Dames, ik heb een vraagje. Gisteren zat ik in dag 13 na mijn MK en was het de eerste dag dat ik niet meer bloedde. Puur uit nieuwsgierigheid heb ik zowel een zwangerschapstest gedaan (kijken of het al wit was) als een ovulatietest (kijken of er al wat gebeurde met een nieuwe cyclus). Beide testen waren positief. De zwangerschapstest zoiets als 11DPO en bij de ovulatietest was de streep donkerder dan de controle streep. Geen foto gemaakt zo stom, heb ze weggegooid. Maar nu spookt het toch door mijn hoofd. Is er een naderende eisprong of reageert de ovulatietest toch op hcg die blijkbaar nog in mijn lijf zit?? Is mijn cyclus weer op gang? Kan dat zo snel? Gisteren wel mijn man van voetbal weggerukt na de positieve ovulatietest en voor de zekerheid gesext. Wat hij helemaal niet erg vond na bijna 2 weken ivm bloedingen haha, maar dat terzijde. Groetjes
Het kan beiden, je kunt een eisprong hebben zo kort na een miskraam ( de miskraam wordt door je lijf gezien als menstruatie) en je kunt dus een positieve zwangerschapstest hebben en toch een ovulatie. Ik zou met beide testen doorgaan , elke dag 1 ovulatie en een zwangerschapstest
Als je zw. test echt positief was en geen tuur/tuurlijntje, denk ik niet dat hij op je piek reageert maar dat het rest-hcg is. Maar enige dat je kan doen is idd met beide doortesten om het zeker te weten.
Kan beide zijn idd. Ik had nog HCG in mn bloed van miskraam, maar ook al weer volgende eisprong. Ziekenhuis dacht bij mij idd dat zwangerschapstest reageerde op LH piek omdat er zo’n mooie follikel zat, maar in het lab toch nog volop HCG en geen LH piek te zien. Wel keurig 2 weken later mn menstruatie. Afwachten dus en het gewoon weer gezellig maken