Hallo allemaal, Had weer eens een vraag als de waarde van het HCG hormoon onder de 1 ligt kan dan een zwangerschapstest positief uitslaan? zo nee, hoe kan het dan dat ie bij mij WEL postief uitslaat terwijl de HA heeft gezegd dat ik niet zwanger was, en dus 2 miskramen in korte tijd heb gehad. Gr. D
als je hcg onder de 5 ligt ben je niet zwanger en wordt de test ook niet positief (meeste zijn positief rond 25 hcg). je kunt een positieve test hebben en dan alsnog ongesteld worden en dan ben je dus niet (meer) zwanger omdat er vroeg in de zwangerschap als iets fout is gegaan. als je niet ongesteld wordt en de test positief blijft zou ik gewoon nog is naar de huisarts gaan voor een nieuwe bloedtest en anders een gyn een kijkje laten nemen want dan lijkt mijn dat er iets niet klopt.
hallo, allereerst bedankt voor je reactie, kijk het probleem is dat mijn menstruatie zowiezo al nooit van geen kanten klopt . In april en mei heb ik een miskraam gehad, sommige zullen denken dat dit niet kan, maar toch wel. aangezien ik de laatste bloeding in mei heel erg pijnlijk vond en bij de eerste alleen een beetje buikpijn had, zit ik zelf heel sterk te denken aan 1 miskraam. maar oke het komt er eigenlijk gewoon op neer dat ik me moet laten onderzoeken.
ja als ik jou was zou ik gewoon contact opnemen met een gyn en daar je verhaal voorleggen. je hebt hier geen doorverwijzing voor nodig en kunt gewoon het ziekenhuis bellen voor een afspraak. ik weet niet hoelang je bezig bent met een zwangerschap want als je 1 jaar bezig bent heb je al een helle goede reden om langs te gaan.
I know, we zijn nog geen jaar bezig, maar heb zowiezo wel reden om heen te gaan heb verder geen curretage laten doen, durfde ik niet, er is dus verder ook niks onderzocht door de ha hij vertelde me hetzelfde als jij nu doet dat ik dan een afspraak met ziekenhuis kon maken als ik liep te twijfelen, over wat er aan de hand was met mijn lichaam e.d.