hallo iedereen! ik heb een vraagje! ik gebruik de nuvaring, 27 juli moest ik de ring er weer uit halen voor een stopweek. 24 of 25 Juli had ik seks met mijn vriend, maar is het condoom afgegleden . Ik heb de ring er gewoon zaterdag 27 juli uitgehaald. Maar nu was ik dus een week later, 3 augustus, ongeveer 3/4 uur te laat met het inbrengen van een nieuwe nuvaring. In de stopweek ben ik wel gewoon ongesteld geweest met veel bloedverlies. Is er alsnog een kans dat ik zwanger ben, aangezien het mis gegaan was met het condoom en ik de nuvaring te laat ingebracht hebt. Of zei de ongesteldheid alsnog en ben ik niet zwanger? ik weet het namenlijk even niet meer alvast bedankt!
ja dat heb ik gedaan. En de nuvaring is na het meer na 3 uur te laat inbrengen, niet veilig voor de eerst volgende week. Maar nu vroeg ik me dus af. Omdat het anderhalve week voor het te laat inbrengen van de ring mis gegaan is met het condoom. Er alsnog een bevruchting heeft kunnen plaatsvinden...
http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h25073.pdf Pagina 14/15 staat duidelijk wat te doen als hij in de derde week langer dan 3 uur uit de vagina is geweest. Heb je gedaan wat er staat, is hij nu veilig, en heb je dat niet, ben je nu niet goed beschermd dus extra bescherming gebruiken. Of je op dat mommet bent bevrucht, denk het niet als je hem ervoor correct hebt gebruikt, voor de zekerheid testen, twee weken nadat hij er te lang uit is geweest.
Het eerste symptoom van een zwangerschap is het uitblijven van je menstruatie... Die heb jij wél gehad, dus ik denk niet dat je zwanger bent. In principe heb je bij gebruik van de nuvaring géén eisprong (ik ben zelf zwanger geraakt met de nuvaring, 6 jaar geleden... dus zeg nooit nooit). Had je wel een eisprong, die viel die waarschijnlijk ver vóór je onveilige seks. Het eitje is maar maximaal 48 "goed" dus dit allemaal bij elkaar opgeteld, denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken! Mocht het je toch niet lekker zitten, koop dan bij de kruidvat een simpel testje (2 voor 5,- zijn heel goed) en doe even. Dan heb je meer zekerheid dan iemand je hier kan geven!
dankjulliewel allemaal voor de reacties! Ik heb net een test gedaan van de kruitvat en die was negatief. Dus daar ga ik maar vanuit!
Ik neem aan dat je de eerste week na het vergeten wel een condoom hebt gebruikt? De kans dat je zwanger bent lijkt me echt miniem aangezien er ongeveer 10 dagen tussen de nuvaring te laat in doen en onveilige sex zit. Je hebt ook nog eens een onttrekkingsbloeding gehad tussendoor.
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk hoor. Maar volgens mij is een test nu nog te vroeg aangezien het 3 weken geleden is dat je gevreeën hebt. Als ik jou was zou ik wel even naar je huisarts gaan en na vragen of je nu inderdaad wel beschermd bent.