Ik vroeg me af of jullie tijdens je zwangerschap ook zulke rare eetgewoontes hebben. Ik had tijdens mijn 1e zwangerschap echt een passie voor olijven, terwijl ik ze daarvoor niet eens lustte. Ook had ik periodes dat ik mezelf echt moest dwingen om niet dagelijks bij de Mac een big mac te scoren. Bij mijn 2e zwangerschap had ik het vooral voorzien op extreem zure of vette of juist hele zoete dingen. Tijdens de 3e zwangerschap kwam de olijven-tic weer boven. (ik zat dan bv voor de tv en at dan zo een hele pot olijven op) En dan nu voor de 4e keer zwanger en nu denk ik, tussen de misselijke periodes door, de hele dag aan kipnuggets Ik zou dus het liefst elke dag een paar kipnuggets voor mezelf willen maken. vannacht heb ik zelfs over ze gedroomd! Wat ik heeel lekker vind ruiken als ik zwanger ben, is de geur van benzine. Ik moet mezelf dan ook echt inhouden om niet bij de pomp ff flink te 'snuiven'. Waar ik echt niet tegen kan is pepermunt, dus moet verplicht over op de kindertandpasta met bv frambozensmaak. Dus dames, hebben jullie ook rare eetgewoontes als je zwanger bent? Of dat iets niet meer kan uitstaan of juist opeens heel lekker vind ruiken? Ik ben benieuwd!! Liefs Gwen
Benzine snuiven...hahahahha Nee, helemaal geen last van gehad.....had wel minder trek in bepaalde dingen, omdat mijn smaak wat was veranderd maar verder niks...
Tja dat benzine snuiven, is dan ook mijn meest idiote tic die ik ooit heb gehad geloof ik Ik heb geen idee hoe het komt maar ik vind die geur echt onweerstaanbaar als ik zwanger ben. Terwijl normaal gesproken vind het juist heel vies Bedankt voor je reactie!
benzine snuiven?? nee maar wel lijm je weet wel van die doorzichtige lijmen en permanent stiften en oh oh zwitsal hmmm heerlijk ruikt dat in het begin at ik ook bijna niks omdat ik niks meer lustte vooral omdat ik misselijk was maar daarna was het zo van wat ik altijd at kreeg ik niet meer door me keel en ik verlangde zo erg naar dingen die ik nooit eet nu verlang ik elke dag wel naar iets anders maar meestal valt de smaak tegen
In het begin wilde ik alleen maar brood of vlees eten!!! Had ik lekker gekookt... de halve kip ging er met veel smaak in maar de maiskolf belandde snel op het bord van vriend lief. Als ik de groentes "verstopte" in pastasaus ofzo... spugen! Vrees dat deze dame geen vega in de maak is Brood verslaving is er nog steeds, best gezond! Alleen op vakantie in Indonesie erg lastig... mijn maag draaide zich al om bij de gedachte aan nasi of bami. Heb nog nooit zo vaak gegeten bij de Mac tijdens de vakantie, was de enige plek waar ze een beetje normale broodjes hadden. tip voor de tandpasta (kan zelf ook de mint smaak niet verdragen) ik heb Weleda tandpasta gekocht, heeft een anijs smaak. En paradontax is volgens mij ook een plantaardige smaak en een betere samenstelling dan kindertandpasta...
Hahaha, dromen over kipnuggets --> dan heb je er wel heel erg veel zin in . Ik heb eigenlijk geen rare eetgewoontes ontwikkeld, alleen heb ik heel erg veel zin in zoetigheid, terwijl ik normaal helemaal geen zoetekauw ben. Wel een beetje jammer, want veel snoep = slecht voor de lijn . Oh en de eerste weken heb ik me suf gegeten aan Elstar appels. Ik at zo 2 kilo aan appels weg in een kleine week.
Je mag me wakker maken voor sappig fruit: ananas, meloen, kiwi of peer.....mmmmm eet me er helemaal suf aan. Zelfs als ik midden in de nacht even naar de wc ga beneden, kan ik het niet laten of ff snel langs de koelkast te lopen en een stukje fruit te pakken.
Oh dat is een goede! Bedankt voor de tip. Ik kon eigenlijk geen andere tandpasta vinden dan die voor kinderen, zonder mint. En idd denk ook dat de samenstelling van kindertandpasta minder goed is, maar ik dacht beter iets dan niets Ik ga die tandpasta van Weleda zeker proberen. Maarre.. is die gewoon te koop bij de supermarkt? Liefs Gwen
Mmm hier valt het nog wel mee met de tikken... In het begin was ik gek op drop en waterijs.... Daarna is chocolade erbij gekomen (al vond ik dat altijd al erg lekker) Heb ook nog heeell eventjes een chips tik gehad... En ik drink ineens veeellll meer melk en yogo etc. Oh ennuh mc flurry's ook erugg lekker of een lekker broodje van de mc! En soms krijg ik op de raarste momenten zin in iets (pas b.v ineens s'avonds zin in friet) en dan moet ik het ook echt hebben of ik wordt helemaal gek haha! Waar ik laatst bij snuifde was toen mijn vriend een deur aan het afschaven was en dat vond ik zo lekker ruiken haha!
