Hallo, Ik ben nu 20 weken zwanger en mijn man en ik hebben ervoor gekozen om de 20-weken echo niet te laten doen. Wel hebben we een echobon, dus gaan we binnenkort voor een pretecho. Nu vroegen we ons af wat de beste tijd daarvoor is? Wanneer kun je het meeste zien, wanneer past het kindje niet meer helemaal in het scherm? Oftewel: ervaringen van pretecho's gevraagd, incl. welke week!! Alvast bedankt!
met 28 weken is het het mooiste. geef wel duidelijk aan dat je niet wil weten als er iets mis is. (bijvoorbeeld een hartafwijking of open ruggetje/scheldeltje etc) want ook de echoscopistes van pretecho's zijn min of meer verplicht dit te melden en je door te sturen naar een ziekenhuis oid. als jij van te voren aan geeft dat je dit niet wil. moeten ze hun mond houden
ik zeg ook 28 weken.. passend is het sowieso vaak niet echt meer na 20 weken - maar ik heb het nu bij 24 weken en bij 28 weken laten doen en ik vond die bij 28 weken een stuk mooier. Je kindje is dan zoveel voller.. alsof het écht zó geboren kan worden.
Onze echoscopist gaf aan dat het slim is om bij 25 weken de eerste poging te doen. Het komt nogal eens voor dat de kleine met het gezichtje in de placenta ligt en je terug moet komen, omdat je geen gezichtje ziet. En als je pas later in je zwangerschap de eerste poging doet, heb je kans dat je misschien nooit een mooi plaatje krijgt, omdat de kleine op den duur te groot wordt. Wij doen dus poging 1 op 25 weken Voor ons sowieso slim, want op alle echo's tot nu toe is het een kleine deugniet die zich niet laat zien. Zelfs geslacht zoeken was een heeel gedoe haha.
Gaat het om een 3d echo? Dan zou ik ook zeggen rond 27/28 weken. Een 2d echo kan je al eerder doen om meer in beeld te krijgen. Wij hebben zelf een 2d met 16 en met 20 weken gehad en een 3d met 27 en 28 weken (28 weken herhaling omdat baby met 27 niet helemaal goed lag) Uiteraard kan je even bellen met de echopraktijk waarvan je de bon hebt om te vragen welke week zij adviseren. En je kan ook even kijken op verschillende websites van verschillende echopraktijken. Daar staat vaak op aangegeven wat zij adviseren en daar kan je voorbeeldjes zien. Ook leuk
Hey allemaal! Super bedankt voor jullie reacties!! En Elle14, dank voor goede tips, ga acuut kijken! Ben heel benieuwd! Succes allemaal!!
Nou Amfy, als de echoscopiste niks mag zeggen wanneer er afwijkende beelden worden gezien , zullen ze waarschijnlijk de hele echo NIET doen. Buiten het feit dat het "leuk"is om je kindje te zien, blijft de echo een echo waar je hem ook laat maken,.....
Ik weet niet waar je woont maar als ik een tip mag geven: Dokter Elvin Papa in Amsterdam! Wij zijn daar vorige week geweest met 25 weken en 5 dagen en het was echt helemaal top, super mooie dvd met het hele consult erop en 53 foto's. Echt waar voor je geld! Ook laat hij ontzettend veel zien (als je dat wil) en legt hij alles heel rustig en duidelijk uit.