Hoi dames, mijn vierde poging iui is helaas mislukt. Gisteren ongesteld geworden. Het was een gestimuleerde cyclus met 75 microgram menopur op dagen 5 tot en met 10 en ovitrelle op dag 11. Helaas maar 1 eicel gegroeid ipv twee of drie. Vandaag was ik voor een uitgangsecho op dag 2 in het Vumc en toen waren er twee follikels van 1.2 cm te zien. Bloed onderzocht op estradiol, wat erop duidt dat de eicellen zelf al hormonen afgeven om te groeien oid. Als dat het geval zou zijn, zou ik niet mogen prikken deze maand want dan zou het geen zin hebben omdat natuurlijke proces al in gang is gezet. Bleek inderdaad het geval dus nu weer iui in eigen cyclus. Weet iemand van jullie hoe dit precies werkt en waarom menopur dan geen zin heeft? Zou het vorige maand dan ook zo zijn gegaan? En betekent dit, dat ik überhaupt niet te stimuleren zou zijn? We gaan in het voorjaar aan ivf beginnen, en ik hoop wel dat het daar niet aan in de weg staat dat ik al vanaf dag twee niet te stimuleren ben.... Iemand ervaring hiermee? Hoor heel graag!!
Bij IVF nemen ze vanaf het begin al het heft in eigen hand wat hormonen betreft, zodat alles zo goed mogelijk gepland en gecontroleerd kan worden. Daar leggen ze eerst alles plat en dan start met je stimuleren. Bij mij was het zelfs zo dat op dag 6 mijn oestradiol nog zo laag was dat ik alsnog kon starten met medicatie, maar mijn cyclus is ook erg lang en komt traag op gang. Dat je op dag 2 van een natuurlijke cyclus al een te hoge waarde hebt is volgens mij niet ongebruikelijk hoor.
Geen idee?! Het verbaast me eerlijk gezegd! Ik spuit ook hormonen om kansen te vergroten, terwijl mijn cyclus verder helemaal in orde was! Kan me ook niet herinneren dat mijn bloed ooit onderzocht op dat stofje, mag gewoon beginnen! Vervelend dat je nu weer zonder moet doen! Misschien dat er andere meiden zijn met dezelfde ervaring als jou! Succes in ieder geval!
Dank jullie wel dames! Das waar ook van die pilmaand voor ivf, had ik even niet aan gedacht. Nou gelukkig maar. Ik zat nog wat te lezen op internet en begrijp nu eigenlijk pas dat 12mm op dag 2 best uitzonderlijk is. Ik kom vooral verhalen tegen van vrouwen die op dag 13 of later een follikel van 12mm hebben. Hm. Nou als iemand nog tips of gedachten heeft over hoe dit nu kan tijdens mijn menstruatie houd ik me graag aanbevolen. Jullie ook veel succes!!
Wow dat zijn idd snel groeiende eitjes Op cyclusdag twee al zo groot? Ik heb 12 mm idd pas rond cd 9/10! Hoe lang zijn jouw cyclussen dan? Met deze grootte zou je bijna denken dat je eisprong niet lang meer op zich laat wachten! En heeft spuiten inderdaad geen zin, want volgens mij krijg je dan een overstimulatie! Heeft ziekenhuis er een idee over hoe dit kan?!
Nee echt geen idee! Ik weet ook niet hoe groot ze zouden moeten zijn op dag twee eigenlijk, maar volgens mij maar een paar mm. Mijn cyclus duurt eigenlijk altijd 26 of 27 dagen dus vrij kort. Moet nu inderdaad zondag (dag 5) al voor de tweede echo, dus wie weet al dinsdag de vijfde iui. Wie weet daalt de groeisnelheid nog wat, ik heb wel eerder gehad dat het erg snel leek te gaan en toen toch meeviel. Maar even zien wat er zondag uit komt. Weten jullie toevallig of het kwaad kan als de folliculaire fase kort is?