Hallo dames, zojuist hebben wij de 20 weken echo gehad en alles is goed met onze kleine meid. Enkele bijzonderheden waren het feit dat ze wat kortere benen had, niet raar gezien ik zelf vrij klein ben en mn vriend ook niet heel lang. Hoofdje was wat smal, maar ook dat was te verklaren gezien onze vorm hoofden. Bovendien zijn de verschillen tussen onder en boven gemiddeld minimaal rond dit tijdstip zwangerschap. Verder was de TCD wat aan de kleine kant. Deze zit op 18,1 mm. Hij valt echt buiten de lijntjes. De echoscopiste vond het niet zorgelijk. Toch blijft dit nu in mn kop hangen..... Ik heb geprobeerd er wat meer over op te zoeken, maar kan niet echt wat vinden. Wel dat het vaak overeenkomt met de duur van je zwangerschap. Ik zit nu op 20w1d... Is er iemand die hier iets meer over weet?
Hoi, ik ben even aan het zoeken gegaan en kom op deze tabel uit: TCD Zwangerschapsduur 15 16+1 16 17+1 17 17+6 18 18+4 19 19+3 20 20+2 21 21+1 22 22+0 23 22+5 24 23+3 25 24+2 26 25+1 27 25+5 28 26+3 Zou dus betekenen dat de holtes tussen de hersenen (ofwel de tcd) behoort bij een zwangerschap van 18+5 weken. Dit is altijd een gemiddelde hoor! Als de echoscopiste het niet zorgelijk vind, dan zou ik me niet al te veel zorgen maken. Zij hebben er verstand van!
Ik had de echo met 19 weken. Wij hadden precies hetzelfde! Ook bij ons viel dit helemaal links buiten de lijntjes. Ook ik maakte mij hier zorgen over. Bij 22 weken kreeg ik bij de gyn weer een echo en toen was het helemaal in orde. Dus ik weet uit ervaring, probeer je er maar niet al te druk over te maken komt vast goed.
Je zou je zorgen kunnen uiten bij de verloskundige. Misschien kan zij je gerust stellen, eventueel met een extra echo om het nog eens na te kijken.
Lieve mensen, ik was zo druk dat ik geeneens tijd had om hier even een kijkje te komen nemen, maar bedankt voor de reacties!!!!! Stelt toch wel wat gerust.. Idd een goed idee om volgende keer aan de verloskundige te vragen.