Vanaf gisteren heb ik een menstruatie-achtig gevoel. Het is hetzelfde gevoel alsof je ieder moment ongi kan worden. Het onderste kindje ligt sinds een week met zijn koppie naar beneden en is waarschijnlijk ook al aan het indalen. Kan dit ermee te maken hebben en hoort het erbij? Morgen heb ik controle bij de gyn en zal het daar ook meteen vragen.
meid je hoort wel eens meer dat je het indalen voelt doormiddel van krampjes! er zijn er ook bij die het niet voelen en of in de gaten hebben! Ben ook benieuwd naar de reacties dus ervaren meiden? kom op
Ik heb wat gezocht en indalen is blijkbaar pas vanaf 36 weken. Dus hij ligt alleen met zijn koppie beneden waarschijnlijk en is nog niet aan het indalen. Kweenie.....
Indalen kan ook eerder hoor. Ik was gisteren bij de verloskundige en mijn baby is al gedeeltelijk ingedaald. Volgens mij is dat gebeurd tijdens week 32. Maar week 30 is misschien wel erg vroeg. Je zou het aan de verloskundige kunnen vraqen volgende keer als je weer gaat.
Ons kindje is wel al aan het indalen...en toen was ik 30 weken...dus 30 weken is niet te vroeg hoor..
Hoi Dees68, heb zelf geen ervaring met tweelingen maar wat ik wel veel lees is dat ze vaak eerder geboren worden als wanneer je er 1 draagt. Dat kan misschine verklaren waarom je nu al last hebt van indalingsweeen. Het kunnen ook gewoon oefenweeen zijn om je lichaam voor te bereiden op de bevalling. Had ik bij de 1e niet maar bij deze zwangerschap weer wel. Gewoon lekker rustig aan doen! Het lijkt me trouwens totaal niet gemakkelijk voor je dat je er straks eentje moet afstaan ook al weet je het van te voren. Poeh meid, mijn respect daarvoor!
Heb ik weeen dan? Is een ongesteld gevoel een soort weeen gevoel? Mijn gyn zegt ook dat verschillende dingen wat eerder beginnen bij een tweelingzwangerschap, indalen is er daar misschien wel 1 van ja. het is inderdaad niet makkelijk dat we straks ook een kindje moeten laten gaan. We weten dit gelukkig al wel vanaf de 14de week dus we kunnen ons er een beetje op voorbereiden in zoverre als dat kan. Ik ben wel blij dat we niet met lege handen staan straks maar toch nog het geluk hebben dat we een kindje thuis hebben.
Ik heb ook buikpijn gehad van het indalen, meestal geen harde buiken, maar toch noemen ze het dan indalingsweeen. Vreemd vond ik, maar goed. Maar bij mij was het geen menstruatiepijn, maar echte zeurende pijn in liezen en benen die ik moest wegpuffen, dus wat dat betreft leken het wel weeen . Onze baby is vanaf 32 weken aan het indalen, maar 'stuiterde' wat heen en weer en ligt sinds ong. de 36 weken vast, ook geen pijn meer gehad daarna. Ze dalen daarna nog wat verder/vaster in, maar dat deed bij mij geen pijn, heel soms een licht menstruatiegevoel, maar dat kunnen ook een soort van voorweeen zijn misschien. Succes met de bevalling in ieder geval, ook al weet je het dan al een tijdje, lijkt me toch heel moeilijk als je weet dat je 1 kindje zal verliezen. Toevallig kende ik ook iemand die ongeveer hetzelfde heeft meegemaakt, ze heeft nu een gezond zoontje en het overleden kindje was een meisje. Ze heeft haar na de bevalling niet gezien, omdat het al een tijdje overleden was, ik weet niet of dat bij jou ook zo is? In ieder geval heel veel sterkte en veel geluk met jullie jongetje!
Het zieke kindje leeft nog en ze verwachten dat het met de bevalling ook nog leeft. Het valt niet echt te voorspellen omdat ze dit nog nooit eerder mee hebben gemaakt. Het groeit in ieder geval aardig mee al loopt het toch een week of 5-6 achter. We weten nog niet wat het gaat worden en zijn best benieuwd. Maar over de pijntjes, ik heb volgens mij geen weeen. Het is meer een zeurderig gevoel. Ach, morgen vraag ik het en dan weet ik meer.
Ik kan me voorstellen dat jullie heel benieuwd zijn wat het gaat worden! Is het bewust dat jullie het nog niet weten en van het gezonde kindje wel? Toen ik pijn had van het indalen, noemden ze het ook indalingsweeen, al lijken ze volgens mij helemaal niet op ontsluitingsweeen, had meestal ook geen harde buiken, die je bij de ontsluiting dus altijd wel hebt. Maar goed, maakt niet uit hoe het heet, waarschijnlijk komen die pijntjes bij jou al wel van het indalen.
Nee ze kunnen niet zien wat het geslacht is omdat het vruchtwater op is. Zo missen ze het contrast op de echo. Ik heb geen harde buiken volgens mij wel af en toe een kramperig gevoel. Het is moeilijk te omschrijven. Misschien kan de gyn morgen wel zien of voelen dat hij aan het indalen is en is dat de verklaring inderdaad.
Waarschijnlijk kan de gyn het wel voelen (of met een echo zien) of hij aan het indalen is. Met bijna 33 weken heeft de verloskundige bij mij gevoeld (via mijn vagina) en ze voelde het hoofdje al. Ze voelde trouwens of ik ontsluiting had hoor, de gyn kan het als het goed is via je buik goed voelen.
Kan ook bandenpijn (groeipijn) zijn ... in ieder geval wel normaal! Maar als je niet zeker bent en je zorgen maakt gewoon bellen met je verlos hoor!
Hallo De meeste beebjes dalen wat later in, maar indalen met 30 weken kan zeker hoor. Bij mij lag ons beebje met 36 weken al vast in bekken. Ik had tijdens het indalen ook ongi-achtige krampen en steken hoor, dus herken veel in je verhaal. Liefs Elly.