Mijn zoontjes zijn sinds maandag begonnen met potjes groente voor 4 maanden. Nu eten ze maar een paar kleine hapjes om te proeven.Geven duidelijk aan wanneer ze genoeg hebben.Dir is soms maar 1/3 van een potje.Mijn vraag is hoeveel tijd er bij jullie overheen ging voordat je kleintje een potje leeg at?Ze vinden worteltjes lekker dus daar gaat meer van op.De boontjes vinden ze niet lekker.Gaan ze allebei van kokhalsen. Iemand hier nog een tip over? Groetjes Jo
Wat grappig dat ze hetzelfde lekker en vies vinden. Ik ben zelf van een tweeling en wij hadden dat ook... Hier duurde het zeker 3 weken voordat de fruithap goed ging. (ik ben begonnen met precies 6 maanden). Ik ben blijven aanbieden en toen ging hij vanzelf meer eten. Hij at 2 weken geleden voor het eerst een heel 4-maandenpotje op. Groente was lastiger. Eigenlijk vond hij alles vies. Vers, potje, gehakt, geprakt, gepureerd, stukjes, met een beetje moedermelk erdoor.... sinds ik vorige week de groente heb gecombineerd met aardappel en een beetje vlees (of de 6 maandenpotjes) gaat het echt goed met de warme hap. Succes!
Jo, aan smaken moeten ze ook wennen, dus gewoon aan blijven bieden zo nu en dan. Mooi dat ze zo goed aangeven wanneer ze voldoende hebben, het wordt vanzelf wel meer wat ze gaan eten. Succes en veel plezier.
ik ben bij Rick met 4 maanden begonnen met fruit. Hij vond het heerlijk. Ik had helemaal gerekend op vieze gezichten en uitspugen, maar nee hoor: meteen at hij het op en werd boos toen ik na een paar hapjes stopte. Ik ben vrij snel halve potjes gaan geven en ik denk na een week of 2 hele potjes.
Ons dochtertje krijgt nu sinds een week of 3-4 groente. Ze vind het erg lekker maar eet nog steeds halve kleine potjes. Maak trouwens wel meestal vers maar omgerekend in potjes is dat dus een half potje. Vroeg me ook al af wanneer ze wat meer wil eten maar ze geeft ook heel duidelijk aan wanneer ze genoeg heeft gehad.
Bij ons heft het echt even geduurd. Ik was begonnen met fruit, daar had ie echt na een aantal hapen genoeg van. Groente ging wat beter, al vond hij de bloemkool echt smerig. Het werd langzaam meer, maar het heeft wel 7 weken ofzo geduurd voordat hij echt ging eten. Nu eet hij ongeveer 80 gram van elk, maar het wordt nu echt met de dag meer. Hij moest het happen en slikken ook even doorkrijgen...
Met Thijmen was het ook even uitproberen. Ik geef nu sinds een paar weken groente en in het begin leek het wel alsof ik hem vergif gaf In een ander topic kreeg ik de tip om er wat fruit doorheen te doen en dat werkt onwijs goed. Dat fruit kun je dan later afbouwen. Een halve verkruimelde liga werkt bij Thijmen ook goed. Wordt de smaak toch iets anders. En blijven aanbieden, het is heel vreemd maar na een paar dagen eet ie het ineens