Wij willen graag een pretecho laten maken en hebben inmiddels een bureau hier in de buurt gevonden. Nu hebben ze gezegd dat het het beste is om met 7 maanden te doen, maar er staat me iets van bij dat er mensen zijn die rond die tijd geen mooie echo meer hadden omdat de baby te groot was. Weten jullie wat de beste tijd is om de echo te maken?
Als je een 3D of 4D wilt laten maken kan je het beste zo rond de 26 weken gaan heb ik me laten vertellen. Als je later gaat heb je kans dat je beeb niet genoeg ruimte meer heeft om mooi voor de "camera" te komen. Dan zijn de foto's dus niet zo mooi meer. Ik heb met 21 weken een 3D foto gekregen van het ziekenhuis, maar dat schijnt niet bij iedereen te kunnen. Ga in ieder geval met 26 nog een pretecho laten maken.
idd, ze zeggen vaak '' rond de 26 weken'' al krijg je je kindje er dan niet meer helemaal op.. maar dat is volgens de echobureau's ook het mooiste termijn. ik heb er al 1tje laten doen bij 17 weken en daarop kon je wel heel het kindje in het geheel zien hier heb je voorbeelden van 3d echo's van week tot week Echoscopie Kijk Nou! -- In gezondheidscentrum De Poort -- Helmond
Nou meid, ik heb dus hetzelfde probleem. Mijn vriend is vandaag jarig en wil hem dus een pretecho (3D-4D) cadeau doen! En ik lees ook op de meeste sites van echobureaus dat het aantal weken niet zo zeer uitmaakt, maar meer met de ligging van je baby! Alhoewel sommige echobureaus er weer iets moeilijker over doen dan anderen. Het verschil is dan dat je de baby niet meer in zijn geheel ziet. Maargoed, het voordeel is dat je al echt ziet op wie de baby lijkt. En hoe meer vet de baby heeft gekweekt, hoe mooier de beelden. Ik ga morgen even bellen voor een afspraak. Even kijken wat ze zeggen.. Het lijkt me gewoon een heel mooi cadeau.
rond 26 weken is het mooist. daarvoor heb je kans dat het gezichtje heel "maskerachtig" eruit ziet, daarna kans dat je beeb te groot is.
Bedankt voor jullie reacties! Ben bang dat als we het te laat doen ik er spijt van krijg dat we het niet eerder hebben gedaan (kan moeilijk de klok terug draaien). Assi, wat toevallig mijn vriend krijgt het zaterdag voor zijn verjaardag. En nl gefeliciteerd met je vriend!
wij laten hem doen met 27,5 week. Bij ons wordt geroepen tussen week 25 en 30 dus ik vond dit best prima
Wij hadden de eerste met 18 weken 2D, was echt heel mooi en duidelijk. En voor de 3D hadden ze ons geadviseerd tussen de 20 en 24 weken. Ik ben toen 2 x gegaan, ik kon de eerste keer niet wachten omdat ik zo nieuwsgierig was naar het geslacht. De 2e keer de 3D echo vond ik wel heel erg mooi om te zien.
Wij zijn met 25 weken geweest en dat was super! Inderdaad...als je eerder gaat, dan lijken veel kindjes nog een beetje alien-achtig, omdat er nog geen vetweefsel is.... Nadeel is idd dat het kindje er niet in zijn/haar geheel oppast... Het is hoe dan ook echt aan te raden!