Ik lees overal dat zwangere vrouwen "niet te veel drop" mogen eten. Zojuist heb ik, zonder erbij na te denken, lekker een pondzak Hollandse drop gekocht. En een zak drop, moet in één keer op. ('t Rijmt niet voor niks, zullen we maar zeggen ) Nu snap ik met mijn boerenverstand ook nog wel dat ik nu niet in één middag een pond drop moet eten. Of het lukt om dat niet te doen, is een ander verhaal. Ben nogal een liefhebber. Heeft iemand enig idee hoeveel drop nog 'verantwoord' is?
hmmm..... ik eet niet dagelijjks drop, maar als er een zak drop hier op het werk is denk ik dat ik gedurende dag op zo'n 10 dropjes zit? maar dat is dus 1 dag in de week ongeveerd... ik zou na deze zak gewoon geen drop meer kopen als je geen mate kan houden
Tja, wat is teveel inderdaad. Ik denk niet dat je van 1x een hele zak drop leeg eten gelijk een hele hoge bloeddruk krijgt (da's toch de reden dat je niet teveel drop mag?), dus ik zou zeggen: AANVALLUUUUUUUHHHHHH!!!!
Wanneer je gek op drop bent en dan met name zoute drop, eet hier dan ook niet teveel van. Een maximum van 50 tot 150 gram per dag is aan te raden als je zwanger bent, aangezien teveel zout en de stof glycyrrizine die in drop zit weer kan leiden tot een hoge bloeddruk Stond op de website van mens-en-gezondheid. Weet alleen niet hoeveel 1 dropje weegt, haha, dus weet niet in aantallen hoeveel de max is.
Ik kan ook flink wat drop naar binnenwerken, maar mijn bloeddruk is juist laag en daarom kreeg ik juist het advies lekker aan het drop tegaan. Wanneer je bloeddruk er niet negatief wordt door beinvloed is het volgens mij niet zo'n ramp. Zou het alleen niet elke dag gaan doen.... kilo's!!!!!
Grappig... ik heb net weer 2 zakjes drop gehaald omdat ik juist graag een wat hogere bloeddruk zou willen (onderdruk was bij de laatste controle nog maar 45). Niet dat ik denk dat het echt wat uithaalt, maar goed: ik vind ze nog lekker ook! Nu is mijn neiging ook om een zak in één keer leeg te eten, waarschijnlijk 'werkt' het beter als ik het wat zou spreiden ipv één keer zo'n piek. Ik ga dus weer een poging doen om me te beheersen en niet alles in een keer op te eten...
Ik zou gewoon 5 tot 10 dropjes per dag eten. Dan weet je dat je er niet teveel van eet en je zak gaat langer mee
heb net 220 gram (volgens het zakje) naar binnen gewerkt. en gisteren ook. ze zijn in de hamsterweken
Een zak!? Wow. Ik had trouwens ook onweerstaanbare trek in drop, voor een heel groot deel van de zw-schap (nu niet meer). Ik had ook vaak een lage bloeddruk, dus misschien dat het daarmee van doen had. Ik heb er tot ik wist dat ik echt een heel lage bloeddruk had, niet aan toegegeven. Van drop kan je bloeddruk stijgen, en je darmen zijn er sowieso niet blij mee (ze verstoppen, bij mij heel erg zelfs, bahhh). Ik zou het echt beperken. 5 dropjes per dag vind ik al veel, maar ik snoep gewoon echt bijna niet.
Sorry Evenstar, het advies van Mermaid staat me meer aan! Oké oké, ik zal proberen de zak in een dag of drie op te eten in plaats van in één dag. En misschien geef ik af en toe een dropje aan Tupp-man. Ik ben benieuwd naar mijn bloeddruk, moet vrijdag naar de vk dus dan hoor ik het wel. Meestal is het bij mij goed of een beetje aan de lage kant.
OOH DROP!! ik wil t en ik wil t nu Ik kan ook zo een zak leegeten hoor, maar doe het nu ook niet. ff tipje: maak er een paar (3/4?)zakjes van. Dan kan je toch een zakje in 1 keer leegeten, en heb je niet het hele pond naar binnen.
Niet te veel drop eten, heeft volgens mij alleen maar te maken dat drop bloeddrukverhogend is.... en zout... als je vochtvasthoudt.... met 6 weken zou ik me daar nog niet zo druk over maken.... Heb vorige zwangerschap ook gewoon drop gegegeten.... en soms wel veel... Mijn bloeddruk is niet hoog geweest... dus elke keer als ik bij de vk was geweest.. en alles weer ok was.. tracteerde ik mezelf op wat extra drop... nu eet ik wat drop, juist omdat ik nog in het begin zit... en een lage bloeddruk wil voorkomen.. .... jaaaa we verzinnen wel een smoesje...
Ik ben ook gek op dropjes, vooral sinds ik zwanger ben. Alleen is mijn maag er niet meer zo gek op. Dus na iets te veel dropjes (maar lag geen hele zak) hang ik boven de wc Als je geen problemen met je bloeddruk hebt zou ik er gewoon lekker van genieten. Elke dag zou ik niet doen, maar af en toe moet kunnen hoor.
Ik kan prima leven met smoes-drop hoor. Heb al een paar uur geen dropjes meer op, denk dat ik er zo weer een paar pak. Er zitten van die lekker salmiak-munten in. Die vis ik er al eerste uit!
Goh ik heb ook al sinds ik zwanger ben meer zin in drop! Wat is da nu weer voor een rare actie van dat lichaam denk ik dan. Zo een paar neem ik er tegelijk, geen hele zakken..(probeer ik) en als mijn bloeddruk op peil blijft zal het allemaal wel goed zijn? Vooral de zoute drop, jummie..slecht ik weet het!
ik heb het juist met zoete drop!!hahaha heerlijk, en dan vullen ze op het werk de snoep pot ook nog elke dag met drop.... aaargghh, maar ze zijn zo lekker onweerstaanbaar!!net zoals de snoep pot bij ons op het aanrecht(voor de helft gevuld met drop) hahahaha
Ik eet ook heel veel zoute drop, gewoon verspreid over de dag. Laatste x vk was m'n bloeddruk 95/40 dus ik kan het hebben. M'n darmen vinden het minder grappig, maar daar heb ik nu lactulose voor.. De vk raade me zelfs zoute drop aan omdat mij bd zo laag is. Lekker eten dus!!
OH NEE!!! Te veel drop slecht tijdens zwangerschap | nu.nl/gezondheid | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl