Wanneer positieve test na eisprong

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by dieke660, Jan 22, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dieke660

dieke660 Lid

Nov 30, 2009
    88
    0
    0
    Management Assistant
    Belgium
    Beste,

Een vriendin van mij heeft blijkbaar een aantal keren onveilig gevreën en is nog niet echt toe aan een kindje, hoewel het wel gewenst zou zijn.

Zij voelt altijd duidelijk haar eisprong en vroeg zich nu af vanaf wanneer je positief kan testen? Hoeveel dagen na je eisprong?

Ik ben alvast even benieuwd als zij.

Bedankt voor jullie antwoord!

Liefs!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

in principe 14 dagen na je eisprong kun je testen.

Mirjam

3. dieke660

dieke660 Lid

Nov 30, 2009
    88
    0
    0
    Management Assistant
    Belgium
    Hoi Mirjam,

bedankt voor jouw reactie!

Ook handig om te weten voor mezelf. Ik ben allicht zwanger geraakt door enkele probleempjes met condooms. (weliswaar gewenst zwanger, maar omwille van infectie die mijn vriend had, gebruikten we één maand een condoom).

De eerste dag van mijn laatste menstruatie was 29 september. Ik had een cyclus van ongeveer 33 dagen, misschien enkele daagjes korter... 28 oktober was in principe de enige dag waarop we echt onveilig gevreeën hadden, ik dacht dus ook dat ik dan mijn eisprong gehad moest hebben, maar in principe was ik toen al bevrucht volgens alle berekeningen.

Ik ben nu exact 16 weken en 1 dag zwanger, en had exact een week na 28 oktober een positieve test in handen waarop stond 2-3 weken na bevruchting. Ik zal dus allicht voor 28 oktober zwanger geraakt zijn? Of vergis ik mij?

dat betekent dus dat het toevallig gebeurd is en dat vind ik wel leuk om weten....

bedankt voor jouw antwoord.

Share This Page