hoi, wanneer kun je echt een test doen?ik weet het als je cyclus is afgelopen maar ik hoor ook van sommige die 1of2dagen ervoor een test hebben gedaan en die dan ook positief zijn!wat is jullie ervaring en wanneer hebben jullie op z'n vroegst een positieve test gedaan,want ja een vrouw is ongeduldig he en ik kan niet meer wachten!
Volgens mij kan je 2 dagen voor je NOD wel testen en dan kan ie positief zijn. Maar er zijn ook vrouwen die pas 2 weken na hun NOD een positieve test hadden. Dus het is moeilijk te zeggen. Maar ik zou niet eerder testen dan 2 dagen voor je NOD. Succes!
Ik heb me voorgenomen (indien nodig ..wat ik hoop ..hihi) niet te snel te testen en een paar dagen na NOD pas te testen. Om teleurstelling te voorkomen/verminderen.
Hoi Henriet. Het hangt er een beetje van af hoe snel en hoe veel zwangerschapshormoon (HCG) je lichaam aanmaakt. Dat verschilt van vrouw tot vrouw. Men raadt aan om ten vroegste te testen nadat je één dag overtijd bent, maar dan NOG kan het zijn dat je nog niet genoeg HCG hebt aangemaakt om zichtbaar te zijn bij een test. Normaliter wel, maar elk vrouwenlichaam reageert anders hé Op de volgende webpagina kan je daar mee over lezen: http://www.9maand.com/zwanger/zwanger/whcg.php Groetjes, Vee
weet je wat het is?14juli begon ik met vloeien,22juli vruchtje verloren(7weken)en daarna weer sex gehad.als ik uit ben gegaan van dag 1van het vloeien kon ik vorige week tetsten die was negatief.als ik uitga van dag 1 van het verloren vruchtje dan kan ik morgen testen,maar wachten duurt zolang.en maakt mijn lichaam weer net zo hcg hormoon aan als voor de miskraam?of duurt dat ook langer?
Ook ik zit met hetzelfde gevoel. Ik heb a.s. maandag mijn NOD, maar kon me nu echt niet meer bedwingen.... (schaam.....) Heb vanochtend getest maar helaas....negatief.... Dus nu dan toch het voornemen om eerst mijn NOD af te wachten, en dan 1 of 2 dagen later het nog maar eens proberen. (als ik dan nog niet ongesteld ben geworden tenminste..) Pffff; dat wachten zal ook echt nooit wennen! gr.
Ik heb over twee dagen mijn NOD. Maar omdat ik al een week last van steken/krampen in mijn buik heb, heb vandaag getest Negatief Als ik maandag nog niet ongi ben geworden, ga ik weer testen. Mijn cyclus is ook onregelmatig. De vorige maand was ik drie dagen te vroeg ongi. De maanden daarvoor juist te laat. Het kan dus nog van alles worden. Groeten van friezin
Hoi Henriet, Wij hebben op vakantie in Frankrijk een test gekocht en met m'n beste Frans heb ik uit de bijsluiter begrepen dat je pas kon testen 1 dag na je Ongi. Aangezien ik het geduld had van een oorwurm heb ik toch een dag voor de Ongi dag getest! De ongi dag was voor mij overigens ook een gok aangezien ik net pas was gestopt met de pil. Ik ben gewoon uitgegaan van een normale cyclus. Maarja om een lang verhaal kort te maken, de test gaf al wel (welliswaar heel dun) aan dat ik zwanger was. Waarschijnlijk heb ik m'n eisprong vrij vroeg in m'n periode gehad. Het schijnt dat er verschil in testen zit en sommige ervan het sneller kunnen meten als ze al een kleinere hoeveelheid Hcg zien dan de andere testen die gewoon wat meer van dat hormoon moeten zien voordat het streepje oplicht. Net is MvM geweest en heb ik de 2e test gehad; toch was ik bang dat er ineens niets te zien was en dat ik het dunne streepje van de 1e test toch niet als positief had moeten zien, maar gelukkig was er nu een vette streep te zien en kan ik weer een beetje positiever proberen te gaan denken dat het allemaal best wel weer goed gaat komen. Kijk zo'n forum is kei leuk, maar je trekt de negatieve verhalen toch aan over de mensen die verschrikkelijk als het is, een miskraam hebben gehad, maanden, zoniet jaren bezig zijn voor een zwangerschap verder andere dingen als het feit dat ik (nog) niet misselijk ben geweest (hopelijk blijft het uit!), maar een ander pas misselijk begon te worden met 6 weken, wat ik nu dus ben enz. enz. Maar ik zou dus zeggen, test gewoon als je gevoel zegt dat je het moet doen!
Hoi Henriet, Wij hebben op vakantie in Frankrijk een test gekocht en met m'n beste Frans heb ik uit de bijsluiter begrepen dat je pas kon testen 1 dag na je Ongi. Aangezien ik het geduld had van een oorwurm heb ik toch een dag voor de Ongi dag getest! De ongi dag was voor mij overigens ook een gok aangezien ik net pas was gestopt met de pil. Ik ben gewoon uitgegaan van een normale cyclus. Maarja om een lang verhaal kort te maken, de test gaf al wel (welliswaar heel dun) aan dat ik zwanger was. Waarschijnlijk heb ik m'n eisprong vrij vroeg in m'n periode gehad. Het schijnt dat er verschil in testen zit en sommige ervan het sneller kunnen meten als ze al een kleinere hoeveelheid Hcg zien dan de andere testen die gewoon wat meer van dat hormoon moeten zien voordat het streepje oplicht. Net is MvM geweest en heb ik de 2e test gehad; toch was ik bang dat er ineens niets te zien was en dat ik het dunne streepje van de 1e test toch niet als positief had moeten zien, maar gelukkig was er nu een vette streep te zien en kan ik weer een beetje positiever proberen te gaan denken dat het allemaal best wel weer goed gaat komen. Kijk zo'n forum is kei leuk, maar je trekt de negatieve verhalen toch aan over de mensen die verschrikkelijk als het is, een miskraam hebben gehad, maanden, zoniet jaren bezig zijn voor een zwangerschap verder andere dingen als het feit dat ik (nog) niet misselijk ben geweest (hopelijk blijft het uit!), maar een ander pas misselijk begon te worden met 6 weken, wat ik nu dus ben enz. enz. Maar ik zou dus zeggen, test gewoon als je gevoel zegt dat je het moet doen!