Ik heb niet echt één ding waar ik zin in heb. Het komt gewoon opeens dat ik ergens heel erg veel zin in krijg, kan telkens iets anders zijn, maar dan moet ik het wel hebben of ik word helemaal gek! In het begin had ik wel veel zin in broodjes van Mc Donalds en chocolade is ook iets wat ik dagelijks moet hebben.
Tomaten ooooh in elke vorm water loopt weer in mijn mond hahaha En ik snak zoooooo naar een frikandel speciaal...ben alleen vegetarisch...maar oh wat zou ik er toch stiekem een hapje van willen nemen ahahaa.
Ik heb heel wat rollen beschuit gegeten tijdens mijn zwangerschap.... Stom eigenlijk dat je dan zin hebt in andere dingen..
Ik heb juist helemaal geen rare tikjes... benzine heb ik altijd al lekker gevonden! En normaal zou ik heerlijk genieten van de avondeten, nu is het integendeel, krijg ze niet veel op! Per dag verschilt het ook met de eetlust. Dan wil ik dat maar als de kookpunt aangebroken is, dan heb ik er geen trek meer in... Heel apart! ... En snack moet ik al helemaal niks van hebben.. Normaal vind ik patat zo lekker uit de snackbar maar iehlll!
Hier verlang ik vooral naar mac kroket van de macdonalds haha dit had ik met mijn dochtertje ook al .. Helaas door de misselijkheid al een poosje niet gehad
Leuk om jullie reacties te lezen @aura oeps! verborgen verlangen naar 'fout' voedsel Zo heb ik mezelf in Dec getrakteerd op een biefstuk (half gaar) onder het mom van: misschien kan ik dat straks heeel lang niet eten! En idd voorlopig kan dat dus niet meer. Liefs Gwen
Wie zei dat van die Mc Flurry?? Potverdorie daar heb ik ineens zin in hee! Serieus! Verder kon ik de afgelopen weken geen thee en vooral koffie meer zien...te smerig. Ik wil eigenlijk de hele dag friet eten. En Croky Bolognese chips. En alles uit de frituur (gelukkig heb ik die zelf niet thuis). En pannekoeken! Alles vet en hartig is welkom momenteel 8) Heb gisteren sigara borek gemaakt (Turks met filodeeg). Superlekker. Wat gek is: ik kan niet meer tegen yoghurt! Als ik dit eet, dan heb ik een paar uur erna echt last van steken in m'n darmen. Best balen, want zuivel is wel belangrijk. Ik heb geen Flauw Idee waarom dat ineens zo is... Laatste tip: een zakje stroopwafelkruimels van de markt! Goddelijk.
bij mn eerste heb ik me suf gegeten aan nectarines en huzaren/russisch ei salade. en optimel drink! Nu ook weer huzarensalade, maar verder juist veel behoefte aan zoute snoepjes (werkt ook tegen duizeligheid) en vooral echt vaak (!) iets eten... De afgelopen dagen heb ik me echt suf gegeten en ik bleef maar honger hebben; om wanhopig van te worden ! Van brood, tot pasta tot havermout tot yoghurt alles schoof ik er in.... zucht...
dat benzine snuiven heb ik wel eens eerder gehoord haha. waar ik ontzettende zin in had tijdens mijn zwangerschap was alles vet. ik ben heeeel lang misselijk geweest.alle gezonde etenswaar ging er direct weer uit.maar als ik om 10 uur smorgens een hamburger maakte bleef die er prima inzitten. mijn verslavingen waren: patat oorlog een paar keer per week. een bepaald soort hamburger. en het aarbeien kwarktaart toetje van Mona. ook had ik heel vaak ergens zin in en dan nam ik een hap en dan had ik echt zoiets van BAH.
@ shenoby Die hamburger om 10 uur 's morgens komt me bekend voor! Ik ben dus gelukkig niet de enige die een hamburger om die tijd al naar binnen kan werken. En heel gek maar vet eten blijft hier ook idd beter zitten dan gezond eten. @ all Bedankt voor jullie reacties! Ik vind het erg leuk om ze te lezen.8) Liefs Gwen
@ gwen ja hier was het echt heel extreem. als ik een broodje op had en ik zette het bord op het aanrecht kon ik gelijk doorlopen naar de wc. na de 20 weken werd de misselijkheid minder en toen had ik juist behoefte aan alles uber uber gezond. fruit sapjes fruit enz enz enz