Wanneer positiekleding?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ladycake, 14 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Hallo Allemaal?

Vanaf wanneer droeg jij positiekleding?
    Ik "schaam" me een beetje om het nu al te gaan kopen omdat ik nog maar 8 weekjes ben.
    Maar ik merk dat mijn gewone broeken echt strak gaan zitten en dus niet erg comfortabel meer.

Of zal ik me dat verbeelden? :)

2. Lilou83

Lilou83 Bekend lid

14 jan 2014
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon kopen wanneer jij denkt dat je het nodig hebt. Het gaat om je eigen comfort ;)

3. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Ja dat is ook zo! Maar...zijn er meiden die ook al zo "vroeg" positiekleding droegen?

4. roosviceetje

roosviceetje Bekend lid

24 aug 2009
    988
    1
    0
    Zuid Holland
    Ik zou het gewoon doen misschien niet meteen voor €300,- of misschien via marktplaats. Het is nog pril maar in kleding rondlopen dat niet lekker zit is ook niet fijn.
    Ik droeg veel leggings en jurkjes.

5. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Ja idd. Feit is wel dat je het dan natuurlijk automatisch ook sneller gaat zien ;)

6. Wilma1987

Wilma1987 Lid

11 jan 2014
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ook al met 6 weken, want ooooooo wat werd ik gek van die broek die te strak zat.. Gelukkig heb ik veel positiekleding van mijn zus gekregen, wat een verademing! Ik draag er iets langers op en niemand die het ziet.. Dus ik zeg: doen!

7. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 17 weken en heb net m'n eerste positiebroek gekocht. Ik pas mijn eigen broeken nog wel maar zit niet bepaald comfortabel. Op mijn werk moet ik veel bukken etc en dat begint nu echt een beetje zeer te doen.

Het gaat toch om waar jij je lekker bij voelt. En een ander zal niet zo snel zien of je nou een gewone of positiebroek draagt ;)

8. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Hier met een week of 10, m'n broeken gingen echt knellen dus ja dan is de keus snel gemaakt!

9. moesje1

moesje1 Bekend lid

18 dec 2013
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik draag voornamelijk leggings ed..
    maar kon ook met een aantal weken mijn gewone broeken niet meer aan. Dus draag waar jij je prettig bij voelt!

10. tr0elaa

tr0elaa Actief lid

8 feb 2012
    226
    0
    0
    Ik ben nu 35 weken zwanger en draag nog steeds geen positiekleding, kon heel lang mijn eigen kleding aanhouden, en vanaf week 30 ongeveer m'n trainingsbroeken, of leggings van mezelf met mijn eigen jurkjes die ik nog over mijn buik kan trekken. denk dat het per persoon ook verschillend is hoe iemand zich erbij voelt en hoe snel het gaat met groeien..

11. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Ik kocht met 8 weken de eerste positiebroek.
    Ik had echt nog geen buikje maar van de druk op mijn buik werd ik misselijk bij mijn gewone broeken.

12. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier met 9 weken, ook puur voor mijn comfort. Had 3 broeken gehaald bij H&M, was in totaal € 100,- kwijt. Niet veel voor een stuk comfort, al zeg ik het zelf. Je kunt jezelf blijven pijnigen met oude, strakke broeken, maar daar schiet je toch weinig mee op? Ook het elastiekje door het knoopsgat vind ik onzin, tenzij je echt geen geld te besteden hebt.

Gewoon lekker gaan shoppen hoor, of de oude positiebroeken tevoorschijn halen! Ik werd er echt een gelukkiger mens van. :)

13. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik ben de positiebroeken gaan dragen buitenshuis toen ook iedereen wist dat ik zwanger was. Rond de 15 weken. Maar vanaf 6 weken kon ik sommige van mijn normale broeken al niet meer aan, dus moest ik overstappen op iets wijdere modellen. De gynaecoloog herkende het meteen, en zei dat dit komt door de opgezette darmen. Je baarmoeder komt namelijk nog niet eens boven je schaambot uit, maar toch kan je buik al cm's zijn opgezet door de hormonen. Niet vreemd dus.

Inmiddels heb ik een flinke buik met 32 weken, en draag ik half zwangerschapskleding, half normale kleding. Veel jurkjes die meerekken kan ik gewoon aan. Een maillot of legging, in een paar maten te groot, is ook geen probleem. Broeken alleen als ze een rekbare band hebben, maar die zijn niet netjes genoeg voor op het werk. Daar draag ik dus alleen maar positiebroeken of jurkjes. Veel truien of tops kan ik gewoon nog aan, omdat er genoeg rek in zit.

14. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb in het begin met broeken van mijn moeder rondgelopen, die 2 maten groter heeft dan ik... Die pasten me eigenlijk perfect. Verder ook veel leggings en heb ook 2 positiebroeken gekocht. Zou zeker niet te veel kopen want je weet niet wat je lichaam nog gaat doen, je zou best veel kunnen aankomen en dan passen ze straks niet meer.
    Maar zeker geen te strakke broeken dragen. Doorbloeding is belangrijk nu! En daarnaast moet je je ook gewoon lekker voelen. En wat is nou lekkerder dan gaan shoppen voor je prachtige zwangere buikje? Gewoon doen!

15. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Bij mijn eerste heb ik het uitgesteld, juist om die reden. Nog tijden met een stuk elastiek tussen mijn knoop en knoopsgat gelopen. Toen ik eenmaal vond dat ik echt toe was aan positiekleding, wilde ik dat ik er veel eerder aan begonnen was.

Eerlijk waar, je draagt die kleding maar een paar maandjes. Profiteer d'r van. Bovendien zit 't lekker, dus go for it! :D

16. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.298
    17.188
    113
    deze zwangerschap (de derde) al met 5 weken:D mijn kleren zaten strak door mn darmenbuik en had het toch nog liggen dus waarom niet he ;)

17. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    bij de vorige zwangerschap moest ik met 7 weken al een positiebroek aan, toen ging ik van platte buik ineens naar een buikje en dat lukte toch echt al niet meer in mijn eigen broeken.

nu na de zwangerschap nog 8 kilo overgehouden dus ja ik had al een vetrol over dus ben benieuwd hoelang ik nu mijn eigen kleding aan kan :D

als het voor jou niet meer comfortabel zou ik zeker een positiebroek aanschaffen :)

18. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hier rond 10
    Weken positie broeken gaan dragen . Buik kwam veel sneller dan bij zoontje. Kan allang m'n eigen broeken niet meer aan.

19. CupCake88

CupCake88 Fanatiek lid

27 dec 2012
    2.817
    1.232
    113
    Regio Rotterdam
    Ik moest met 9-10 weken al een elastiekje tussen m'n knoop en met 12-13 weken overgegaan op positiebroeken.. Gewoon doen wanneer jij het prettig vind!

20. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.554
    0
    0
    Limburg
    Ik moest vanaf de 16 weken positie kleding aan. Maar had al een paar positiebroeken gekocht toen ik ook rond de 8/9 weken zat voor de zekerheid zodat ik toch wat aan kon.
    Heb inmiddels alweer een grotere maat positiebroek gekregen van mijn schoonmoeder omdat die broeken die ik had gekocht nu ook echt te klein beginnen te worden. :). Maar de meeste positie broeken zijn zo gemaakt dat je het toch niet ziet dat het positie kleding is. en het zit echt veel beter dan te strakke gewone broeken :)

Deel Deze Pagina