Ongetwijfeld ben ik niet de enige die hier tegenaan loopt. Onze zoon is ruim 2 mnd oud (10wk) en hij is iets meer dan 60cm. Vandaag lag hij in de reiswieg voor een wandeling en viel me op hoeveel groter hij nu in de wagenbak lijkt. Zijn hoofd lag zo'n 7cm van de bovenrand als hij zijn beentjes strekte. 2mnd geleden bij zijn geboorte was hij 53cm. 7cm gegroeid dus. Als hij zo doorgroeit is hij er over twee maanden uitgegroeid. Maar dan is hij 4mnd en te jong voor de buggy. Hoe hebben anderen dit opgelost? We hebben een Mutsy 4Rider combiwagen.
Dan is je kinderwagen bak wel heel kort. Zoontje is geboren met 58 cm. Heb de overgang kunnen rekken naar 6 maanden. Ik had liever dat hij met zijn beentjes wat opgetrokken moest liggen dan hem al eerder over te zetten naar de wandelwagen. Ook heeft mijn wandelwagen een ligstand waardoor hij wel plat kon liggen in het stoeltje. probeer niet te snel over te gaan en het zo lang mogelijk te rekken.
Zolang hij stil ligt, kan het wel met iets opgetrokken benen. Zodra ze gaan wroeten om om te draaien of overeind te komen, natuurlijk wel switchen. Die rand is maar laag. De wandelwageninzet kan vaak vrij plat.
Hier met 4 maanden overgegaan naar de quinny zapp xtra met lig inlegger. Daardoor kon hij helemaal plat en voordeel van deze buggy was dat hij ook met gezicht naar je toe kan liggen in drie standen. En daarna ook van je af.
Ik vermoed dat het echt nog wel langer gaat passen. Onze zoon heeft er tot 7 maanden in gelegen. Heb hem eruit gehaald, omdat hij in de bak begon op te trekken. Anders had hij er nog veel langer in gelegen. Welk merk wagen heb je?
Idd, gewoon lekker met opgetrokken beentjes laten liggen dat kan helemaal geen kwaad. Hier aldoor pas bij echt optrekken overgestapt naar de buggyinzet.
Goede buggyinzet kan ook plat en als je zoontje ook wat al stevig zal zijn kan hij met 5 mnd zeker in. Hier met 5mnd overgestapt(joolz) omdat dochter nooit stil meer wilde liggen ze trok op en zat in wieg
Hier is hij bijna 70cm en 8,5kg nu en ligt gewoon nog in de wagenbak! Hij legt zijn voetjes wel eens onder op de rand of ligt met voeten omhoog ermee te spelen. Meestal ligt hij met iets gebogen benen... Hij heeft nergens last van! Het is vaak 'ons' idee dat het te klein is... Dus kan me niet voorstellen dat jou kindje er bijna niet meer in past... Hij komt tenslotte uit een nog veel kleinere ruimte
Ik wil niemand afvallen, maar het ligt denk ook echt wel aan welke reiswieg (kinderwagen) je hebt. De 1 is een stuk groter en langer als die van een ander merk...
Hier met 5 maand over gegaan naar de wandelwagen en dan helemaal op platte stand. Dus ze kon toch liggen.
Bedoel je met een buggy een gewone buggy of de wandelwageninzet? Want dat maakt wel verschil namelijk. Hier zijn beide jongens rond 4 maanden overgegaan naar de wandelwageninzet. Helemaal plat. Hier een Mutsy Transporter trouwens.
Mijn zoontje is ook iets langer dan gemiddeld (geboren met 52 cm, en met 10 weken 60,5. Dat komt redelijk overheen met jouw baby dus ). Hij is nu 4 maanden, en past nog in de wandelwagenbak. Toegegeven, we zeggen wel vaker tegen elkaar: hij begint wel weinig ruimte te krijgen. Het oogt al snel krapper, omdat het verschil met een pasgeboren babytje zo groot is. Toch heeft hij nu nog altijd genoeg vrije ruimte bij zijn hoofdje. Ik verwacht dat hij hier nog een paar maandjes in kan liggen. Hopelijk tot 6 maanden, voor we overgaan in de wandelwagenbuggyinzet. We hebben overigens een EasyWalker Sky. Mijn zoontje ligt trouwens vaker met gestrekte beentjes (en dan het liefst vrolijk druk trappelend), dan met opgetrokken benen. Geen kikkertje hier dus, meer hij is alvast aan het oefenen voor de marathon
Tja, met 5 maanden kreeg ik thijs ook met geen mogelijkheid meer in de kinderwagenbak. Hij overstrekte zich de hele tijd waardoor hij continu zijn hoofd stootte en dus alleen maar lag te huilen in zijn bakje. Verder is hij supernieuwgierig en wilde hij zien wat er om hem heen gebeurde. Dus na 5 maanden gezwicht en de wandelwageninzet erin geklikt. Thijs gelukkig, wij gelukkig! Thijs heeft wel altijd al een stevige romp gehad (niet dik maar sterk) dus hij zakte ook njet onderuit in de wandelwagen. We hebben hem zo lang mogelijk plat gelegd maar omdat hij dan niks zag hebben we hem een of twee tikjes omhoog gezet. Slapen heeft hij eigenlijk nooit gedaan in de wandelwagen.
Hier ook een Mutsy Transporter trouwens. Oudste ging met 4,5 maand over, middelste met 6,5 en jongste met 8 alledrie iets boven gemiddeld wat betreft lengte. Toen gingen ze zich optrekken aan de rand en voor die tijd lagen ze prima met opgetrokken beentjes.
Okay, als het niet zo erg is dat hij zijn beentjes opgetrokken moet houden dan kan hij er gewoon in blijven. Onze wagen heeft zo'n wandelwagen inzet.