30-3 20 weken echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door simple, 26 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. simple

    simple Bekend lid

    3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Hallo,

    Woensdag heb ik de 20 weken echo. Ik begin nu aardig zenuwachtig te worden ervoor. Je hoort om je heen iedereen na de 20 weken echo zeggen dat alles er super goed uit zag en gezond enz. terwijl ik echt wel ervan bewust ben dat mensen dan ook zo vaak te horen krijgen dat er wel iets is. Alleen in mijn omgeving heb ik het nog nooit gehoord en heb al veel kindjes geboren zien worden. Dus dan vraag ik me af waarom zou het bij mij wel gezond zijn nu. Hopelijk wordt het woensdag wel bevestigd dat het voor zover gezond is, niet dat dat een garantie geeft. Bovendien zou ik toch niets anders willen en kunnen besluiten mocht er wel iets aan de hand zijn. Ik neem aan dat hier op het forum toch ook genoeg vrouwen zitten die op de 20 weken echo niet alles rooskleurig te horen hebben gekregen? Dan denk ik niet meteen alleen aan het ergste, maar bijv een derde nier of iets dergelijks is ook heel goed mogelijk.

    Nog meer mensen die woensdag of volgende week de spannende echo hebben?
     
  2. Ros84

    Ros84 Fanatiek lid

    25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    niet helemaal wat je vraagt maar ik had hem vorige week en had net zulke gedachten als jij, was me er ook erg van bewust dat het zou kunnen dat het geen of niet alleen maar goed nieuws zou zijn..
    ik heb geprobeerd er niet teveel over te piekeren vooraf, dat heeft toch geen zin (en stress is niet goed hè ;)) en heel nuchter geprobeerd te zeggen tegen mezelf van áls er iets mis is kan ik het maar beter weten, dan kunnen we er rekening mee houden o.i.d. (gelukkig was het allemaal goed)

    veel succes en plezier met de 20 weken echo, hopelijk lukt het om er niet al te veel over te piekeren!
     
  3. Melanne

    Melanne Actief lid

    16 apr 2007
    371
    0
    0
    Ik heb 4 april de echo en ik moet zeggen dat de gedachten die jij nu heb de laatste week ook heel erg mijn gedachten beheersen. Vind het nu opeens wel heel erg spannend worden hoor :)
     
  4. Femke11

    Femke11 Fanatiek lid

    21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook 4 april de 20 weken echo. Ik vind het ook wel spannend idd. Je gaat er vanuit dat alles goed is, maar wat als dat niet zo is?
     
  5. simple

    simple Bekend lid

    3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Ja precies Femke, wat als het niet zo is?
    Nu is het niet zo bij mij dat ik ervan uit ga dat alles goed is, want dan zou ik onrealistisch zijn. Mijn omgeving zeggen maar steeds jij maakt je veel te druk maar in mijn ogen hou ik gewoon rekening met alles. Niet alles is altijd rozengeur en maneschijn.

    Jullie in ieder geval ook alvast succes.
     
  6. Femke11

    Femke11 Fanatiek lid

    21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Simple: Bedankt. Jullie uiteraard ook veel succes. Ik ga er ook niet vanuit dat zomaar alles goed gaat, het gaat ook wel eens niet goed en daar wil ik ruimte voor overhouden in mijn hoofd.
    Aan de andere kant ik er ook wel heel erg naar uit om de baby weer te zien en te ontdekken of het een jongen of meid is.:)
     
  7. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    3.379
    415
    83
    Limburg
    Hier morgen de 20 weken echo. Vind het ook wel spannend. Hier in de omgeving dus wel een paar keer gehoord dat het niet (helemaal) goed was, zoals bij een goede vriendin van mij.
    Heb ook nog een speciale medische echo omdat mijn man zijn broer met een hartafwijking is geboren jaren geleden.
     
  8. HappyLuna

    HappyLuna Fanatiek lid

    11 jun 2007
    1.069
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi!

    Ik herken je gevoel precies. Wij hebben donderdag 31 maart
    de 20-weken echo. Ik begin nu echt zenuwachtig te worden.
    Stel dat er wel iets gevonden wordt...
    Ondertussen proberen maar niet zo te stressen, maar dat
    is best lastig!

    Heel veel succes woensdag met de echo!
     
  9. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    ik was ook heel zenuwachtig. wij hadden bij mijn zoontje een vervelende ervaring met de echo (niet een afwijking, maar een echoscopiste die van alles dacht te zien. bij de gyn bleek er helemaal niets aan de hand te zijn)

    in mijn directe omgeving is het ook een paar keer mis geweest, varierend van kleine afwijkingen tot niet levensvatbaar.

    ik had dit vorige week aan de echoscopiste vertelde voor de echo. die reageerde heel goed en heeft alle metingen meerdere malen gedaan voor me.. was ik wel blij mee :)
     
  10. Reza2306

    Reza2306 Actief lid

    14 dec 2010
    322
    16
    18
    Breda
    Wij hebben hem morgenochtend en ik zit met hetzelfde in mijn maag als jij. maar probeer me er niet te druk om te maken en het maar op me af te laten komen.
    Ik wil je succes wensen en wedden dat er een prachtkindje te zien is ;)
     
  11. HappyLuna

    HappyLuna Fanatiek lid

    11 jun 2007
    1.069
    0
    0
    Noord-Holland
    Succes Reza!
     
  12. Reza2306

    Reza2306 Actief lid

    14 dec 2010
    322
    16
    18
    Breda
    @Simple; en? en? en? hoe is het geweest?

    @happyluna; Thanx! alles is goed verlopen :)
     
  13. HappyLuna

    HappyLuna Fanatiek lid

    11 jun 2007
    1.069
    0
    0
    Noord-Holland
    @ Reza: super! Gefeliciteerd! Weet je wat het wordt nu?
    @ Simple: hoe was het??

    Hier gelukkig alles oké! pfff, echt een opluchting!
    Alleen 1 niertje was een beetje vergroot, dus met
    32 weken een controle echo. Ook een kleine vleesboom
    maar die zat niet in de weg zei ze...
    Gelukkig kan ze dat met 32 weken dan ook nog even
    controleren :)!

    En.....het is een jongetje!
     
  14. gaab27

    gaab27 Fanatiek lid

    30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    Gefeliciteerd super leuk en fijn
     
  15. simple

    simple Bekend lid

    3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Sorry dat ik nu pas reageer.

    Onze echo was ook goed gelukkig :) Niets afwijkends gevonden :)

    Fijn dat bij de rest ook alles goed is.

    Ik merk dat al veel jongetjes komen in augustus, ook in een ander topic.
     
  16. Sweetangel28

    Sweetangel28 Fanatiek lid

    3 nov 2009
    2.007
    0
    0
    Fulltime mama
    nijmegen
    Hier vrijdag de 20 weken echo ben zoo zenuwachtig :)

    Fijn voor de dames die de echo gehad hebben dat het goed is :D hartstikke fijn !
     
  17. Ingrid76

    Ingrid76 Actief lid

    5 jun 2010
    124
    1
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier woensdag de 20 weken echo en ben best wel zenuwachtig.
    Ik ga er maar vanuit dat alles goed is anders worden dit nog 2 hele lange dagen :p.
    Succes voor de dames die ook nog moeten.
     
  18. Femke11

    Femke11 Fanatiek lid

    21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier vandaag de 20 weken echo gehad, alles goed! Wij verwachten een meisje in Augustus:D

    Succes dames, die nog voor de echo gaan!
     

Deel Deze Pagina