Testen lopen op nu gyn

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by pukkiepower, Jul 14, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pukkiepower

Jul 9, 2017
    75
    23
    8
    Female
    hay allemaal
    Vraagje, ik ben bezig met week 5 en ga maandag mijn 6de week zwangerschap in.
    Dindsdag heb ik een afspraak staan voor een echo bij de gyn. Deze afspraak stond al geplant nog voor mijn zwangerschap. Zou er überhaupt al iets te zien zijn? Ze doen een inwendige echo. Heeft iemand hier ervaring mee?

De afspraak voor een intake staat voor 24 juli geplant ik zou dan 6 weken zijn en week 7 in gaan.

Heeft iemand ervaring met een echo zo vroeg in de zwangerschap?

2. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Als het goed is zie je een vruchtzakje en dooierzakje en met geluk een piepklein embryo. Eventueel een kloppend hartje, maar dat zou wel heel vroeg zijn. Dat hoeft dus nog niet.

3. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Gefeliciteerd trouwens :)

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,925
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    #4 RoGiJuLi, Jul 14, 2017
    Last edited: Jul 14, 2017
    Je posi ovu was 27 juni dus 29 juni je eisprong.
    Je bent dan vandaag 4 weken 1 dag zwanger.

Maandag zal je dus nog maar 4+4 weken zijn en dan zal er misschien een vruchtzak te zien zijn, maar ik zou rekenen op alleen verdikt baarmoederslijmvlies. Voor een dooierzak en zeker het vruchtje is het dan nog veel te vroeg.

Op 24 juli ben je dus 5+4 weken en dan kan het ook nog te vroeg zijn voor een vruchtje.
    Ik zou die afspraak vd 24e dus ff een week gaan verzetten ;)

Pipo30 likes this.
  5. pukkiepower

Jul 9, 2017
    75
    23
    8
    Female
    Op 28 juni was mijn ovulatie test al weer negatief hij had alleen een piek op de 27ste, ik hoop dat ze in ieder geval iets zien, als ze niks zien is het dan foute boel?

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,925
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Een nega ovu betekent niet dat je ei al is gesprongen hoor ;)
    Het betekent alleen dat je piek voorbij is en je ei volgt 1-2 dagen na je piek.

Dus als ze maandag met 4+4 weken nog niks zien, zegt dat nog helemaal niks omdat je zeker 2 weken te vroeg bent met de echo ;)
    Pas rond 7 weken kan je zien of de zwangerschap er goed uit ziet ;) (vrucht met kloppend hartje).
    Vandaar mijn advies om je echo van de 24e nog een week uit te stellen omdat je dan nog maar 5+4 weken zwanger bent ;)

MamavanThiemo likes this.
  7. pukkiepower

Jul 9, 2017
    75
    23
    8
    Female
    Dankjewel voor je reactie,
    Vraagje hoe kom jij aan 4,4 dan? Hoe reken je dat uit? Ik snap het niet helemaal namelijk. En hoe zit het met de 2 weken die je er extra bij krijgt? Want 12 juni was ik laatste keer ongi

Zou je het me uit willen leggen

8. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Ik zou inderdaad uitstellen zoals RoGiJuLi zegt. Als je op 27-6 je piek had dan had je op zijn vroegst 28-6 de ovulatie. Verder dan 4+2 ben je dus zeker niet. Dan ben je 24-7 5+5 op zijn verst. Iets zie je dan wel maar dat is zo weinig nog dat ik de toegevoegde waarde er niet van zie. Je kunt beter een echo plannen rond 7 weken zwangerschap. Dan kun je pas echt beoordelen of de zwangerschap intact is.
    2 weken na je ovulatie ben je 4 weken zwanger. Als je je ovulatie weet kun je die beter aanhouden voor de berekening. De laatste menstruatie is niet betrouwbaar omdat een cyclus niet altijd even lang is.

Share This Page