Wanneer positieve Covid test na begin klachten?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Nummer4, 19 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    #21 mausi, 24 sep 2022
    Laatst bewerkt: 24 sep 2022
    Ik ga niet panisch thuis in een hoekje zitten, bij milde klachten. Ik had een aantal dagen flinke hoofdpijn en ontzettend moe (maar ook aan vakantie toe), corona test gedaan op zaterdag, omdat we bij bejaarde familie op bezoek gingen. Was negatief, dus gewoon gegaan (met hoofdpijn). De dagen erna in en om huis/tuin en tussendoor wel een keer in de supermarkt geweest/kinderen te spelen gehad. Op dinsdag nog een keer getest, omdat ik toen wakker werd met keelpijn. Weer negatief. Op donderdag werd ik wakker met koorts, toen positieve test.
    Ik heb getest om een herstelbewijs te krijgen, dus op je vraag wat het nut van testen is, nou ja dat dus voor mij. Ik ben vrijwel nooit ziek, dus het is niet zo dat ik wekelijks zit te testen bij elk kuchje. Maar twijfel ook of ik nu weer een vaccinatie wil, dus als ik dan toch corona heb, dan maar even laten bevestigen door de ggd, want ik geloof niet dat we al helemaal van die QR-code gedoe af gaan zijn.

baby90 en Zxcvb vinden dit leuk.
  2. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.003
    14.667
    113
    Vrouw
    Dank je voor je antwoord.

Ik hoop heel erg dat er toch echt geen QRcode meer ingevoerd gaat worden hoor. Ik ben daar ook echt helemaal klaar mee.

3. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Ik ben er ook klaar mee.

Hier kreeg trouwens mijn 2 jarige peuter vorige week zondag koorts. Heb hem niet getest, maar gewoon lekker thuis gehouden van de psz. Hij was er toch al een aantal dagen niet geweest, dus kon niemand eventueel besmet hebben. Daarna kregen 2 van zijn zussen donderdag koorts. Heb hen maar wel beide even getest, vond ik wel even netjes richting school: negatief gelukkig. Maar daarna niet weer getest hoor, maandag gaan ze nu ze zich weer goed voelen ook gewoon naar school. Eentje heeft nog wel een snotneus. Eigenlijk, zoals ik steeds vaker lees en hoor moet ik dus door testen? Dat vind ik geen doen voor de kinderen en eigenlijk is het hele zelftesten ook geen betrouwbare methode meer.

4. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.003
    14.667
    113
    Vrouw
    Helemaal mee eens, ik vind het echt geen doen om bij een verkoudheid een (jong) kind elke dag te testen. Dat je bij koorts een keer een test doet snap ik nog wel.
    Als ik nu dus regelmatig lees dat vaak pas na een paar dagen klachten de test positief is, dan denk ik dat het nut van testen compleet verdwenen is.
    Lang niet iedereen blijft testen, dus na 1x negatief lopen zij door. Anderen testen steeds negatief en gaan ook door net hun bezigheden (want hij is negatief), maar komen er na een dag of 5 achter dat het toch positief is. Tja, dan heb je al zoveel mensen kunnen besmetten. Dan is het nut van het testen toch compleet verdwenen?

Willemijntje19 vindt dit leuk.
  5. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Ja precies! Ik hoorde laatst van een familie lid dat haar man verkouden was, maar negatief testte. Hij is gewoon zijn ding blijven doen en vervolgens had zij zelf Corona gekregen en een ander persoon in hun omgeving ook. Ik vind zelftesten wel lastig te vertrouwen. Mijn peuterzoon had heel veel vage streepjes op de test, dus heb nu met de psz afgesproken dat ik hem niet zomaar meer test. Hem hou ik sowieso laagdrempelig thuis als hij zich niet lekker voelt.

Zxcvb vindt dit leuk.
  6. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.708
    7.187
    113
    Vrouw
    Pff, nu twijfel ik na jouw reacties om toch maar nog een keer te testen @Nummer4. Klachten sinds zaterdag. Toen en gisteren negatief, maar net gehoord dat de juf van middelste corona heeft en middelste zelf was zondag ook ziek.

7. leandrotje

leandrotje Fanatiek lid

25 nov 2009
    1.912
    333
    83
    NULL
    Assen
    Hier verschilt het heel erg.

1e keer was mijn zelftest negatief met klachten, pas 2 dagen later was bij de ggd positief.

2e keer alleen bij de ggd positief zonder klachten, omdat dochter positief was.

