even geduldig doortesten dus!

4. Actinidia

Actinidia Lid

Jan 2, 2016
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oooo, ik dacht dat die steeds donkerder moest worden.
    Bedankt voor de hulp!!!

5. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

Jul 31, 2014
    4,944
    681
    113
    Hoe lang is je cyclus normaal?En wat hierboven staat klopt als een bus.Hij hoeft niet op te lopen. Hij kan vaker op en aflopen voor je een knaller hebt, of een knaller uit het niets. Alles kan.

6. Actinidia

Actinidia Lid

Jan 2, 2016
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Verschilt. Dan 28, dan 32 maar de laatste tijd steeds vaker 29

7. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Je luteale fase kan 10-18 dagen zijn. Als je een cyclus van 29 dagen hebt, dan zou je eisprong op zijn vroegst dus op 29-18=dag 11 zijn. Een test is twee dagen van tevoren positief. Dat betekent dat je op dag 8-9 zou moeten beginnen met testen. Als je pas op dag 12 begint, dan kun je te laat zijn.

8. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

Jul 31, 2014
    4,944
    681
    113
    Dank u;)
    Hierom vroeg ik het inderdaad,en sluit me hier bij aan.

9. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    In een cyclus van 28/30 dagen was mijn eisprong pas op dag 22/23. Dus een nog kortere LF. Kwam ik ook pas achter met ovulatietestjes en temperaturen. Ik snapte er ook niks van dat die dingen niet knalden in de periode dat ik het verwachtte.

10. Actinidia

Actinidia Lid

Jan 2, 2016
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn temperatuur is steeds gewoon laag (zon 36.4) dus ik dacht zelf dan zal ik het nog wel niet gehad hebben. En op t briefje hoe je t moest gebruiken stond dag 12...... Grr....

11. Kersje7

Kersje7 Niet meer actief

Ik had vorige maand ook n cyclus van 29 dagen en op cd 16 pas een positieve ovulatietest. Ik zou dus gewoon even doortesten

12. Actinidia

Actinidia Lid

Jan 2, 2016
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag wat het streepje duidelijk, maar niet zo donker als de controle streep. Dus ik neem aan dat dat nog niks betekend?

Sorry hoor met mijn vorige zwangerschap heb ik helemaal niks van dit soort dingen hoeven doen, en nu moeten we na 16 maanden medische hulp zoeken... Tis allemaal wat nieuw voor mij.

13. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Dan nog even vandaag nog een keer testen kan zijn dat hij vanavond wel knalt en anders morgen.

14. Actinidia

Actinidia Lid

Jan 2, 2016
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Okeey dank je!

15. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

Jan 16, 2011
    3,569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ik zou nog even een paar dagen doortesten. Ik heb altijd past een positieve ovulatietest op dag 18-20.

Overigens snap ik dat de stap naar de gyn/het ziekenhuis lastig kan zijn. Als het zaad van je man niet goed is dan zou ik toch die stap maken. Het ziekenhuistraject is wachten, wachten en nog eens wachten. Ik ben in juli heengegaan en pas nu weten we hoe/wat.

Ik hoop natuurlijk dat het niet nodig is ;)

16. Actinidia

Actinidia Lid

Jan 2, 2016
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja we gaan ook naar het ziekenhuis.

Mijn man had een score 2 uit 15... Das best aardig verminderde aantallen.

Vandaag is de ovulatie test bijna wit! Ach. Ik heb nog een doosje liggen die maak ik wel op en verder is het toch ziekenhuis werk

Share This Page