Wie van jullie heeft ook alleen meiden of jongens? Wij verwachten onze 4 meid en heb het idee dat mensen niet begrijpen dat we er super blij mee zijn. De meesten denken dat we nu teleurgesteld zijn of zelf een beetje balen. Ik snap het echt niet ... 4 meiden is toch geweldig! Zullen mijn hormonen wel zijn, maar wordt een beetje moe van de opmerkingen; wéér een meid, ohhh dus geen jongen, tsja als het maar gezond is of niet, dan nog maar eens voor een 5de, een jongen was wel leuk geweest of niet etc. :x
Ik ben zelf pas zwanger van m'n eerste kindje, dus wij hebben daar nog geen last van. Maar mijn nicht heeft 5 dochters (en geen zoon) en die heeft idd ook vaak van die opmerkingen gekregen, terwijl ze het zelf alleen maar erg leuk vindt! Ik snap het ook nooit zo goed, die opmerkingen. Een meisje of jongen is toch gewoon allebei heel leuk, ook al heb je al veel meisjes/jongens in huis rondlopen. Zij krijgt ook nog vaak de vraag wanneer de 6e komt. Mensen gaan er blijkbaar gewoon vanuit dat ze niet stoppen voordat er een jongetje is, maar mijn nicht vindt het wel prima zo!
mijn ouders hebben samen 5 dochters en daarbij heeft mijn vader nog 2 dochters uit een eerder huwelijk dus allemaal meiden (wel 2 mk waarvan 1 zeker 1 jongen) een vriendin van me moeder heeft 4 zonen (en 1 dood geboren dochter waarvan broertje in de buik bleef zitte en wel gezond is geboren)
Ik ken wel vrouwen die alleen zonen hebben (waaronder een tante van me) waar ze dolgelukkig mee zijn, maar diep in hun hart er toch ook graag een dochtertje bij gehad hadden. En er heerst ook nog best de ouderwetse stamhoudergedachte, en dat het zielig is voor vaders als ze geen zoon krijgen. Nou, die stamhoudergedachte is achterhaald, er zijn al mannen die de naam van hun vrouw aannemen, en ben je teleurgesteld ofzo als je zoon homo is? Daarnaast laat de geschiedenis heel veel sterke koninginnen/keizerinnen zien bijvoorbeeld. En bij mannen die zielig zouden zijn als ze een dochter krijgen moet ik altijd aan het boekje van Kluun denken, over zijn zoon i.u. en hoe hij als een blad aan een boom omsloeg toen het een dochter werd. Ik vind het persoonlijk ouderwetse, achterhaalde gedachtes. Jammer voor mensen die zo denken.
Dit is mijn eerste zwangerschap en ik kan er dus nog niet zo goed over meepraten maar bij mijn zus waren er eerst 2 jongens geboren en toen ze van nummer 3 in verwachting was riep iedereen van joh dan zul je nu wel hopen op een meisje toch? Mijn zus had echt zoiets van hallo we mogen een derde kindje krijgen boeit het dan wat wat het wordt als het maar gezond is. Nu kwam daar een meisje ter wereld als nummer 3. Toen kwamen de opmerkingen van nou naar 2 jongens een meisje dat zal toch wel je droom zijn geweest... Bij mijn zus was het dus van allebei een beetje hihih. Liefs nance158
hoihoi, dit id mijn 2e zwangerschap en de eerste een zoon en de tweede ook een zoon en wat de volgende mag worden zo mij niet uitmaken het enigste wat ik hoop is dat ik nog een volgende keer (zwangerschap) mag meemaken want kinderen neem je niet die krijg je. liefss
Hoi, ik ben ook zwanger van onze derde meid, ben er dolblij mee, had ook wel een jongen gewilt, maar met een meisje net zo blij, mijn man wilde zelfs liever nog een meid. Ik krijg hier ook wel opmerkingen hoor van nou maar hopen dat het een jochie is etc. Trek me er gewoon niks van aan! Ik vind het soms wat dommig overkomen zulke mensen!
Mijn moeder heeft ook 3 meiden gehad, en bij de 3e hoopte ze ook echt dat het weer een meisje zou worden, juist omdat iedereen maar zei "Nu hoop je vast op een jongen".
ik heb nu drie dochters en zwanger van een vierde, we weten nog niet wat dat gaat worden, iedereen zegt oh nu hoop je zeker op een jongen, dan denk ik, wat maakt mij dat nu uit een jongetje zou erg leuk zijn en een meisje ook, is lekker vertrouwd het is dus echt de omgeving die een jongen wil en ons maakt het helemaal geen donder uit, vier meiden is ook super leuk.
Lekker laten kletsen, als jullie er zelf hartstikke blij mee zijn wat heeft een ander daar dan over te zeggen. Lekker genieten meis!
hahahah nou echt waar jou verhaal kon mijn verhaal zijn ik heb 4 meiden en de laatste is dan een jongen geworden maar die opmerkingen ooo dus toch voor een jongen gegaan en als ik dan zeg nou volgens mij heb je niets te kiezen dus kan net zo goed een meisje weer zijn snappen ze niet ik moet wel eerlijk zeggen dat ik na 4 meiden toch echt dan wel een knul erbij wilde hoor kon hem er echt indenken maaar ik blijf erbij als het toch een 5e meid was geworden dat ik dan net zo blij zou zijn ik zou zeggen lekker negeren je hoeft mensen namelijk helemaal niets uit te leggen groetjes nathalie
Helemaal herkenbaar en ik heb net als mamaatjevan5 ook als 5de een zoontje, hetzelfde verhaal , best vermoeiend he Ik vind veel van hetzelfde geslacht wel pittig hoor 4 meiden zijn niet niks, kippekoppen
Fijn dat jullie het verhaal herkennen. Wij zijn zo blij met onze meiden en die opmerkingen doen best wel een beetje pijn diep van binnen. Maar we gaan lekker genieten en showen met onze meiden ... onze trots!
Haha, om te zien of de jonge zoon een beetje versterking kan krijgen in het kippenhok En daar komt het cliché weer: als het maar gezond is Groetjes van Kiki
Ik verwacht mijn 1ste kindje maar voor mijn man is het de 3de. Hij heeft 2 dochters en volgens de echo's wordt dit kindje weer een meisje, het maakt hem niets uit en hij is erg blij dat alles deze keer goed gaat.