Hallo allemaal, Ik ben nieuw op dit forum. Wij hebben a.s. Maandag onze eerste echo. Volgens mijn laatst menstuatie ben ik 7 weken en 1 dag zwanger. Ik weet niet of dit klopt of dat je hier 2 weken vanaf moet halen? De reden dat wij de eerste echo zo vroeg hebben is omdat wij zwanger zijn geworden door zelf inseminatie, ik kan het niet geloven en zou graag een bevestiging willen. Zou er al iets te zien zijn? Wat denken jullie?
Wat spannend! Met die twee extra weken was ik ook niet echt mee dus daar kan ik je niet zo'n goed antwoord op geven maar je gynaecoloog kan adhv je echo normaal gezien wel zien hoever je ongeveer zou zijn. Normaal gezien zal je toch wel al bij 5 weken een vruchtzakje of een zwangerschapskring zien, bij 6 à 7 weken kan je soms zelfs al een hartje zien. Heel veel succes!
Ik heb inderdaad ook gelezen dat je af en toe al wel iets kan zien bij 5 /6 weken. Ik hoop het zo . En voor mij is het inderdaad nog niet duidelijk hoever ik precies ben. Rekenen ze dat uit by de eerste echo? bedankt voor je berichtje!
Graag gedaan hoor Bij mij was dat wel het geval, dus ik denk het wel. Nog twee daagjes wachten voor jou! Hou je ons op de hoogte hoe het geweest is?
Hier bij 4 weken een vruchtzakje en bij 7 weken (waarschijnlijk al wel eerder maar kreeg die 2e echo niet eerder) een boontje + hartje. In ieder geval gefeliciteerd en vooral veel plezier wanneer je de echo hebt.
Fijn om jullie berichten te lezen! Ik houd jullie zeker op de hoogte. Vind het allemaal erg spannend.
Vanmorgen de echo gehad. Er was helaas weinig te zien omdat mijn baarmoeder ervoor zat . Het zag er verder wel goed uit. We mogen a.s. Maandag opnieuw langskomen, hopelijk ligt ie dan wel goed!
Met 4 en 5 weken verdikt baarmoederslijmvlies waarbij met 5 weken een vruchtzak te zien was (helaas niet te zien of er een vruchtje in zat). Met 5 weken en 4 dagen een dooierzak, en met exact 6 weken een beginnend kloppend hartje! Bij m'n dochter exact hetzelfde, alleen bij haar zagen we met 6 weken en 1 dag een beginnend kloppend hartje . Heel veel succes .
Ze konden dan waarschijnlijk nog niet zien hoever je bent zeker? Wel fijn dat je maandag alweer terug mag komen!
Hallo, Ik krijg mijn 1e echo op 28 jan. 7 weken vanaf de punctie, maar feitelijk ben ik dan 9 weken zwanger!
Wij wisten bij de eerste echo niet hoe ver ik was, wegens pco-syndroom is mijn cyclus heel erg onregelmatig. Termijn zat tussen 5 en 9wk bij de eerste echo. Ik zat echt in spanning, zou de week erop met vakantie gaan en ik wilde zo graag nog voor de vakantie een kloppend hartje zien/horen. Gelukkig bleek ik toen 7+6 met kloppend hartje!
Rowz gefeliciteerd met de goede echo! Ik ben zelf ook zwanger geraakt dmv zelfinseminatie, maar mag ik vragen waarom dat bij jou een reden was voor een vroege echo? Bij mij namelijk niet.
Dank je wel! Jij ook gefeliciteerd. Fijn dat het kan he? Ik had last van enorme krampen en licht bloedverlies. Bleek een kiester te zijn. Na 2 dgn geen bloedverlies meer gehad maar nog wel bijna dagelijks krampen. Hoop dat alles goed gaat. 14 januari mogen we weer voor een echo. Wanneer heb jij de eerste echo?
Ja rowz, zeker fijn dat het kan! Het is mijn 2e, maar het blijft net zo bijzonder En jij ook bedankt voor de felicitatie! Aha vandaar, gelukkig heb je geen bloedverlies meer. Wel vervelend van die krampen maar je krijgt dus al vrij snel weer een echo! Ik krijg hem gelukkig as maandag, dus met 8+4, maar dat is omdat ik gevraagd heb of het eerder mocht omdat ik niet kon wachten haha! Anders zou het met 10 weken pas zijn.
Dat is helemaal goed nieuws van een 2e! Wat spannend, het is bijna maandag dus nog even geduld voor je . Als ik hier vraag om een vervroegde echo omdat ik niet kan wachten is het antwoord duidelijk Nee. Hoe heb je het voor elkaar gekregen haha