Wanneer positiekleding?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door chiset81, 12 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chiset81

chiset81 Actief lid

28 mrt 2011
    128
    0
    0
    Misschien een rare vraag maar aangezien mijn buik supersnel groeit en ik m'n normale broeken niet meer pas zit is haast al vast aan positiekleding. Tot nu toe probeer ik het met wat wijdere shirts en treggings op te lossen maar ook dat zit al niet erg fijn meer en ben nog maar 10 week.
    Hoe doen/ deden jullie dat in de eerste weken?

2. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    hetzelfde als jij nu ;)
    Ik draag nu ook wel positiebroeken.
    Leggings en jurkjes kan ik nog "gewoon" dragen, maar ook niet alles meer. Maar echte positieshirts zijn vaak belachelijk groot en wijd en dat ziet er ook niet uit.
    Ik sta iedere dag uuuren voor mn kast te turen wat ik nu weereens aan moet ;)

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik ging rond de 12 weken positebroeken dragen, want toen zaten mijn gewone broeken echt niet fijn meer :(
    Als het niet meer lekker zit kun je toch gewoon positiekleding gaan dragen? Zit echt veeeeel fijner :)

4. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Ben al vanaf week twaalf over gestapt, afgezien een paar shirts maar met m'n broeken zeker. Als het niet meer lekker zit, zou ik overgaan

5. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Ik ben ook vanaf een week of 10/12 al positie kleding gaan dragen. Gewoon doen! Waarom nog wachten als je kleren niet meer passen?

6. justxme

justxme Bekend lid

27 mrt 2013
    671
    0
    0
    Wanneer je gewone kleding niet lekker meer gaat zitten;)
    Met 10 weken heb ik een positiebroek gekocht en echt, ik wensde dat ik dat 2 weken eerder had gedaan! Shirtjes zou ik wat later doen. Al ben ik een béétje laat aangezien ik echt alleen nog maar 3 hempjes en net aan 3 strechshirtjes aankan en morgen pas mn eerste shirtjes binnen komen!

7. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ik heb ook vanaf een week of 10 al positiekleding gedragen.. In ieder geval broeken, want mijn eigen broeken kreeg ik echt niet meer aan :D

8. Hyper

Hyper Bekend lid

30 dec 2012
    513
    0
    0
    Zoals al gezegd is als je broeken niet meer prettig zitten over gaan. Ik kon met 6 weken mijn broeken maat 42 niet meer aan. Gelukkig had ik ook nog maat 44 in de kast liggen. Deze heb ik tot 10 weken gedragen en daarna echt over gegaan naar positie broeken.
    Voor de rest draag ik nu ook veel jurken en rokken(op mijn heupen hangen,dus onder mijn buik). Ik draag wel mijn normale Tshirts. De positie t shirts zijn echt te groot.

9. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Ow, wat vond ik het een heerlijke verademing toen ik met 9 weken mijn eerste positiebroek kocht! Dame in de prenatal vroeg bij het passen al of ik hem niet meteen aan wilde houden, en daar heb ik meteen "ja" tegen gezegd! Als je er gewoon een shirtje overheen draagt ziet niemand dat t een positiebroek is hoor! ;)

En anders leggings of jurkjes met dit weer, zit toch lekkerder dan een strakke band onderin je buik!

Je hebt trouwens ook van die broek vergroters, die kun je tussen je knoop zetten, dan heb je wat meer ruimte, en kun je de aanschaf van een positiebroek nog een paar weken uitstellen!

10. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Je hoeft niet perse een aantal weken te zijn als ze (oude broeken) niet meer fijn zitten ga je ze halen, bij de een is dat met 8 weken al (ik had hier geloof ik al met 7 weken ook aan hihi) en bij de ander pas met 20 weken, dat is heel persoonlijk.

je hebt tegenwoordig zulke mooie broeken kan je zelfs na je bevalling nog fijn even aan hoor (zit zo lekker bij je buik dan vond ik) ik heb ze zeker nog 2-3 maanden erna aan gehad, ondanks dat ik dunner was dan voorheen, maar ik vond de stevigheid ervan wel fijn.. en andere mensen zien toch niets ervan..

11. nono

nono Niet meer actief

Ik pas eigenlijk mijn gewone broeken nog maar word wel krapjes. Heb 2 positie broeken gekocht en sinds ik ze heb wil ik eigenlijk het liefst alleen maar deze broeken aan..

Het gaat om je eigen gevoel, wanneer jij er aan toe bent.. :)

12. SonjavT

SonjavT Actief lid

15 jun 2012
    344
    0
    0
    ik werk met ouderen.Het is mijn passie om al die o
    Wat ik ook veel deed was mn gewone broek aan.. knoop openlaten en die dan met een stiekje om de knoop vast te houden.. langer shirt eroverheen en je zag er niks van..

13. chiset81

chiset81 Actief lid

28 mrt 2011
    128
    0
    0
    Had nog een nieuwe in de kast liggen van m'n vorige zwangerschap die ik nooit aan heb gekund omdat ik zo snel groeide toen. Heb hem ook maar gewoon aangetrokken en m'n minibuikje vind dit toch echt veel prettiger! Maar snel er een bij halen nog ;)

14. mvm2008

mvm2008 Actief lid

18 mei 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij mijn eerste zwangerschap heb ik best lang minnaar gewone kleding kunnen dragen. Ik denk tot 24week ongeveer. Bij deze zwangerschap is dat wel even anders.. mn broeken pasten met 7 week al niet meer. Mede dankzij mijn lekkere trek :)
    positie broeken zitten nu lekkerder maar de buikband zit boven nog behoorlijkr uim. zit nog niet helemaal mooi

15. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik zou niet weten waarom je het dragen van positiekleding uit zou stellen?
    Je kunt die dure kleding maar zo'n zeven à acht maanden dragen dus ik zou zeggen geniet ervan :p.

16. Mimime

Mimime Niet meer actief

Nou met 5 weken had ik zo'n dikke darmbuik en was ik zo beroerd dat ik een positiebroek kocht, wat een verademing!
    Heb 2 spijkerbroeken en een korte broek, echt zo fijn!

17. angel071986

angel071986 Bekend lid

24 mrt 2013
    721
    113
    43
    ik was voor het zwanger worden ongv 10 kilo afgevallen....dus die broeken kon ik mooi aan....al gaan die nu ook minder lekker vinden....dus wordt toch shoppen :)

18. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik draag al vanaf de 4de week positie broeken haha mijn gewone broeken gingen niet dicht hoor. Bij de eerste nooit positiekleding gedragen bij de 2de vanaf een week of 26

19. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Met 14 weken m'n eerste positiebroek gekocht. Maar meer ook omdat ik eigenlijk helemaal geen normale broeken had:p.

Ik droeg vaak shorts/jurkjes/rokjes met een panty oid.

Had 1 gewone spijkerbroek die ik tot 23 weken aankon en daarna echt niet meer.

Heb 2 weken terug pas voor het eerst positieshirts gekocht, mooie strakke van h&m want de meeste zitten echt niet mooi.

M'n gewone shirtjes kropen omhoog dus vandaar.

Dus broeken zou ik wel al lekker kopen en shirts kan je nog wel mee wachten, die zitten ook mooier als je buik dikker is.

Positiebroeken zitten echt heel lekker hoor! En positieleggings trouwens ook!

20. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Ik zou lekker positiebroeken gaan kopen. Hoe eerder je ze koopt, hoe eerder jij je prettig voelt en hoe langer je met de broek kan doen :)

Deel Deze Pagina