Wanneer positieve Covid test na begin klachten?

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by Nummer4, Sep 19, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nummer4

Nummer4 VIP lid

Dec 14, 2019
    6,666
    6,561
    113
    Female
    Mijn vriend heeft sinds donderdag klachten en testte vrijdag positief (donderdag niet getest).

Ik heb sinds vrijdag klachten maar blijf negatief testen. De hoofdpijn is niet te harden en loop te snotteren, hoesten, duizelig, spierpijn, maar de test blijft dus wit.

Herkenbaar voor iemand? Wanneer zou die test nou eens positief uitslaan?

2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,638
    27,293
    113
    Female
    Ja hier nu haha, zoon 1 blaft als een zeehond en vanaf donderdag negatief (elke dag getest) , zoon 2 flinke koorts vandaag en ook negatief. Er is een ander virus erbij in geslopen. Hoeft niet positief te worden, je kan een ander virus hebben opgelopen toevalligerwijs.

3. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,028
    2,834
    113
    Haal je hem ook goed door je keel?

4. Nummer4

Nummer4 VIP lid

Dec 14, 2019
    6,666
    6,561
    113
    Female
    Nee alleen neus maar zal de keel er morgen eens bij pakken inderdaad.

5. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,073
    12,030
    113
    Ik bleef ook negatief testen, maar ik had nauwelijks klachten. De PCR test was uiteindelijk positief (iedereen in mijn gezin had verder en positieve test). Ik weet niet of je het officieel wilt vastleggen, maar dan zou ik gewoon een test inplannen.

6. Narcisje

Narcisje VIP lid

Mar 17, 2016
    12,795
    8,464
    113
    Female
    Dit wilde ik ook zeggen. Bij mij was ie toen wel positief

7. Nummer4

Nummer4 VIP lid

Dec 14, 2019
    6,666
    6,561
    113
    Female
    Keelswab en daarna neus. Raak!

8. Nummer4

Nummer4 VIP lid

Dec 14, 2019
    6,666
    6,561
    113
    Female
    Nu wachten tot de kinderen positief testen. Denk over een dag of 3.

9. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

Jan 11, 2019
    12,252
    12,628
    113
    Female
    Hoe krijg je dat voor elkaar bij jezelf in de keel ik heb een gigantische kokhalsreflex… nu alleen neus gedaan nog wachten op uitslag

10. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

Dec 13, 2019
    13,003
    14,667
    113
    Female
    Haha, herkenbaar. Ik heb het wel eens een keer in mijn keel gedaan. Maar ik heb dan het gevoel dat ik het echt niet goed genoeg doe, want zodra dat stokje maar in de buurt van mijn keel kwam begon ik ook al te kokhalzen:roflmao:

Loveischocola likes this.
  11. Nummer4

Nummer4 VIP lid

Dec 14, 2019
    6,666
    6,561
    113
    Female
    Heel-heel-heel snel hahaha... en heel lichtjes aanraken.

Mijn dochter heeft ook zo'n reflex, ik deed het bij haar in de keel en raakte nog niks aan maar ze had de tranen al in de ogen en rende weg voor een slokje water.
    Neus, idem, het lukt bijna niet. Wattenstaafje ging er met de tip nog maar net in.
    En toch knalde haar test van het staafje af.

Loveischocola likes this.
  12. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,638
    27,293
    113
    Female
    Ik doe binnenkant van de wang beide kanten en dan neus. Werkt ook goed :)

13. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,638
    27,293
    113
    Female
    Of niet,onze oudste blijft negatief testen. Wij zijn geveld met koorts en echt goed ziek en meneer blijft negatief testen. We zitten nu al 8 dagen verder sinds t virus t huis binnen kwam en hij wordt omringt door hoge virusconcentratie. Vast al antistoffen opgelopen op school, covid daar opgelopen maar nooit klachten gehad. Arm kind vindt t maar saai, 3 dooie vogeltjes in huis

14. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

Jan 11, 2019
    12,252
    12,628
    113
    Female
    Okee voor nu was ie negatief gelukkig en gaat ook al ietsjes beter denk gewoon verkoudheid. Slaaptekort

GroeneBomen and Nummer4 like this.
  15. Nummer4

Nummer4 VIP lid

Dec 14, 2019
    6,666
    6,561
    113
    Female
    Slaaptekort is natuurlijk nooit leuk, maar gelukkig negatief!

16. Nummer4

Nummer4 VIP lid

Dec 14, 2019
    6,666
    6,561
    113
    Female
    Misschien heeft hij het toch al gehad? Maar dus ook flink ziek ondanks negatieve test?

Ik heb de oudste twee een dag later getest, de oudste licht positief en de middelste echt een knalstreep. Oudste had geen klachten, middelste heel licht verkouden.

Twee dagen later:
    Oudste spierpijn, hoofdpijn etc. Het hele riedeltje wat wij ook hadden. Hoop dat hij er snel vanaf is.
    Middelste snotverkouden. Heeft licht hoofdpijn maar loopt vrolijk door.

17. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,638
    27,293
    113
    Female
    Bij jou dus wel bingo voor de kids :( beterschap!

Wij denken ook dat hij het op school heeft opgelopen eerder maar zonder klachten. Dat hij wel antistoffen heeft. Hij hoest al 1,5 week en gister wat keelpijn maar blijft negatief. Dus we verwachten dat hij negatief gaat blijven.

18. Nummer4

Nummer4 VIP lid

Dec 14, 2019
    6,666
    6,561
    113
    Female

Hopelijk is het een gewoon virusje, die zijn er ook nog. Blijft wel vervelend voor hem trouwens.
    Ik hoor wel van meer gezinnen dat sommigen gewoon negatief blijven testen. Dan kan het best zijn dat hij het een paar weken eerder al heeft gehad inderdaad en nu dus niet besmet raakt. Wie weet.

Gelukkig hebben ze er hier er weinig last van en als ze dat al hebben dan is het van vrij korte duur. De oudste heeft een dag met spierpijn gezeten maar heeft nu nergens meer last van. De middelste klaagde net weer over hoofdpijn. Hoop voor haar dat het snel voorbij is.
    De jongste lijkt nergens last van te hebben. Die was de week voordat wij ziek werden uit zijn doen na de DKTP, of was hij misschien toch de eerste??

19. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,745
    646
    113
    Gelderland
    Ik had op zaterdag de eerste klachten en testte woensdag pas positief. Test man bleef negatief, maar had wel klachten. Testte bij de ggd wel positief.

20. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

Dec 13, 2019
    13,003
    14,667
    113
    Female
    Had jij dusdanige klachten dat je dacht: dit moet wel corona zijn? Of gewoon verkoudheidsklachten en bleef je gewoon zolang je klachten had elke dag testen?
    En wat deed je na een negatieve test? Gewoon de deur uit of bleef je zo veel mogelijk thuis?

Ik test namelijk niet meer bij gewone verkoudheidsklachten. Als je dat wel doet, maar pas na zoveel dagen positief test en misschien de andere dagen gewoon je ding gedaan hebt 'omdat je test negatief was' Hoeveel nut heeft het testen dan nog?

Absoluut geen verwijt ofzo naar jou, maar gewoon wat gedachten van mij.
    Want hoeveel nut heeft testen nog als je pas na zoveel dagen klachten positief test?

Share This Page