Wanneer praten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door stampertje, 5 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Wat is eigenlijk een normale leeftijd dat een kindje iets zegt. Want hier zegt ze wel mama maar ze weet niet wat het betekend en wanneer ze het moet gebruiken. Het enige wat ze wel zegt en begrijpt is lalala en dan zit ze erbij te dansen(ze is gek op muziek).

2. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Hoi,

Dit verschilt echt per kindje. Van de kindjes bij de feb 08 mama's (dus die zijn nu tussen de 10 en 11 mnd) zeggen de meeste kindjes wel 1 of 2 woordjes op de juist momenten.
    Papa zei Fenne ook al lang, maar dat zijn gewoon klanken oefenen en zegt ze niet gericht tegen mijn vriend. Wel zegt ze sinds een paar dagen iets wat lijkt op mama, maar is meer 'waawaa', ze zegt het wel gericht tegen mij. Sinds 3 weken zegt ze nu 'aai' tegen de poes, maar ze zegt het ook als ze naar iets wijst en het aan wil raken. En het nieuwste woordje is 'uit', bijvoorbeeld wanneer ze uit de kinderstoel wil of van schoot af wil.

Wat leuk dat jouw dochtertje zingt tijdens het dansen! :D
    Ik denk dat ze het ook al wel snapt als jij zegt: 'ga maar dansen?' Of niet?

3. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Dat snapt ze ja het is wel schattig maar ze zingt wel heel erg vals hoor hihihi

4. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Alyna zei een paar weekjes terug 'papa', dit was volgens ons wel gericht want ze wees soms naar hem als ze het zei, of zei het als hij binnenkwam ofzo.Maar nu zegt ze het opeens niet meer.Voor de rest zegt ze niks bewust,alleen 'tataata' en 'jajajaa' komt eruit. :)

Ik denk wel dat het normaal is. ;)

5. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Hoi,

Het praten begint hier sinds een aantal weken wat meer vorm te krijgen.

Ze zegt papa, mama, tata ( opa) hondje en kindje en benoemd als er in een boekje een hondje staat dit ook. Erg grappig.

Misschien is je kindje wel met hele andere dingen qua ontwikkeling bezig. ;)

6. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    hier was het eerste 'woordje' Ties (onze hond) :) verder eigenlijk alleen nog maar wat klanken...klinkt als mama, papa enz maar is nog niet gericht....

7. Hier ook nog niks bijzonders..

Af en toe papa of mama, en verder heel veel lalala oehoeh en tada's.
    Ik maak me dr geen zorgen over hoor, komt vanzelf!

En anders maar met een beetje hulp...

Soms hoor ik ze wel eens een heel verhaal tegen de hond afsteken, maar er is geen touw aan vast te knopen, en soms geeft ze hem een standje :D , dat kan ik dan horen aan de toon. zooooo lachen

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier bal en pa(pa) ... verder klakt ze met haar tong = paard en kent ze wel heel erg veel woordjes. Maar zelf praten ... neuuuuuh ...

Dus ... komt vanzelf, je kunt het toch niet dwingen en idd ... ieder kindje doet dingen op zn eigen manier/tempo.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Met 9 maanden zei Eva volgens mij nog alleen papa en mama, dat zei ze al eerder, maar toen waren het meer klanken volgens mij en was het napraten. Ze zegt het nu ook nog niet vaak, gebruikt het niet om ons te roepen ofzo. Ze weet wel dondersgoed dat wij het zijn. Laatst wilde ik haar haar eigen naam leren zeggen, dus ik zat de hele tijd tegen haar te zeggen: Eva, Eva, Eva.... zegt ze: mama...... Ze weet duidelijk dus dat zij Eva is en ik mama ;).

10. augustus

augustus Niet meer actief

Rosalie zegt DIE, DAG en bijna niet verstaanbaar papa..Maar papa is niet gericht naar papa toe zeg maar.
    DIE wel, dan wijst ze met haar vingen.. En bij DAG gaat ze zwaaien..

11. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    De meeste verwachten ook dat ze ouder is liep van het weekend in de stad en toen zei iemand oow jouw dochter is al wel een stukje ouder als mijn dochter Dat meisje was al een jaar geweest. En dan is Whitney nog wel te klein ook. En dat is wel vaker gebeurd. Dus ik denk ook dat mensen meer van haar verwachtern als wat ze zou moeten kunnen.

12. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    hahaha... leuk toch?! ;)

hier wordt er ook gezongen tijdens het dansen of als er een liedje op staat wat blijkbaar leuk klinkt voor haar...

Heeft jouw dochtertje ook veel haar? Of hoe komt het dat ze denken dat ze ouder is? Mijn dochtertje is geboren met een enorme bos donker haar en daardoor denken mensen dus ook vaak dat ze al wat meer kan... haha... lekker laten denken! :)

13. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ja ze heeft best veel haar ben even aan h tproberen om een foto in mijn album te zetten maar het lukt niet echt. Maar hij komt eraan.

14. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Het is me na een uur gelukt om ze erop te krijgen

Deel Deze Pagina