3e keer kreeg ik op woensdag klachten en echt goed ziek en t/m zondag zelftesten negatief, maandag ggd positief en zelftest na de uitslag nog steeds negatief.

4e keer (nu) had ik hoofdpijn en keelpijn en zelftest gelijk die dag positief.

8. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Sinds zondag last van me darmen/maag maar wel vaker na bepaald eten bleef alleen aanhouden en enorm koude voeten/koud Gisteren weer keelpijn.
    Vanmorgen getest..

9. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.811
    2.501
    113
    Vrouw
    Dat is geen tuurstreeptje meer! Beterschap!

10. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Gelukkig inm alweer beter al hoest ik nog steeds heel erg veel..

Shay25 vindt dit leuk.
  11. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Al anderhalve week verkouden, getest voordat we weggingen naar Landal, daar was het oke. Na een midweek terug en toch weer niet lekker. Vrijdag, zaterdag negatief getest. Zondagavond werd ik echt ziek en ja hoor, een knaltest. Dus toch opgelopen in Het Vennebos of een ruime week sluimerend aanwezig?
    Nu heel erg hoesten, snotteren en hoofdpijn. Geen koorts en ik ben minder ziek als de eerste keer dat ik Corona had, kan deze keer op de bank Netflixen….
    (Ik zou vandaag naar Spanje zijn gegaan, maar dat heb ik moeten annuleren. Echt niet leuk :()

12. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik had sinds vorige woensdag klachten. Getest omdat mijn zoon corona heeft. Niets. Donderdag en vrijdag ook niet. Pas maandag was de test positief. Kwam meteen op, dus waarschijnlijk was het ook positief geweest als ik in het weekend had getest.

Ik dacht dat ik keelontsteking had. Had zo'n scratchy gevoel in mijn keel. In het weekend werd ik ook neusverkouden. Het lijkt mij mij erg op een stevige verkoudheid. Veel niezen, hoesten en hoofdpijn. Geen koorts.

13. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Hier al een paar dagen wat koortsig gevoel bij vlagen. Testen waren negatief. Vandaag hoesten, schrale keel, positief getest. Was maar een licht streepje. Bijzonder detail: ik ben een week te vroeg ongesteld geworden......
    Dochter vorige week ziek geweest, testen bleven negatief net als de eerste keer bij haar.

14. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.666
    6.561
    113
    Vrouw
    Mijn dochter is nu weer verkouden, flinke kriebelhoest en af en toe klaagt ze over hoofdpijn. We hebben weer een paar keer getest, lijkt me sterk omdat het net zo'n 6 weken geleden is dat we corona hebben gehad, testen blijven ook negatief.

@bonnie1 Nadat ik corona heb gehad is mijn menstruatie een week te laat gekomen. Ook bij een gewoon virus (of bij koorts) kan je cyclus al flink in de war worden gestuurd. Ik denk dat dat bij mij het geval is geweest, de koorts voor de eisprong heeft de eisprong uitgesteld.
    Een week te vroeg kan ik dan niet op die manier verklaren.

15. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.681
    10.905
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Herkenbaar, ik ben nu net herstellende na een positieve test. Ik ben behoorlijk ziek geweest, regelmatig koortsaanvallen tot 41gr gehad. Ik werd 5 dagen te vroeg ongesteld. Ik zelf heb maar de conclusie getrokken dat mijn lichaam dacht no way dat er nu in dit lichaam baby komt (wat wij zelf ook niet meer willen) en meteen alles geloosd te hebben. De vorige keer na een positieve test werd ik een paar dagen later ongesteld en dat is een paar maanden ontregeld geweest. Al hoop ik nu niet op een paar maanden telkens eerder ongesteld zijn ;)

16. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Ik hoor vaker de fikse keelpijn ala keelontsteking klacht met een positieve corona test!

Ik werd gisteren wakker ook met zo'n scratchy keel, alsof je de hele dag dorst hebt....licht zeer...maar negatieve zelftest! Vandaag beetje hoofdpijn erbij, dus als ik hier goed lees zou ik morgen eigenlijk nog eens moeten testen en dan zou t alsnog goed kunnen dat hij vals negatief is....of toch gewoon een ander virus... lekker vaag weer dus :)

17. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Er heersen ook allerlei andere virussen, hoor hier in de omgeving ook veel mensen met griep achtige klachten en dan toch negatief. Hopelijk is dat hij jou ook zo!

bulakgirl vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina