Hoi... Ik heb met 26 weken een groei-echo gehad ivm vroegtijdig weeën.... Het kindje werd geschap op 1026 gram.... Maar als je googled dan komt dat overeen met 29 weken zwangerschap...... Ik zit me nu zorgen te maken.....stel dat de kleine elke week nog 200 gram aankomt (wat je overal leest) dan zit het geboortegewicht tegen de 3700 gram aan! Maar stel dat de kleine méér aankomt per week....stel 300 gram....dan zit het geboortegewicht rond de 5 kilo! Mijn zoontje is met 39.1 weken geboren (met keziersnee!) met 46 cm en 3195 gram.... Keizersnee omdat hij in onvolkomen stuit lag en ik MAAR 1,53 groot ben!!! Ik roep al vanaf begin deze zwangerschap dat ik hoop dit keer zelf te mogen bevallen....maar ruim 3,5 kilo of meer.....aaauuuwww..... Ik weet niet of ik dat dan durf.... Misschien stel ik me aan....ik weet het niet....maar ik heb er enge dromen over! wie heeft ervaring?
Zelf geen groeiecho gehad qua gewicht. De echo-dame vond dat teveel gokwerk. Vetjes geven ook meer mee dan bot. Dus zegt niks over de bevalling. En daarbij komt het gewicht ook niet gelijkmatig aan. Misschien heeft de kleine net een groeispurt gehad, en doet het nu 3 weekjes rustig. Kan allemaal. Zeker met 26 weken is dat echt gokwerk als je de bevalling wil voorspellen.. Hier had ik die echo om te kijken hoe groot het hoofd was. Dat zat aan de bovenkant curve.. En vervolgens ook een pittige bevalling.. Maar het paste wel.. Hij was ook bijna 4 kilo, maar ook lang: 54 cm. Dus niet echt dik verder..
Mijn kleintje woog bij 26 weken al 1120 gram en bij de 32 weken 2120 gram. Ons kleintje wordt met de 40 weken op ongeveer 8 pond geschat als het zo door blijft groeien, dus jou kleintje zit daar nu onder. Een groeiecho zit altijd een marge op van plus of min 10%. De gewichten op verschillende sites kloppen volgens mijn gyn en vele andere totaal niet, zijn soweso al veelte laag maar je lengte heeft niks te maken met het baren van een kindje, het is echt niet zo dat iemand van 2 meter er makkelijker een kindje uitperst heeft meer te maken met of je smalle bekken hebt of niet.
Groeiecho's zeggen zo weinig over het werkelijke gewicht! Dat heb ik bij mijn dochter ook wel gemerkt. Vanaf een week of 26 tig groeiecho's gehad, ze zat overal bovenin de curves en zou bij de geboorte gemakkelijk 8, misschien wel 9 pond wegen. Dat was uiteindelijk 3740 gram. Viel mij dus weer heel erg mee! En gewicht schijnt echt niets te zeggen over hoe zwaar de bevalling is. Meer de grootte van het hoofdje. Dus maak je vooral niet te druk!
hier was ie laatst met 36 wk al 3300 gr ons meisje was bij geboorte 3600 gr dus denk zowiezo dat deze wle groter word maar ach past vast wel hoor. de ene kan het beter schatten als de ander. ook qua metingen ed. bij ons hadden ze al gezegd dat me meisje ong 3600 zou zijn bij bevalling en was ze dus ook. bij deze hebben ze geen verder schatting gedaan maar zou er dus misswel overheen gaan.