Inwendig onderzoek, toucheren, ontsluiting meten..pijnlijk??

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by melody, Sep 5, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. melody

melody Bekend lid

Mar 29, 2006
    672
    0
    0
    Vroeg ik mij ff af... of deze dingetjes pijnlijk zijn...
    Op het moment van bevalling zal ik hier wel niet echt bij nadenken maar het lijkt me wel eng...
    Toucheren wordt toch met de handen/vingers gedaan??
    En het opmeten van de ontsluiting??
    Ik zie dat helemaal voor me... dat ze met een liniaal voor je zitten te meten :) of gaan ze dan ook naar binnen met een vinger ofzo???

(ben een beetje vaginistisch...vandaar mijn angst hiervoor)

2. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    een pretje is het zeker niet nee, en de ontsluiting meten ze niet met een liniaal whahaha :p maar met ook met de vingers

3. melody

melody Bekend lid

Mar 29, 2006
    672
    0
    0
    haha ja weet ik veel... jij hebt er al 4! wow!!

naja we zullen zien...ben alleen bang dat ik zo gesloten als een oester zal zijn en er niks in komt!!! pfff wat een onderwerp he?

Maar eruit... ja dat zal toch wel moeten.... mn vriend is nu al bang dat het complicaties gaat geven dat ik zo gesloten/gespannen ben...
    maar denk dat het wel meevalt, complicaties komen meestal alleen als je bekken te nauw zijn dacht ik...

4. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    ja, eruit komt het zowiezo, toch denk ikd at het goed is je leren te ontspannen, misschien kan je zw. yoga ofzo doen f haptonomie, want wat ik wel weet is dat het bij mij allemaal heel makkelijk verliep omdat ik me volledig ontspande, ik denk als je heel erg gespannen bent dat dat niet meehelpt. Ik zat in een soort meditatietoestand en liet alles overme heen komen envertrouwde volledig op de arts,wat hj zei deed ik want gebeuren ging het toch.

5. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

Jul 6, 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    het is idd niet zon fijn gevoel en het is maar heel even, ze zit er niet een half uur met de vingers in ofzo

6. Niet meer actief

(hier nog een vaginist :( )

In het begin, als je net begonnen bent is het niet zo prettig. :confused:

Toen ik met de laatste paar centimers zo snel ging, werd ik vaak getoucheerd. Op het einde masseerde ze het laatste stukje weg. En gek genoeg gaf met dat even een verlossend gevoel. Whahaha.. shit hèy, ik herinner me ook ineens dat ik vroeg of ze nog even zo kon blijven staan, omdat het wat druk wegnam :oops:

7. Semmie

Semmie Fanatiek lid

Sep 5, 2006
    1,021
    0
    0
    Gezinscoordinator ; )
    Didam
    hahah ik herinner me dat wegmaseren ook nog heel goed en vondt het ook prettig...tja raar maar waar...met de tweede ging het zo snel dat er voor wegmaseren geen tijd was...die werd gelanceerd.
    En toucheren vondt ik heel verschillend...bij mijn vk vond ik het pijnlijk toen de gyn. het deed voelde ik niets....terwijl dat maar een half uur na elkaar was...duss...

Share This Page