zoals jullie hier onder kunnen zien is mijn cyclus wisselend. Bij een cyclus van 28 dagen wanneer zou ik ongeveer pos ovulatietest moeten hebben? zit nu op dag 12.
@Me26: dat is helaas niet zo te zeggen. Normaal gesproken zou je de eisprong rond de 14e dag kunnen verwachten. Dus je zou vandaag of morgen dan een postieve test kunnen verwachten. Maar ik heb zelf ook een cyclus van 28 dgn en soms heb ik op dag 11 of 12 al een positieve test en soms pas op dag 14 zelf. Dus zelfs bij een regelmatige cyclus kan er nog wel eens 1-2 dgn verschil in je eisprong zitten. Succes met het vinden en tacklen van je ei!
Je kunt er idd niets over zeggen.. Zeker omdat je ook een onregelmatige cyclus hebt, dan kan het zomaar nog lang duren, maar hij kan ook morgen al ineens positief zijn. Hopelijk springt je eitje snel
Wat ze aanraden bij erg onregelmatige cyclussen is om in de week na je ongi, dus zeg maar dag 7 te beginnen met ovulatietesten. Je kan je ovulatie dan bijna niet missen. In principe zou je, zoals sneeuwmees al zei, ongeveer op dag 14 een positieve test moeten hebben, maar ik zou als ik jou was al wat eerder beginnen omdat je cyclus wat onregelmatiger is. Een nadeel van zo vroeg beginnen is natuurlijk dat het je wel veel testen kan kosten. Succes iig.
Thanx! Ben vorige week zaterdag begonnen met testen om de dag, dus ben benieuwd of ik m een deze dagen ga zien! Natuurlijk wel regelmatig van elkaar genoten dus wat dat betreft kan het raak zijn, hope so!
Hoe bedoel je om de dag? Je moet elke dag testen met ovu testen en het liefst op dezelfde tijdstip. Tenzij je je piek wilt missen
thnx voor de tip, dacht dat ie langer donker bleef dus om de dag ook voldoende zou zijn. nu dag 13, tot nu toe ook geen licht streepje dus echt nog niets gezien behalve controlestreep, ga komende dagen dan elke dag doen!
moet je ook elke dag rond hetzelfde tijdstip doen. Wil je echt zekerheid zelfs twee keer per dag. ik heb ook een cyclus van 28 dagen en mijn ei valt dag 19-21. Mijn ovutesten zijn meestal pas dag 18 positief.
oh ja, je piek is echt heel kort dus met 1x per dag testen kun je hem nog missen. het beste is de testen te bewaren en te vergelijken, dan kun je zien wanneer je piek was.
@ Marieke1983: Heb jij veel ervaring met ovulatietesten? Heb jij goede ervaringen met de clearblue digital?
Sorry voor de late reactie. Druk met werken. Bedankt voor je reactie. Ik ken mat care helemaal niet. Zal er eens op googlen.
Hoi! Ik zou 2 maal per dag testen, eentje ochtend, eentje begin vd avond. Ook kun je tempen. Ik leg sinds kort een klein agendaatje naast m'n bed, iedere dag schrijf ik daar kort iets in. Bv over klachtjes, plassen, buikpijn enz. Ook m'n temp. Hopelijk zie ik volgende maand een patroon ontdekken. Vandaag nod en negatieve test. Ik ga dus ook nog n rondje mee denk ik succes!