Wanneer progesteron daalt geen kans op zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lisaadinda, 18 mei 2025 om 15:05.

1. Lisaadinda

12 feb 2025
    29
    1
    3
    Vrouw
    Hallo Dames,

ik had een vraag
    1 week na je eisprong heb je piek progesteron waarde.
    Is het zo zodra na je piek van progesteron je progesteron waarde samen met oestrogeen waarde ook maar een klein beetje beneden daalt je dit cylus gewoon niet zwanger bent??

of kunnen progesteron waarde in je lutale fase gewoon per dag verschillend zijn?
    Of moet na je piek progesteron gewoon omhoog blijven zonder klein beetje te dalen mocht je een positiefe test willen zien?

ik was heel benieuwd naar

2. Cikaa

Cikaa Fanatiek lid

10 jan 2014
    1.006
    1.393
    113
    • Een lichte daling in progesteron na de piek betekent niet automatisch dat je niet zwanger bent.
    • De progesteronwaarden kunnen dagelijks wat schommelen, ook in een gezonde vroege zwangerschap.
    • Zolang er geen scherpe daling is en je luteale fase lang genoeg is (minimaal 11-12 dagen), is er op hormonaal vlak geen reden tot zorg.

3. Lisaadinda

12 feb 2025
    29
    1
    3
    Vrouw
    oke danku.
    Als je gevoel hebt dat je echt misselijk bent na je eisprong in wachtweken, je bent duizelig, je weet bijna zeker dat dit eerste sympoten zijn, je lutale fase is ook mooi 14 a 15 dagen, maar toch word je ongesteld. En je weet dat je progesteron waarde aan lage kant is, je houd dat dagelijks bij via betrouwbare test.

kan je dan niet simpelweg extra progesteron krijgen?

want ik ben al 13 maanden bezig om zwanger te worden en daarin ben ik 3 culyclussen echt misselijk geweest en laatste cyclus dus nu ook overgegeven en duizelig. Geen hongergevoel.
    Maar ik denk echt (of ik word gek) dat er daadwerkelijk innesteling plaats vind maar dat het misloopt wegens te lage progesteron, kan dat?

4. Cikaa

Cikaa Fanatiek lid

10 jan 2014
    1.006
    1.393
    113
    Misschien die testresultaten van te lage progesteron meenemen naar de huisarts? Dan kunnen ze met je meekijken. Maar symptomen van een zwangerschap kan je niet hebben voor je nod.

5. Lisaadinda

12 feb 2025
    29
    1
    3
    Vrouw
    oh echt? Ik las wel van meerdere dames dat ze misselijk werden en pijnlijke borsten, spugen, geen eetlust voordat ze positiefe testen

6. Cikaa

Cikaa Fanatiek lid

10 jan 2014
    1.006
    1.393
    113
    Omdat de symptomen van een vroege zwangerschap en een naderende menstruatie erg op elkaar lijken

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.020
    15.627
    113
    Nabij Utrecht
    Onmogelijk!
    Bij zulke klachten door een zwangerschap is je hcg desdanig hoog dat je al duidelijk positief test.

Ik zou gewoon de raad vh ziekenhuis opvolgen en het nog een jaar zelf proberen.
    Zeker niet zelf met meds gaan kloten hoor (las ook je topic over letrozol).

Welke onderzoeken heb je allemaal al gehad?
    En wanneer had je deze?

Cikaa vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina