Late ovulatie kans zwanger worden kleiner?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ninnepin, 3 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ninnepin

Ninnepin Actief lid

9 aug 2016
    112
    43
    28
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoi allemaal,

Ik maak me zorgen over het feit dat ik altijd een best wel late positieve ovulatie test heb. Ik heb altijd een cyclus van 28 dagen en ik test pas op dag 17 of dag 18 positief. Heb ik dan niet een te korte lutale fase? Of maak ik me nu druk om niets. Heb net getest en dus een positieve test. Het is dus nu het beste om het zo snel mogelijk ''gezellig te maken'' neem ik aan? (soms word ik er nogal onzeker van)

Graag hoor ik jullie mening en/of advies hierover!

Liefs, Ninnepin

2. mamalacht

mamalacht Actief lid

19 apr 2017
    385
    267
    63
    Tien dagen is dacht ik net genoeg.

3. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    10d is idd voldoende voor de LF dacht ik..

Maar een late ovulatie wilt niet zeggen dat de zwangerschapskans kleiner is hoor.

Ik had bij m'n 1ste zwangerschap een positieve ovulatietest op dag 29. Nu bij de 2de zwangerschap op dag 24 positieve ovulatietest. En het is toch telkens gelukt :)

Ninnepin vindt dit leuk.
  4. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Wellicht kun je erbij gaan temperaturen om te zien wanneer je eisprong precies is? Als dit pas 2 dagen na je positieve ovulatietest is dan heb je maar eenn lf van 8 dagen en dat is wel kort

5. Ninnepin

Ninnepin Actief lid

9 aug 2016
    112
    43
    28
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoi! bedankt voor je reactie. Gelukkig doe ik al sinds 3 rondes temperaturen. Temp is vanochtend nog laag dus mijn ei is nog niet geweest dan.

6. Laar87

Laar87 Lid

29 feb 2016
    43
    0
    6
    Vrouw
    Hoofddorp
    Ik lees even mee want heb ook een cyclus van 28 dagen maar mijn ei op dag 18 of 19 (verschilt per keer. Ik voel mijn eisprong dus dat is makkelijk), terwijl dit begin vorig jaar, toen ik zwanger probeerde te worden, dag 14 of 15 was.. Bizar dat dat nu anders is maar wel elke maand dezelfde tijd..

7. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Heb je je tempkaartje van vorige maand? Want als je positief test op dag 17/18 dan zal je ei pas rond dag 19/20 springen. Dan zou je een LF van 8/9 dagen hebben en dat is idd zoals eerder gezegd wel erg kort :(

8. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Mijn cyclus varieert van 26-28 dagen en ik heb ook een late eisprong met positieve ovutest op dag 16-18. Mijn LF varieert dus tussen 8-10dagen. Toch spontaan zwanger geworden (ronde 3), bij eerste zwangerschap in ronde 5 (MK) en 6.
    Wel toevallig net de rondes dat ik zwanger ben geraakt de "zwanger worden" pillen van de etos en tarwekiemolie gebruikt. De "negatieve" rondes gebruikte ik dat niet.

9. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.069
    17.023
    113
    Hier twee keer vlot (eerste zw 4e ronde en nu 1e ronde) zwanger geraakt met een LF van 9-10 dagen :)

10. Nooortje

Nooortje Actief lid

1 aug 2016
    470
    132
    43
    Ik vind het eigenlijk wel iets om goed in de gaten te houden en snap je zorg. En wel om het volgende, een positieve ovulatietest op dag 17-18 betekend niet dat je ei dan springt. Na een postieve ovulatietest springt je ei binnen 24-48 uur, dat zou betekenen dat je lf van 8-9 dgn hebt en dat is wel echt aan de korte kant. Maar wel goed is om te weten of je cyclus ook echt altijd 28 dgn is? Tempraturen geeft iets meer inzicht zoals hier boven al genoemd wordt, blijkt nu dat je inderdaad een korte lf hebt dan zou ik niet te lang wachten met naar je huisarts gaan.

11. Phoebe

Phoebe Fanatiek lid

15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Ik heb ook een vrij "late" eisprong, ,mijn lf is 10 dagen maar toch lang genoeg om zwanger te worden :) misschien indd even je temperatuurkaartje plaatsen dan kan je precies je ei en dus je lf zien :)

Hopelijk mag het snel zover zijn voor jullie!

12. Chocoladetaart

Chocoladetaart Niet meer actief

Je hebt dan inderdaad een lf van zo'n 8/9 dagen en het is niet onmogelijk om dan zwanger te raken, maar wel aan de korte kant. Ik had ook zo'n lf en bij mij kwam het door progesteron tekort. Dit is nu verholpen met Utrogestan, dus makkelijk op te lossen :).

Ik zie dat jullie ook al lang bezig zijn. Lopen jullie al bij een gynaecoloog? Anders zou ik daar persoonlijk niet te lang mee wachten.

Deel Deze Pagina