Hoi, Mijn zoontje begon gister koorts te krijgen. Het hoogste gemeten was 39.6. Zetpil gegeven en vanmorgen was zijn temperatuur 38.6 Vanmiddag nog steeds 38,6 en net was zijn temperatuur 38.8, heb hem een zetpil voor de nacht gegeven. 2 weken geleden had hij ook koorts, toen wat hoger, liep tegen de 40.0 aan. Hij mocht toen niet naar het kinderdagverblijf. Stel dat hij morgen vroeg nog rond de 38.5 zit, mag hij dan wel naar het kinderdagverblijf? Weet namelijk niet of dit als koorts of verhoging word gezien. Groetjes
Bij ons kdv kijken ze bij een twijfelgeval altijd naar het kind. Als Louise dus 38,5 zou hebben maar gewoon vrolijk/blij/actief is mag ze gewoon komen.
Bij ons staat dit in het boekje met huisregels van het KDV. Bij ons mag je de kleine niet brengen als ze s'morgens 37.7 of hoger is.
Hij speelt gewoon gewoon, en eet gelukkig wel goed. Drinken doet hij wat minder. Hij is vooral heel erg hangerig. Kan het beste morgen denk ik maar even bellen, en anders blijft hij lekker thuis. Bedankt voor jullie antwoorden. Groetjes
Jelle had voor de kerst bijna 39 graden en al Ab tegen een beginnende ooronsteking, maar hij had eigenlijk nergens last van. Bij ons mogen ze ook gewoon komen als ze er verder niet ziek of echt hangerig van zijn.
bij ons is het ook vanaf 38,5 ik houd me dochter meetsla thuis ook al is het net tegen koorts aan. zo'n dagje op het kdv is meestal toch al vermoeiender voor ze dan thuis.
Vanmorgen was hij gelukkig weer koorts vrij en mocht hij gewoon naar het kinderdagverblijf. Mocht hij vandaag alsnog koorts krijgen dan bellen ze en dan ga ik hem weer halen. Groetjes
Bij mijn KDV is de grens 38,5 graden. Maar ze kijken ook naar het kind en hoe hij/zij zich voelt en gedraagt. Een kindje met 38 graden die heel hangerig en huilerig is moet worden opgehaald.
Bij ons kijken ze ook echt naar het kindje. Zelf kies ik er overigens wel voor om Fenna gewoon thuis te houden als ze koorts heeft.
Hier konden ze ook komen met koorts maarja als mn kind vrolijk is liet ik dr gaan, was ze er lamlendig bij dan hield ik dr natuurlijk thuis!