Kook idee gezocht :)

Discussie in 'De lounge' gestart door Sue87, 15 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Hi!

ik heb een courgette, een kleinere zoete rode paprika, een zakje gesneden prei, een gewone ui en een blikje mais. (bijna allemaal leftovers)
    Wat kan ik hier van maken? Ik had zelf bedacht: alles in stukjes en in een pan mieteren en beetje bakken met wat olie. Maar denk niet dat het heel smakelijk is.

Wie kan hier iets mee verzinnen? Het moet voor twee personen zijn en niet te kunstig, want ik weet net het verschil tussen bakken en koken ;)
    Ik heb nog een zakje aardappelblokjes en vlees voor erbij (hamburger met spek gebeuren).

Need help!:)

2. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ik zou er een ovenschotel van maken. Alles behalve aardappels heel even opbakken, vlees eventueel in stukjes meebakken. In een ingevette ovenschaal, aardappels bovenop, en een mengseltje van creme fraiche, eieren en jouw favoriete tuinkruiden eroverheen gieten.

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.099
    2.249
    113
    Brabant
    Gevulde courgette maken net de aardapppeltjes ernaast

Of wraps maken. Maar dan wil ikner zelf altijd wel vlees in

4. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Idd alles beetje wokken alleen de prei zou ik niet erbij doen .
    Of blikje gezeefde tomaten erbij en kruiden kan je lekkere pastasaus vn maken.

5. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Ohh, die gegrilde courgette zie ik wel zitten met dit recept: Link

Mijn vlees was over datum zag ik net, maar gelukkig nog gehakt in de vriezer. Strooikaas heb ik ook nog, alleen de jongere variant.. Alleen geen knoflook, die nog even halen.

Ik heb 1 courgette van ongeveer 30 cm. Is allebei een gevulde halve genoeg icm aardappels? Weet niet of het erg vult.

6. mamaliesjejuult

mamaliesjejuult Actief lid

7 jul 2011
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
  7. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ja hoor juist roerbakken! Of even aanfruiten en daarna in een ovenschaal (gehakt rullen en erdoor) met kaas erop. Aardappels bakken.

Ik denk alleen dat het niet genoeg groente is.

8. Sue87

Sue87 Niet meer actief

fruiten? :(

9. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Vlees bakken, daarna in kleine stukjes snijden. Groenten bakken, aardappeltjes bakken. Zakje chili con carne saus kopen, alles bij elkaar. Heerlijk! Ik doe dat zelf altijd met worst ipv hamburger maar met een hamburger is het vast ook erg lekker.

10. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Courgette doormidden snijden en uithollen. Groentes en gehakt even aanbakken (binnenste van de courgettes kun je ook meebakken, maar zit wel veel vocht in) en vervolgens in de courgette doen (ik zou de prei er niet bij doen, maar als je nog tomaten hebt, is dat wel lekker). Als kruiden kun je bijvoorbeeld prima italiaanse kruiden (mix of bijv basilicum, oregano, tijm) bij het bakken gebruiken. Courgettes in een ovenschotel, kaas erover doen, 10 minuten op 180graden in de oven zetten en ondertussen de aardappels opbakken.

Zo zou ik het doen tenminste. Simpel, maar lekker

11. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Thanks voor de tips dames!

Ik denk dat ik vandaag even voor de makkelijk weg kies en het idee van Linnaea volg. Zijn die kruiden gewoon van Knorr oid?

Maar de gevulde courgette is niet zo heel moeilijk, dus dat ga ik zeker eens proberen!

12. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
  13. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik zou zelf alles in 1 pan gooien en lekker opbakken.
    doe ik wel vaker met krieltjes en een zakje wokmix ofzo.
    beetje vlees er door en woksaus..
    makkelijk en lekker

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    :D

Ja iets aanfruiten...

15. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    1 grote omelet van maken? Moet je wel eieren hebben natuurlijk.

Deel Deze Pagina