wanneer pregnyl zetten??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lobi, 15 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik had gisteren een vrijwel positieve ovulatietest. Vanochtend was ie helemaal positief.
    Wanneer moet ik nu de pregnyl zetten?
    Als ik m nu zet, springt mn ei wellicht eerder, dan dat ie zou willen. Mss zou ik morgen ook nog wel een pos test hebben en groeit t eitje door nu pregnyl te zetten wel een dag minder.
    Maar als ik m later zou zetten, als de ovutest weer negatief is, dan ben ik te laat toch? Dan zou mn ei al gesprongen zijn? En als ik m dan nog zou zetten, zou dat dan kwaad kunnen?

Wie weet wat te doen?

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ligt eraan wanneer je de IUI afgesproken hebt...
    Bij ons is het zo: bij positieve ovu-test in de ochtend gelijk pregnyl zetten. Dan is de volgende ochtend de IUI.
    Aangezien je al een positieve test hebt zal de pregnyl je eisprong niet meer uit kunnen stellen of kunnen bespoedigen. Het is nu alleen nog maar om te zorgen dat je een eisprong krijgt (is niet altijd het geval, ondanks een positieve test).
    Het is het meest waarschijnlijk dat je morgen je eisprong krijgt, dus ook logisch dat de IUI morgen is.
    Maar ik weet dus niet wat jij afgesproken hebt.

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hoe kom ik er eigenlijk bij dat je IUI doet???
    Geen idee...

Dus, even in herhaling: Je lichaam is zelf al begonnen aan de eisprong en dat betekent dat je ei gewoon rijp is. Je hoeft niet meer te wachten. Het eerder of later zetten van de pregnyl heeft geen effect meer. Dus gewoon nu spuiten, dan help je je lichaam als het ware een handje en ben je (vrijwel) zeker dat je een goede eisprong krijgt. Na je positieve test springt je ei binnen 24-36 uur.

4. Heb inderdaad geen iui.
    Rond edn uur of 10.30 een knal positieve ovulatietest. Dus ga zo de pregnyl maar zetten!

Deel Deze Pagina